Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Lege afspeellijsten na synchronisatie WMP, nummers wel op S10

(Onderwerp aangemaakt op: 19-12-2019 11:41 AM)
1020 Weergaven
Jos_G
Student
Opties

Na synchronisatie van de afspeellijsten met WMP zijn de nummer op de S10 gezet maar zijn de betreffende afspeellijsten leeg. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Dat geldt zowel voor de app Samsung Music als voor de app PowerAmp.

Initieel is de data middels Smart Switch overgezet van een S6 naar de S10 en toen werkte de afspeellijsten maar nieuw toegevoegde afspeellijsten  zijn leeg. 

0 Likes
11 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Jos_G

Welkom op de Community!

Zie je ze nog wel staan onder 'Mijn bestanden'?

rsz-846676
0 Likes
Jos_G
Student
Opties

Beste BruceH,

Bedankt voor je reactie. 

Ja, de nummers staan allen op de S10, de gebruikte apps (Samsung Music en PowerAmp) vinden ze ook, de benaming van de afspeellijst staat onder de tab Afspeelijsten in beide apps, maar de inhoud is nul.

Een maand geleden overgestapt van de S6 naar de S10 en d.m.v. Samsung Switch de data overgezet. De overgezette afspeellijsten werkten. Toen ik nieuwe afspeellijsten wilde toevoegen bleken die nieuwe leeg te zijn. Ik heb de muziekmap, de albummap en de playlistmap geleegd in de hoop dat de synchronisatie daarna wel zou lukken. Helaas, hetzelfde resultaat.

De enige mogelijkheid is om de nummers één voor één via de Samsung Music app op de S10 zelf aan te maken. Aangezien het om een groot aantal nummers en afspeellijsten gaat is dat onbegonnen werk.

PS: Ik heb deze vraag ook in de Microsoft Community gesteld omdat de synchronisatie gebeurt vanuit Windows Media Player 12.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als het na de synchronisatie van WMP is gekomen, dan lijkt dat inderdaad de oorzaak. Laten we de reactie op de Community van MS even afwachten.

rsz-846676
0 Likes
Jos_G
Student
Opties

Vanuit de Microsoft Community heb ik het volgende antwoord gekregen:

"In de afspeellijst van Windows Media Player staat van elk nummer in de afspeellijst vastgelegd waar het betreffende nummer op die computer is opgeslagen, bijvoorbeeld C:\Users\Jos\Music\liedje.mp3. Als je de muziek en de afspeellijst naar een ander apparaat kopieert, dan zal het apparaat niet op de in de afspeellijst aangegeven locatie hetzelfde nummer kunnen vinden, zeker niet als het om een apparaat gaat zoals een Android telefoon die geen gebruik maakt van locatie aanduidingen als C:\... Het is daarom alleen mogelijk afspeellijsten over te nemen als de apparaten de muziek in de afspeellijst op dezelfde locatie hebben opgeslagen. "

Mijn antwoord daarop:

"Ik begrijp wat je schrijft over de manier waarop WMP de gemaakte afspeellijsten bewaart. Maar ik heb de synchronisatiemethode altijd zo gebruikt en dat werkte bij de S3, S5, S6 en S9 altijd prima. Aan de manier waarop de afspeellijsten zijn opgeslagen is niets veranderd. (Wellicht mag het geen synchroniseren genoemd worden omdat het altijd maar een eenrichtingsweg is; afspeellijsten van de PC naar de Android telefoon).

Ik heb zojuist een test gedaan of de afspeellijsten nog steeds naar de S6 gezet kunnen worden en dat werkt zoals het altijd werkte, zonder dat de afspeellijst op dezelfde locatie is opgeslagen als de afzonderlijke nummers waaruit de afspeellijst bestaat.

Er moet iets anders aan de hand zijn. Kan jij nog iets bedenken?"

Kortom, ik ben niet verder gekomen en het probleem blijft bestaan.

Weet iemand bij Samsung Community een oplossing?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ik kan eventueel een meekijkafspraak voor je inplannen, dan loopt een collega van mij op afstand de instellingen met je na om te kijken waar het mis gaat.
Als dat je wat lijkt, kun je mij een privébericht sturen met jouw contactgegevens en een datum en tijdvak dat schikt.

We werken in tijdvakken van 2 uur, dus van 8-10, 10-12, 12-2, 2-4, 4-6, het laatste tijdvak is van 6-9.

Let me know! 

rsz-846676
0 Likes
Jos_G
Student
Opties

Ik blijk niet de enige te zijn met dit probleem als ik op Engelstalige sites kijk. Het zijn er velen die Android 10 als veroorzaker aanwijzen.

Maar er is nu hoop... Vandaag maar weer eens geprobeerd om één lijst te synchroniseren en warempel, de lijst staat op de S10 en is gevuld met nummers èn ze zijn in de gewenste volgorde afspeelbaar. 

Helaas blijken vele individuele nummers ook hun eigen afspeellijst gekregen te hebben.

Ik zal het proberen uit te leggen.

Mijn afspeellijst genaamd "Zomer" bevat 230 nummers. Die afspeellijst staat inclusief het aantal nummers onder de tab "Afspeellijsten" in de S10. Maar ook zijn er een kleine 190 afspeellijsten bijgekomen omdat van diverse individuele nummers ook een afspeellijst is gecreëerd bij de synchronisatie door de S10. Ik heb het vermoeden dat dit eigenlijk de albumafbeeldingen zouden moeten zijn. (Als ik via de verkenner van Windows naar de map "Albums" op de S10 ga zie ik daar de albumafbeeldingen met de extensie m3u staan (?!).)

Voorlopig heb ik het zo opgelost...

Ik selecteer alle afspeellijsten op de S10, zet het vinkje bij de gewenste afspeellijst uit (Zomer), en verwijder alle andere afspeellijsten. De gewenste afspeellijst blijft over.

Nu nog een 10-tal afspeellijsten met daarin honderden nummers te gaan en dus nog honderden afspeellijsten met een enkel nummer te verwijderen.

Ik word dus nog steeds niet vrolijk van de manier van synchroniseren van de S10. Weet iemand een andere oplossing?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hoe is de meekijkafspraak de vorige keer gegaan? Anders zul je dit toch echt bij Windows moeten aankaarten, aangezien het geen app van Samsung is.

rsz-846676
0 Likes
Jos_G
Student
Opties

Beste Bruce,

Bedankt voor je snelle reactie.

De meekijkafspraak was geen succes. We hadden voor dit schrijven ook al contact gehad maar ook in het laatste gesprek kwamen we niet verder. Het advies was om de afspeellijsten te synchroniseren met de S6 (daar lukt het wel) en die d.m.v. Samsung Switch over te zetten naar de S10. 

Het probleem ligt met een aan zekerheid grenzende waarschijkheid niet aan Windows Media Player, het werkt ook niet onder Groove, niet onder Media monkey, niet onder Music Bee, iSyncr et cetera. De helpdesk van Microsoft kan geen verklaring geven en wijst terug naar Samsung. Op het internet wordt veelvuldig Android 10 als veroorzaker aangewezen.

Wel fijn dat je mee blijft denken, Bruce. Hopelijk komt er nog een goede oplossing.

Mvrgr

Jos_G

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als de app en jouw toestel up-to-date zijn, lijkt het iets softwarematig te zijn. De laatste optie zou een reset van je toestel zijn nadat je een back-up hebt gemaakt van je gegevens.

Zet dan niet direct de back-up terug, maar test even of het dan wel werkt. Aangezien je de vorige keer via Smart Switch de back-up had teruggezet, kan het daarmee te maken hebben.

rsz-846676
0 Likes