op 09-06-2022 11:45 PM
Hi,
Sinds een jaar heb ik een S21 ultra, een erg fijne toestel. Sinds kort merk ik op dat mijn toestel steeds sneller leeg is. Uiteindelijk heb ik besloten om een reparatie aan te vragen bij Samsung ( heb hem ook bij Samsung gekocht).
Gisteren is mijn telefoon opgehaald en ik krijg vandaag te horen dat ik geen garantie meer heb omdat mijn toestel al een keer is gerepareerd door een ongeautoriseerd partij.
Daarnaast kreeg ik een offerte voor herstel van ongeveer 330 euro. Waarin onder andere staat dat de display etc vervangen moet worden wat ook nergens op slaat
Mijn toestel is nooit eerder geopend en hij is ook nooit gerepareerd. Dus ik snap ook niet hoe Dynafix hierop komt. Slaat ook nergens op want ik heb gewoon garantie dus waarom zou een andere partij aan mijn telefoon werken. Daarnaast wat is er volgens dynafix dan wel gedaan door de ongeautoriseerd partij en hebben ze bewijs?
Heb telefonisch contact gehad met Samsung en uw collega heeft gewoon opgehangen. Naderhand nog een keer gebeld, vriendelijke werknemer aan de lijn gehad die aan gaf dat ik morgen weer moet bellen omdat de juiste afdeling niet bereikbaar was
Via Samsung Whatsapp krijg ik te horen dat ik maar een klacht moet indienen bij dynafix. Dat Samsung niks voor mij kan betekenen.
Om eerlijk te zijn ben ik zeer ontevreden met jullie service. Ik heb het product bij Samsung gekocht en jullie zijn uiteindelijk mijn aanspreekpunt en jullie moeten dit ook oplossen.
Graag wil ik dat mijn toestel alsnog kosteloos wordt gerepareerd.
op 10-06-2022 12:13 AM
op 10-06-2022 07:15 AM
Hi
iRMADRSA17606856.
Bedankt
13-06-2022 10:26 AM - bewerkt 13-06-2022 10:54 AM
Hi @Dillingers, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Het is natuurlijk niet fijn als je een rekening krijgt voor een reparatie. Wanneer jouw telefoon bij ons servicecentrum binnenkomt wordt deze eerst onderzocht en de bevindingen van de monteur zijn hier leidend in. Wanneer jouw telefoon door een andere reparatiedienst is geopend wordt er een andere lijmsoort gebruikt, daarnaast worden reparaties en onderdelen ook allemaal geregistreerd. Bij jouw telefoon is geconstateerd dat deze door een andere partij is geopend en hierdoor niet onder de garantievoorwaarden kan worden hersteld.
Ik zal bij het servicecentrum vragen of ze hier meer informatie over hebben, zodra ik hier meer informatie over heb stuur ik je ook een berichtje.
Groeten,
Martijn
op 13-06-2022 12:53 PM
Hi Martijn,
Zoals ik al zei, telefoon is nooit open geweest. Als er verkeerde lijm op zit dan moet u maar navraag doen bij het fabriek waar mijn toestel is gemaakt. Uw monteur heeft geen verstand van zaken als hij zo een domme fout maakt.
Ik wil dan ook een seconde opinion. Ik heb 2 jaar garantie dus waarom zou een andere partij aan mijn telefoon werken? Is toch niet logisch. Misschien hebben jullie wel een tweedehands toestel aan mij verkocht?
op 13-06-2022 01:09 PM
Hi @Dillingers, goedemiddag.
Wij gaan af op de constatering van onze monteurs, deze zijn daar wel degelijk bekwaam genoeg voor! Ik heb het servicecentrum ook gevraagd naar de bevindingen.
Wij zullen ook zeker geen 2e handstoestellen verkopen!
Zodra ik meer weet, stuur ik je ook een berichtje.
Gr.
op 13-06-2022 01:13 PM
Hi,
Dat zijn ze dus niet, want ik geef aan dat mijn toestel nooit geopend is of eerder is gerepareerd.
Dus dan blijft alleen de optie over dat uw monteur een fout heeft gemaakt of dat uw een tweedehands toestel heeft verkocht.
op 13-06-2022 01:16 PM
op 15-06-2022 03:49 PM
Ik heb van mijn collega's van het servicecentrum bericht gehad dat er geen twijfel over bestaat dat jouw telefoon eerder is gerepareerd door een partij die hier niet gecertificeerd voor is. Om te voorkomen dat we in een ja nee situatie terecht komen, ga ik jouw gegevens intern doorzetten naar een andere afdeling, deze zullen met enkele werkdagen dan contact met je opnemen.
Groeten,
Martijn