25-08-2021 08:40 PM - bewerkt 25-08-2021 08:41 PM
Ik kan ineens niet meer casten vanaf mijn GALAXY S9. Ik heb al vanalles gedaan, netwerkinstellingen gewist, chromecast naar fabrieksinstellingen, account uit Google home verwijderd en weer toegevoegd. Vanaf Samsung tab A lukt het wel. Ik zie de chromecasts niet meer, ondanks met hetzelfde wifi netwerk verbonden. Kan wel casten vanuit youtube, maar niet vanuit andere providers. Screenmirror gaat ook niet. Alles geüpdatet, maar niets werkt. Vanaf Samsung tab A lukt het wel. Wie kan me helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 13-09-2021 04:27 PM
Hi @Evaatje, goedemiddag.
Hadden we het cache geheugen van de apps die niet casten al geleegd?
Ga naar Instellingen > Apps > APPNAAM > Opslag > Cache legen
Maakt ook dit geen verschil dan lijkt het me verstandig om met je telefoon langs een servicepunt te gaan.
Groeten,
Martijn
op 25-08-2021 09:40 PM
Goedenavond @Evaatje ,
Zou je ook de gegevens van de tv willen vermelden? Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Met welke app probeer je te casten?
op 26-08-2021 09:21 AM
Software versie 3239 10200
Panasonic: Model TX-40EXW734 serienummer NF-7460361
Netflix, disney, google home app, stadia
op 26-08-2021 09:24 AM
Hoi @Evaatje ,
Thanks! Ik doe zelf alleen Samsung tv's in Televisie 😉.
Ik laat deze over aan de Smartphone deskundigen..
op 27-08-2021 12:51 PM
Welkom op de Samsung Community!
Zo te lezen heb je al het één en ander geprobeerd om dit op te lossen. Heb je in de Google Home-app je ChromeCast ook al eens opnieuw toegevoegd?
Het is wel vreemd dat het vanaf je Tab wel lukt maar niet vanaf je S9, heb je onlangs nog een nieuwe app ingesteld op je telefoon?
Groeten,
Martijn
op 27-08-2021 05:40 PM
Hi Martijn, de chromecasts heb ik ook opnieuw toegevoegd, helaas veranderd dat niets aan de situatie. En ja nieuwe apps ook toegevoegd, zonder problemen.
op 30-08-2021 12:55 PM
Hi, @Evaatje.
Het is erg bijzonder dat jouw Galaxy S9 de ChromeCast niet meer ziet. Heb je de Netwerkinstellingen al een gereset op je telefoon?
Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding weet.
Het is goed mogelijk dat een app van een 3e partij een conflict veroorzaakt, vandaar mijn vraag of je onlangs nog een nieuwe app hebt geïnstalleerd?
Groeten,
Martijn
op 30-08-2021 08:14 PM
Netwerkinstellingen heb ik al eerder ger3st, zonder resultaat. Netflix casten lukt nu wel. Disney nog niet. Ja heb nieuwe apps geïnstalleerd maar weet niet meer welke
op 01-09-2021 02:02 PM
Heb je de mogelijkheid om dit eens uit te proberen met een andere telefoon? Omdat je aangeeft dat het met een Tab wel goed gaat en bij bepaalde apps het op het telefoon toestel ook lukt, is een reset naar de fabrieksinstellingen de volgende zet. Maak wel eerst een back-up van je gegevens maar wacht met het terugzetten hiervan om na te gaan of het nu wel goed gaat met casten.
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 01-09-2021 10:25 PM
Met de telefoon van mijn man en zijn account, een S10 lukt lukt het wel. Bedankt igg, ik ga bedenken if ik wel een reset wil doen.