op 12-06-2019 10:26 AM
Simpel beweert dat je buiten Europa via je simkaart internetverbindingen via 4G/3G kunt maken en hierdoor ook kosten kunt hebben, terwijl je op je Samsung telefoon je mobiele gevens en je roaming uit hebt staan.
Volgens Simpel probeert je simkaart dan wanneer je Wifiverbinding slecht is contact te maken met 4G/3G, wat kosten met zich meebrengt.
Bovendien zouden apps die op de achtergrond draaien via je simkaart ook internetkosten veroorzaken.
Let op: op je tekefoon staat mobieke gegevens en roaming uit, alleen Wifi staat aan.
Klopt dat?
op 12-06-2019 01:56 PM
op 12-06-2019 02:49 PM
Dit heb ik allemaal gedaan en toch brengt Simpel kosten in rekening voor internetgebruik buiten Europa. Het zijn per keer heel kleine bedragen, maar tijdens een verblijf buiten Europa tikken al die internetkosten van heel kleine bedragen een aantal per dag/nacht aardig aan.
Omdat volgens mij deze internetkosten onterecht zijn, ben ik op zoek naar iets zwart op wit waarin staat dat als je op je Samsung S9 je mobiele gegevens hebt uitgeschakeld, je roaming uitstaat en bij Wifi geavanceerd overschakelen naar mobiele gegevens ook standaard uitstaat, je ook geen contact met 3G of 4G kunt maken.
Wie kan mij hieraan helpen?
op 12-06-2019 03:06 PM
op 12-06-2019 03:27 PM
Het gaat er ook niet om dat ik moet bewijzen dat ik dit gedaan hebt (de heel kleine bedragen per keer zijn al bewijs genoeg dat ik geen volledig contact heb gemaakt met 4G/3G, terwijl internetten daar €10/MB kostte), alleen ben ik op zoek naar iets in een handleiding waarin staat dat wanneer je dat alles hebt gedaan jouw toestel geen verbinding met 4G/3G kan maken, alleen met Wifi.
Het is gewoon 'stelen', wat Simpel doet en omdat het steeds kleine bedragen zijn, zullen er waarschijnlijk weinig mensen werk van maken.
op 13-06-2019 10:34 AM