Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Hoe op SD kaart opgeslagen data terug naar intern

(Onderwerp aangemaakt op: 23-03-2023 07:56 PM)
1392 Weergaven
Lobo405
Pioneer
Opties

Alweer mijn 3e vraag rondom de perikelen met mijn S10e voor de Franse markt bestemd.
In de S10e heb ik ook een SD kaartje zitten.
Nu heb ik toch besloten om een S22 ernaast/ter vervanging aan te schaffen omdat ik tegen de nodige zaken aanloop.

Die S22 heeft geen SD kaart slot.
Wordt datgene wat op de SD kaart staat nou correct meegenomen als ik met Smart Switch de boel overzet van de S10e naar de S22.
Of is daar een andere (speciale) manier voor.

Ik heb al heel wat zoekpogingen gedaan op internet maar vind er niets over.
Hooguit een enkeling die dezelfde vraag stelt (in andere forums/groepen) maar daar geen echt zinnig antwoord krijgt.

Met Smart Switch voor de PC, met MyPhoneExplorer en direct met TotalCommander kan ik netjes alles zien en naar de PC kopiëren, maar ik wil wel dat alles correct op zijn plek kot en correct werkt.
Ook heb ik een back-up gemaakt met MyPhoneExplorer en met de S10e zelf

Ik hoop dat er iemand is die mij kan zeggen wat te doen.
Een enkele app moet ik misschien opnieuw installeren, maar de vorige keer toen ik van een A8 naar de S10e heb overgezet met de Samsung methode werkte alles perfect.

0 Likes
11 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Het is in dit geval een zeer slecht idee om SmartSwitch te gebruiken. Je kunt beter alles van de S10 naar de pc kopiëren en dan via de PC naar de S22 kopiëren. Installeer apps handmatig uit de Playstore en Galaxy Store.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Lobo405
Pioneer
Opties
Patrick wederom bedankt voor snelle reactie.
Wat is precies de reden dat je niet Smart Switch moet gebruiken.
Je zou zeggen dat dit veilig en goed zou moeten werken omdat het speciaal door Samsung voor dit doel is gemaakt.
Of komt het specifiek door die sd kaart dat het af te raden is.

Mijn probleem is dat ik behoorlijk wat apps hebt en veel daarvan een speciale koppeling/instelling hebben die knap lastig te maken is. Los van de lastige wachtwoorden van tegenwoordig.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Het punt is meer dat je apps en instellingen altijd opnieuw wilt instellen per toestel. Als je SmartSwitch gebruikt voor je bestanden best, dat kan niet zoveel kwaad. Maar je forceert nu apps en instellingen die specifiek voor de S10 zijn op je nieuwe toestel. Dit kan voor problemen zorgen. En als je op een later punt een fabrieksherstel moet doen omdat je problemen hebt wordt je niet vrolijk. Dus je kan het beter meteen goed doen.
Lobo405
Pioneer
Opties

@Patrick 
Hoi Patrick. Ik wil je toch nog even wat vragen hierover. Dit vanwege de grote impact voor mij om alles qua apps opnieuw te moeten doen. Ik heb namelijk mede vanwege mijn hobby's en gezondheid nogal wat specifieke apps die soms knap lastig zijn in te stellen.
Wat precies kan er verkeerd gaan als ik Smart Switch gebruik om alles over te zetten, dus ook de apps en zo?
- Geen Android systeem updates meer ontvangen...
- De S22 krijgt bepaalde problemen met eigen functionaliteit...
- De/sommige apps die standaard op de S22 zitten werken niet meer (goed)...
   Dan zou bij een eerste update dit toch weer gecorrigeerd moeten worden, of?
Het is jammer dat je in Smart Switch niet kunt aangeven WELKE apps je over wilt zetten (of kan dit toch?) want dan kun je alleen de eigen apps overzetten.

Het probleem voor mij is dat ik een aantal apps gebruik die nogal lastig zijn goed ingesteld te krijgen, of waar het een hele klus is om ze weer terug te vinden.
Paar voorbeelden:
Thrive - voor mijn hoortoestellen is super kritisch qua instelling
De Nefit Easy app
De app voor de airco
App voor mijn Cpap
Apps voor bankzaken
App voor mijn voordeurbel met camera
Apps voor de camera
Apps voor mijn modelspoorhobby
Whatsapp en Signal
Diverse apps voor apotheek en ziekenhuizen
En ga zo maar door

Dus als ik de beste manier kan vinden om alles zo goed en snel mogelijk over te zetten dan ga ik daar voor.
Bedankt voor je geduld 👍

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Je kan het altijd proberen via SmartSwitch maar als je last krijgt ban bugs, compatibiliteits problemen , meldingen die niet goed doorkomen moet je achteraf alsnog een fabrieksherstel doen. Meestal als je een app download dan download je de versie die voor jouw toestel geschikt is. Met SmartSwitch forceer je apps die voor een ouder toestel waren om mee te komen. Het is je eigen keuze😉 Ik zou het niet doen.
Lobo405
Pioneer
Opties

Verrekte lastig allemaal Patrick, ik ben er nog niet uit wat ik doe.😏
Maar als ik dan de apps opnieuw ga installeren, moet ik dan met Smart Switch voordat ik de apps installeer de gegevens terug zetten of achteraf pas?

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Het beste is om helemaal geen SmartSwitch te gebruiken.

Maak de backup gewoon handmatig en zet deze handmatig terug.

Zo zou ik het aanraden:

Sluit de telefoon aan op een computer / usb opslag / externe hardeschijf.

Open de mijn bestanden app of via deze computer > telefoon > interne opslag. Je kunt alle mappen die jouw data hebben kopieren en er zo een backup van maken, vooral de map DCIM deze bevat al je foto's en video's van je camera.

In de Contacten app kun je via instellingen de Contacten exporteren. Dan krijg je een .vcf bestandje, deze kun je ook naar de pc kopieren en later op het nieuwe toestel zetten en dan importeren in de Contacten app.

- Whatsapp backuppen via de Cloud > dit kun je terug vinden in de instellingen van Whatsapp.
Lobo405
Pioneer
Opties

Hallo Patrick (en anderen).
Ik heb uiteindelijk na lang wikken en wegen en na overleg met de Samsung klantenservice zelf toch Smart Switch gebruikt. Maar ik begrijp jouw bedenkingen heel goed.
Alles is perfect gegaan, snel en goed.
De apps die moesten worden geüpdatet werden automatisch geüpdatet en ik moest maar een paar dingen nog handmatig opnieuw instellen (i.v.m. veiligheid).
Alleen een bank app deed moeilijk, daar moest ik even de trukendoos voor open trekken, maar ook dat is gelukt.

Enige waar ik nu mee in mijn maag zit is dat Belsimpel net als een paar andere firma's gebruikt maakt van het bedrijf Dynafix in Nuth (in Limburg). Mijn haren, zo ik die al nog heb, rezen mij ten berge. Ik heb nu dus voor de veiligheid van al mijn communicatie, ook van mijn contacten met jullie, de boel opgeslagen. Dynafix schijnt volgens wat ik lees de vreemdste dingen uit te halen, zelfs toestellen beschadigen/nat maken/vernielen en dan beweren dat het toestel geen garantie heeft vanwege de ingeleverde staat. Lees de reviews en opmerkingen op internet maar eens. Zelfs tv programma's hebben er over uitgezonden.
Maar goed, ik ben dus geholpen, bij mij heeft Smart Switch geholpen, maar je hebt gelijk dat er risicovolle situaties KUNNEN ontstaan.
Mijn dank voor alle adviezen.
Ik hoop maar dat bij mij uiteindelijk alles toch goed gaat.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

HI @Lobo405, goedemorgen. 

Bedankt voor je berichtje en wat goed om te lezen dat het je gelukt is 👍 Ook wij hebben een samenwerking met DynaFix en zijn erg tevreden met hen als onze servicepartner! Wij doen ook ons uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te helpen en mocht er iets niet goed zijn na een reparatie, stuur ons dan ook zo snel mogelijk een berichtje. 

Naast de mogelijkheid van onze ophaalservice kan je ons ook bezoeken via één van onze service punten, hier kunnen mijn collega's ook ter plekke met je meekijken en indien nodig het toestel herstellen 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes