op 07-08-2020 04:29 AM
Goedemorgen, mij valt op dat sinds gisteren de GPS icoontje bovenin blijft hangen. Ik heb wel gps gebruikt tijdens een wandelroute maar dat is afgesloten. Ook heb ik gekeken via instellingen > locaties. Daar staan paar dingen die lokatien gebruikt en die heb ik al op stoppen gezet.
Nog steeds zie ik het icoontje staan.
Na telefoon opnieuw te resetten komt het na enige tijd weer terug. Heel vreemd, nooit gehad.
Kan iemand mij helpen waarom die er nog staat en waar ik dat kan uitzetten.
Vriendelijk bedankt alvast dat ik hier mag vragen.
Loes
Opgelost! Ga naar oplossing.
07-08-2020 04:54 AM - bewerkt 07-08-2020 04:54 AM
Hoi Loes!
Die komt er in principe alleen als je locatie wordt opgevraagd door een app.
Onder Instellingen >> Locatie >> Recente locatieverzoeken zie je de drie meest recente locatieverzoeken. Als je niet wilt dat een van die apps op de achtergrond je locatie kan opvragen, dan tik je op die app, navigeer je naar Machtigingen >> Locatie en kies je voor 'Alleen bij gebruik van app' (of 'Weigeren', als je vindt dat de app überhaupt geen locatie nodig heeft).
Mocht dat allemaal niet werken en je denkt dat het een probleem in de software is, dan kun je het nog testen in de veilige modus. Houd de knop uitschakelen ingedrukt totdat 'Veilige stand' in beeld verschijnt en start op in te veilige modus door hierop te tikken. Zie ook de screenshots hieronder.
Als het icoontje niet in de veilige modus terugkomt, dan is het toch een van je geïnstalleerde apps.
07-08-2020 04:54 AM - bewerkt 07-08-2020 04:54 AM
Hoi Loes!
Die komt er in principe alleen als je locatie wordt opgevraagd door een app.
Onder Instellingen >> Locatie >> Recente locatieverzoeken zie je de drie meest recente locatieverzoeken. Als je niet wilt dat een van die apps op de achtergrond je locatie kan opvragen, dan tik je op die app, navigeer je naar Machtigingen >> Locatie en kies je voor 'Alleen bij gebruik van app' (of 'Weigeren', als je vindt dat de app überhaupt geen locatie nodig heeft).
Mocht dat allemaal niet werken en je denkt dat het een probleem in de software is, dan kun je het nog testen in de veilige modus. Houd de knop uitschakelen ingedrukt totdat 'Veilige stand' in beeld verschijnt en start op in te veilige modus door hierop te tikken. Zie ook de screenshots hieronder.
Als het icoontje niet in de veilige modus terugkomt, dan is het toch een van je geïnstalleerde apps.
op 28-09-2020 01:15 AM
op 29-09-2020 11:56 AM
Hoi @shellyx, goedemiddag.
Je kunt de Galaxy S20 Ultra ook in de Veilige Stand opstarten.
Houd de Aan/Uit-knop ingedrukt, laat deze los als de optie uitschakelen ziet.
Als je nu de optie uitschakelen vasthoudt zie je Veilige Stand staan. Tik hierop om je telefoon op te starten in de Veilige Stand.
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 29-09-2020 11:59 AM