op 25-08-2020 09:44 AM
Mijn vrouw en ik hebben een Samsung S10.
Om de lijst met contacten op beide toestellen dezelfde te laten zijn ga ik als volgt te werk:
- in háár Google contacts wordt de lijst met contacten bijgehouden (middels een webbrowser op de PC)
- die exporteer ik naar een Google .csv bestand
- ik verwijder eerst alle contacten bij mij en importeer dan dat .csv bestand
Dit alles op de PC dus.
Op zich werkt dit prima, geen foutmeldingen o.i.d.
Eigenlijk weet geen handigere en/of snellere manier, maar misschien is die er wel...??
op 25-08-2020 10:14 AM
Gebruik op jouw telefoon voor de contacten gebruik van haar Gmail. Je kunt meerdere Gmail accounts invoeren en dan alleen de contacten synchroniseren.
op 25-08-2020 12:50 PM
Ehm . . . sorry ... waar / wat zoeken ?
op 25-08-2020 12:53 PM
Wat snap je niet?
op 25-08-2020 03:38 PM
Nou... zou je mij een hint kunnen geven waar ik dan het email adres moet ingeven?
Heb bekeken bij Contact > Settings > Contact Sync Settings en zie daar wel iets staan van "Keep your contacts synced with Google Contacts bla bla", maar waarschijnlijk zit ik totaal op een verkeerd spoor(?)
Sorry, geen idee.
25-08-2020 04:21 PM - bewerkt 25-08-2020 04:22 PM
Bij Instellingen - Accounts en Backup - Account naar onder scrollen en account toevoegen.
Daar voer je het Gmail account in wat je wil gaan gebruiken voor de contacten. Vervolgens kun je aan/uit zetten wat je wil synchroniseren.
Als je daar dan alleen de contacten aanvinkt en misschien de agenda als je die samen deelt, worden de contacten van dat account gesynchroniseerd.
Vervolgens ga je naar Contacten - contacten beheren - contacten synchroniseren.
Daar vink je het juiste account aan.
Vink nog wel even de standaard opslag locatie aan, dan worden namelijk altijd de nieuwe contacten in het juiste account opgeslagen.