Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Hoe zorg ervoor dat mijn smartphone via Bluetooth niet detecteerbaar is?

(Onderwerp aangemaakt op: 25-08-2020 08:13 AM)
4989 Weergaven
sawul62
Voyager
Opties

Op de site:

Hoe makkelijk is je telefoon te hacken via Bluetooth? 

las ik het volgende

Niet detecteerbaar
Zorg er daarnaast voor dat jouw telefoon niet detecteerbaar is via Bluetooth. Hij hoeft alleen maar heel even zichtbaar te zijn als je een nieuw apparaat koppelt en daarna niet meer. Dat regel je eenvoudig via de instellingen van je telefoon. Doordat je smartphone verder altijd onzichtbaar is voor vreemde apparaten, is de kans zeer klein dat je ooit gehackt wordt.

Bestaat er nog een ándere manier om het toestel niet detecteerbaar te maken, anders dan gewoon simpelweg Bluetooth uit te schakelen in de settings?

Thanks.

0 Likes
3 Antwoorden
S25-Watch7
Big Cheese
Opties

Vroeger kon je handmatig instellen of je apparaat zichtbaar was of niet. Volgens mij is het nu zo.....hij is onzichtbaar totdat je de BT Instellingen opent, dan is die zichtbaar voor koppelen. Daarna is die weer onzichtbaar. Is het anders hoor ik het graag 😉

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Je moet je realiseren dat de kans dat je gehackt word heel klein is, en bluetooth is maar 1 manier van een hele hoop.  Als iemand echt persee je smartphone binnen wilt komen zullen ze waarschijnlijk geen bluetooth gebruiken.

Je kunt het beste je geen zorgen maken en gewoon je ding doen. Tenzij je iemand bent die mogelijk een doelwit is hoef je je nergens zorgen over te maken.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
sawul62
Voyager
Opties

Dank voor de reacties. @Dirk269 - ik heb op dit moment geen apparaten om te koppelen, dus ik kan het niet verifiëren.

Het ging mij eigenlijk min of meer om de 'principe-vraag' of je Bluetooth veilig altijd kan laten aanstaan.

Waarbij ik direct toegeef: als je het tóch niet gebruikt i.v.m. gekoppelde apparaten, kan je het net zo goed uitzetten. Bespaart misschien ook nog stroom.

@Patrick Thanks! Je hebt uiteraard gelijk.