op 14-12-2020 12:36 PM - laatst bewerkt op 16-12-2020 11:11 AM door BruceH
Ik krijg de assistent niet aan de gang , wel als ik de knop in druk maar niet de voice match. Ik heb al geprobeerd om mijn toestel in het engels te zetten maar ook dan werkt het niet. ik kan niet voor de optie kiezen leer mijn stem
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 14-12-2020 03:48 PM
Probeer eens naar instellingen - Google - Accountservices - Zoeken, Assistent en spraakopdrachten te gaan en daar de Google Assistent kiezen. Dan naar voice match en terug instellen.
Ik heb wel een S20+ met OneUI 3.0 maar de menu's zijn ongeveer hetzelfde in OneUI 2.5
16-12-2020 12:52 AM - bewerkt 16-12-2020 12:56 AM
Ik had dat allemaal al geprobeerd maar niets werkte. Maar ik heb nu mijn telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen en niet mijn back-up terug geplaatst maar gewoon een schone installatie . Nu doet hij zij het wel. Wel veel werk om weer alle apps te downloaden maar het moest maar. Toch bedankt voor je antwoord!
Ik heb de assistent wel aan het werk gekregen maar alleen geeft ze tekst in het Engels maar spaak is Nederlands. Als ik Nederlands als eerste taal zet doet de assistent het niet. Dan heb ik ook niet de mogelijkheid om mijn stem ye registreren. Zie foto's
op 16-12-2020 07:26 AM
Da's wel raar dat ie in het Engels opstart maar in het Nederlands de opdrachten aanvaardt.
Misschien het Engels als 2e taal verwijderen, heropstarten en dan eens kijken of alles in het Nederlands staat.
op 16-12-2020 11:11 AM
Hoi,
Ik heb de Engelse taal weggehaald en opnieuw opgestart maar helaas deed se het niet. Toen heb ik voice match uitgezet en weer opnieuw opgestart. Na het opstarten voice match aangezet en zij deed het. Maar ik kreeg nog steeds geen veld te zien van retrain your voice maar ala , ik blij. Na een half uur weer geprobeerd maar reageerde niet meer. Weer uitgezet en opnieuw opgestart en weer aan gezet deed ze het weer? Maar ik moet blijkbaar elke keer als de service stopt weer opnieuw uitzetten opnieuw opstarten en weer aan zetten. Je kan ook zien op de foto hoe het scherm van de voice match eruit ziet als hij alleen op Nederlands staat. wel vreemd dat ik daar geen optie heb om de stem te herkennen.
op 16-12-2020 11:18 AM
Wel vervelend dat je telkens de service opnieuw moet opstarten. Je kan altijd via Samsung Members app een ticket openen.
Zelf heb ik dat probleem niet, daar mijn S20+ in het Engels staat.
op 16-12-2020 11:27 AM
Op dit moment doet de assistent het. Maar wie weet voor hoe lang :). Even ander vraagje mss weet je dat ook wel . Mijn naam is nu Members_FYYmAtC en dat wil ik veranderen. Hoe krijg ik dat voor elkaar ik probeer het elke keer maar het lukt niet.
op 16-12-2020 11:39 AM
Klik op je foto - Mijn instellingen - aanmeldnaam wijzigen. Het kan zijn dat moderators het moeten goedkeuren.
@BruceH moeten jullie dit goedkeuren?
op 16-12-2020 11:45 AM
op 16-12-2020 11:52 AM
Ja dat probeerde ik ook maar ging elke keer niet. Maar bleek dat hij sommige tekens niet accepteerde. Nu is het wel gelukt. Dankjewel.