Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy s21 (Apps Crashen) Crashed en problemen met afspelen van video's en foto's

(Onderwerp aangemaakt op: 24-02-2021 03:42 PM)
2370 Weergaven
dannyplace
Pioneer
Opties

Sinds ik de Samsung Galaxy s21 5G in mijn bezit heb loop ik tegen een hoop problemen aan. Ik vraag mij af of er iemand een advies heeft en/of er wellicht meerdere gebruikers zijn die kampen met dezelfde klachten;

Sinds dat ik het apparaat heb (pre-order) lopen alle apps die ik gebruik vast en stoppen er dan mee (Bankieren App, AD, Instagram, Google Chrome, Samsung Members, Samsung Wearables, inclusief System-UI). Het afspelen van video's en fotos in apps zoals Youtube, Instagram, AD vertonen regelmatig artifacts (blokjes en gekke kleuren). De video's lopen dan vast of stotteren en gaan dan door.
Ik heb het toestel nu 4x voorzien van een fabrieksreset (met behoudt van data en zonder behoudt van data) ook voorzien van de laatste updates en security patch. Appcaches verwijderd, apps opnieuw geinstalleerd. Ook veilige modus geeft mij tenminste de artifacts weer in video's (alleen youtube aangezien andere apps dan niet werken).

Wie o wie heeft een passend advies en zijn er meerdere gebruikers die dit ook hebben?

*UPDATE* ik ben nu ook begonnen met schermopnames te maken:

2021-02-16 11_02_52-Window.png

2021-02-16 11_04_16-Window.png

2021-02-16 11_06_27-Window.png

2021-02-16 11_07_23-Window.png

2021-02-16 11_08_02-Window.png

2021-02-16 11_09_50-Window.png

33 Antwoorden
Jimboo84
Black Belt 
Opties

Op mijn S21 Ultra crashen ook allerhande apps...: FB, Messenger, Solitaire, Berichten, ....

Ik heb mijn smartphone gisteren naar fabrieksinstellingen gezet, maar het probleem is niet verholpen. Het probleem zit in het Android 11 systeem of in de One UI 3.1

Via Samsung Members krijg ik telkens het antwoord "herinstalleren", maar dit helpt niet. Zij bekijken het probleem niet verder in diepte met de uitgebreide uitleg dat je hun aangeeft.

Het lijkt erop dat Samsung aangekaarte problemen niet zelf test, bijgevolg lijkt het support gedeelte op niet. veel te trekken. Het toestel is volledig up-to-date.

Screenshot_20210217-093149_Device care.jpgScreenshot_20210217-090024_Settings.jpg

dannyplace
Pioneer
Opties
Hi Jimboo84,

De ervaringen die jij schets heb ik dus ook.... hoe zit het met video's afspelen? Ook blokkerig... je zit idd op hetzelfde patchlevel als ik.
0 Likes
Jimboo84
Black Belt 
Opties

@dannyplace 

Video's spelen bij mij meestal 2 seconden goed af, het beeld blijft na 2 seconden hangen maar audio gaat wel voort tot op het einde. Er is een probleem met het grafische gedeelte, daar de audio wel verder loopt. Ik gebruik echter alle standaard apps van Samsung en geen aparte video player.

Dit probleem is nog steeds herkenbaar voor mij op mijn vorig toestel S20 Ultra, er zijn bepaalde zaken dus zeker niet nagekeken door Samsung

0 Likes
dannyplace
Pioneer
Opties
precies wat ik ook ervaar ... idd 2 seconden video soms en dan audio wel maar video speelt niet en dan wel op een gegeven moment of de app crashed of blokkerig.

...... zou het een hardwarematig probleem kunnen zijn?
0 Likes
Jimboo84
Black Belt 
Opties

@dannyplace 

Ik heb je eerste reactie gezien.... Ik vermoed opsturen van je toestel heeft geen zin want als Factory Settings niet werken. Ik had vorig jaar mijn S20 Ultra in Antwerpen binnengedaan, en toen had ik zelfs meerdere problemen en dat had het video probleem ook niet opgelost. Het zit ergens in de software. Wat je wél kunt proberen is een andere video app te installeren en die te gebruiken, zie of hetzelfde filmpje daarin wél werkt al dan niet....

Nu met het binnendoen(op afspraak) van het toestel bij Samsung Support Antwerpen en het terugkrijgen van mijn apparaat was geen probleem, ik had mijn toestel terug in 4u tijd. Toen hebben zij het moederbord én batterij vervangen. Batterij nemen ze standaard mee in hun herstellingen zeiden ze tegen mij.

dannyplace
Pioneer
Opties
dankjewel voor je antwoord... nou ja misschien zijn er nog meer personen die hetzelfde ervaren en zich kunnen melden. hoe meer zielen hoe meer we kunnen aangeven dat er iets in de software niet lekker loopt.
dannyplace
Pioneer
Opties

Toestel opgestuurd naar dynafix en weer ontvangen en helaas maar zoals verwacht kunnen zij het probleem niet vinden dus nu telefoon weer terug met hetzelfde issue.... 😞

Het is ook niet mogelijk dit met standaard testen te ontdekken, dit kan alleen ontdekt worden wanneer je als gebruiker het toestel ervaart. Het feit dat je blokken krijgt tijdens het afspelen van video's en het bekijken van afbeeldingen en ook in safe-mode duidt toch echt op een hardwarematig probleem...... Tevens het niet kunnen installeren van apps en/of sluiten van apps wijst in de richting van het geheugen, maarja wie ben ik! Dit is geen normaal gedrag en zou ook niet mogen en moeten bij een toestel van ruim 700 euro.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @dannyplace,

Heb je voor mij het reparatienummer? Als je het toestel weer in handen hebt, test hem dan nog wel even. Wellicht dat het toch is opgelost 👍

rsz-846676
0 Likes
dannyplace
Pioneer
Opties
Hi, het toestel heb ik al terug en het probleem speelt nog steeds ... ik heb toevallig vanmiddag een schermopname gemaakt:

https://youtu.be/oB1Gr0g3gGg

rma nummer is trouwens: iRMADRSA16998987

vastlopen van de apps en dergelijke speelt ook nog steeds.
0 Likes