Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Een backup S10+ vraagt om een wachtwword wat ik niet weet.

(Onderwerp aangemaakt op: 13-11-2021 10:34 PM)
437 Weergaven
Shems
Journeyman
Opties

Ik heb in augustus dit jaar een tweede S10+ gekocht om die als eventuele backup telefoon te gebruiken als ik mijn (eerste) S10+ kwijt raak, kapot maak of verloren/gestolen wordt. Voor zover ik me kan herrineren heb ik de telefoon hetzelfde ingesteld als mijn eerste S10+. Daarna heb ik hem in de oplader in de slaapkamer de hele tijd laten aan staan. Er zit geen sim in. Rcent vond ik het wel een goed idee om de teleffon maar uit te schakelen. Zo doe je langer met een smartphone dacht ik. Echter, toen ik hem weer opstartte vroeg ie om een password en ik heb geen enkel idee wat voor password er bedoeld wordt. Google kan de telefoon niet vinden met fidmymobile - alhoewel ze alletwee op dezelfde wifi zitten O_0. Uit alles wat ik gelezen heb, ziet het er naar uit dat ik een harde reset moet doen. Maar komop zeg... Ik heb de twee telefoons nog met usb aan elkaar verbonden, dat werkte ook niet. Ik heb nagezien wat mijn accountactiviteit is op de Gmail waarmee ik ben aangelogd op mijn eerste S10+ en er staat een nieuwe login in de dag na de datum van de factuur. Heb alle wachtwoorden geprobeerd die ik kon bedenken maar ik kom er niet uit. Nou heb ik nog een J5 met een prepaid van dezelfde provider dus ik dacht ik doe die in de nieuwe S10+ zodat google hem wel kan vinden. Maar wat zijn dan mijn opties? Als ik het wachtwoord verander wordt alles gewist. Ik weet begot niet wat voor wachtwword het ding wil maar met alle andere apparatuur en allemaal wachtwoorden plus de factuur met de EAN en IMEI code erop met mijn naam, moet hier toch wat aan te doen zijn zonder dat ik een harde reset moet uitvoeren zeker?!

0 Likes
4 Antwoorden
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Ben je ingelogd met je Samsung account op dit toestel?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Shems, goedemiddag.

Dat klinkt wel als een goed idee, wel is het natuurlijk erg onhandig wanneer je jouw toestel niet meer inkomt.

• Met wat voor account wil je inloggen op je telefoon? Is dit een Google of Samsung account?

Wij hebben echter niet de mogelijkheid om je toestel vanaf onze kant of via een servicepunt te ontgrendelen.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Shems
Journeyman
Opties
Ik heb op een gegeven moment maar de sim in mijn backup S10+ gedaan terwijl ik via Smartthings op Google maps zat. Opens zag ik waar het apparaat was en kon ik hem ontgrendelen.
Welk paswoord er nou bedoeld werd, is me nog steeds een raadsel. Ik heb het sinsdien nog minstens twee keer meegemaakt Dat er om mijn paswoord werd gevraagd omdat -om de een of andere reden- mijn boimetrische gegevens waren gewist... Gelukkig kwam ik daar nog wel omheen omdat ik met zoveel applicaties tegelijk bezig was. Welke beleidsregel daar voor heeft gezorgd, zou ik ook niet weten.
Nu ga ik wel wachtwoorden aanmaken om bij Andriod aan te loggen.
Ik ben heel zeker dat ik hetzelfde Samsung Account heb gebruikt op de backup S10+.
Mijn Samsung Account is een Google Account dus ik weet niet precies wat je daarmee bedoeld. Ik zat vast op het ontgrendelingsscherm. Ik kon niet zien welke account vroeg om een wachtwoord. Ben er wel zeker van dat ik een andere Google Account gebruik bij de initiële "setup" van het toestel.
Also ik zo makkelijk een apparaat kan ontgrendelen Dan durf ik ervoor te wedden dat Samsung dat ook kan met een paar aanpassingen in de software op de smartphone en de software bij Samsung zelf.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Shems, goedemiddag.

Wat fijn om te lezen dat het je is gelukt en je het toestel weer kunt gebruiken 😁 

Mocht ik je nog ergens anders mee kunnen helpen dan hoor ik het natuurlijk graag van je!

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes