Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Camera stelt zich niet scherp

(Onderwerp aangemaakt op: 01-08-2023 03:31 PM)
3089 Weergaven
StarKim
Journeyman
Opties
Als ik een foto wil maken formaat (3:4 geen 108mp)

Dan stelt hij zich niet scherp als de camera op 1 staan. Als ik de grote lens van 0.6 gebruik, dan is het wel scherp! Maar dan zijn foto's zo gek met die lens. 
Af en toe wil het wel scherp stellen, maar heb er moeite mee. Zo was het in het begin niet! Nu is het moment voorbij, want geen enkele foto is scherp meer met de kids!
Ik baal ontzettend.
Een whatsapp fotootje kan ik ook wel vergeten te maken. Allemaal wazig! Waar kan dat aan liggen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

sla er eens met de achterkant tegen je palm van je hand. Een aantal keer hard genoeg dat hij niet breekt of kapot gaat. Het kan zijn dat je stabilisator los zit. Als dit het probleem niet verhelpt kan je hem aanmelden voor reparatie.

Stars-Moderator-signature-800x200-2

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
4 Antwoorden
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

sla er eens met de achterkant tegen je palm van je hand. Een aantal keer hard genoeg dat hij niet breekt of kapot gaat. Het kan zijn dat je stabilisator los zit. Als dit het probleem niet verhelpt kan je hem aanmelden voor reparatie.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @StarKim, goedemiddag. 

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Is het je nog gelukt met de tip van @Rohit

De Samsung Galaxy S21-serie beschikt ook over OIS (Optical Image Stabilization). OIS zorgt voor een betere focus en helpt voor het stabiliseren bij kleine bewegingen tijdens het filmen. Het lenselement ligt niet vast in de huls zodat het kan meebewegen met de kleine bewegingen die worden gemaakt tijdens het filmen of het maken van foto's met een langere sluitertijd. 

De blur heeft hier indirect mee te maken, omdat het lenselement in sommige gevallen in de hoek van de huls blijft ‘steken’. Hierdoor kan het lenselement, in sommige gevallen, geen focus vaststellen. De zachte 'tik' zorgt ervoor dat de lens weer centraal ligt en de focus wordt hersteld.

Houd je ons op de hoogte? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
StarKim
Journeyman
Opties
Ik dacht eerst, het is een grapje.
Maar het werkt wel. Echter moet ik het wel elke keer doen als ik de camera start. Het begint elke keer gebeurd.
Waarom werkt het met de uitzoom lens, en inzoom lens wel gewoon?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Niet alle camera's maken gebruik van dit systeem. Wanneer je dit constant ervaart kan je via de website ook een afspraak maken voor een bezoek aan een service punt, mijn collega's kunnen dan ter plekke met je mee kijken. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes