Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Camera scene detectie

(Onderwerp aangemaakt op: 15-01-2022 11:49 AM)
359 Weergaven
MarcW
Pioneer
Opties
Ik stel vast dat mijn camera van de S21 Ultra geen scènes meer detecteert. Als ik voorheen een foto woi maken van vb. hond, eten, landschap... kwam er in het beeld het desbetreffende icoontje op het scherm.  Nu krijg ik die niet meer te zien. Iemand een idee hoe dat komt? In de instellingen kan ik alvast niets vinden.
14 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag,

Is de telefoon up 2 date?

Instellingen > apps > camera > opslag > gegevens wissen.

Werkt het hierna wel?

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
MarcW
Pioneer
Opties
Telefoon is up to date. Zonet zelfs nog een update gedaan. Camera instelling gereset, cachet geheugen camera leeg gemaakt, gegevens gewist... maar probleem blijft. Scene optimalisatie staat aan en geeft wel de gele bolletjes maar het toestel ziet dus niet welk onderwerp er wordt gefotografeerd.
0 Likes
Jimboo84
Black Belt 
Opties

@MarcW 

Door jouw post was ik curieus want dat was mij zelfs nog niet opgevallen. Mijn S21 Ultra 5G Exynos heeft dit "probleem" ook. Ook na een reset blijft dit hetzelfde. Als ik normaal buiten ga herkent die landschap of de maan..., maar het is inderdaad weg. Zie voorbeeld onderaan. Ook hier is de telefoon volledig up-to-date, zie camera versie ook onderaan. De functie lijkt verdwenen te zijn

Screenshot_20220114-154350_Camera.jpgScreenshot_20220114-154423_Settings.jpgScreenshot_20220114-154359_Camera.jpg

0 Likes
MarcW
Pioneer
Opties
Ben dus niet de enige.... hopelijk komt er een oplossing uit de bus.
0 Likes
Jimboo84
Black Belt 
Opties

@MarcW  

Inderdaad, zonder uw post heb ik het zelfs niet gemerkt... Ik mis het dus waarschijnlijk niet 😂

Ik weet niet of dit het plan was vanuit Samsung voor deze aanpassing. Spreek ze anders eens aan via Text Chat via de Samsung Members app. Standaard het eerste wat zij gaan vragen is weer om uw camera settings te resetten... 

Screenshot_20220114-155600_Samsung Members.jpg

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Dan is er waarschijnlijk in een update wat veranderd. Daar kun je verder niks aan veranderen.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
kenny1611
Pioneer
Opties
Heb hetzelfde probleem met mijn S21, misschien lost het probleem zichzelf op met de volgende update
MarcW
Pioneer
Opties
Laten we het hopen...
0 Likes
J02
Explorer
Opties
Ik vermoed dat dit met de Android 12 update veranderd is en dat de scènes 'achter de schermen' nog steeds gedetecteerd worden. Mijn S21 toont het icoontje ook niet meer.