Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Call Recording werkt niet op de Galaxy S9

(Onderwerp aangemaakt op: 14-03-2018 10:14 PM)
39616 Weergaven
Duvelding
Explorer
Opties

Een telefoongesprek wordt maar eenzijdig opgenomen.

Mijn stem wordt opgenomen, de stem van de andere persoon niet. Ongeacht binnenkomend of uitgaand gesprek.

0 Likes
Spring naar oplossing
126 Antwoorden
ianmacd
Explorer
Opties

@Boldsjit  schreef:

Boldbeast op de S9. Ik heb de versie 11.2 geprobeerd op de Android Oreo geprobeerd. Maar wat een ellendige app. Slecht menu waarin je niet kan terugkeren zonder dat je eerst alles moet afsluiten.  Maar dan nog, ik zou het voor lief nemen als het zou werken. Ook deze app werkt dus niet! Weer alleen de eigen stem. En ik denk dat als Samsung het niet meer wil het ook niet meer zal gaan lukken. Misschien dat er soms tijdelijk een oplossing wordt gevonden, maar dan zal de eerste update van Samsung daar weer een stokje voor steken. Beter niet in investeren dus.


Heb je wel eens mode 5 geprobeerd? Met de default mode 1 lukte het hier ook niet.

 

Ik stond een week of zo geleden op het punt Boldbeast aan te schaffen, maar toen kwam ACR eindelijk met een update. Daarin werkt het dus inmiddels ook. De andere recorderapps zullen niet lang achterblijven. Keuze genoeg dus.

 

Niet alleen dat, maar in de nieuwste firmware (BRE5) maakt Samsung de ingebouwde (maar verborgen) recorder actief in landen waar dat toegestaan is. In Duitsland en Engeland hebben ze hem al, dus Nederland straks ook, neem ik aan. Gebruikers met root konden het al langer gebruiken door een tekstbestand te editen.

 

Maar de ingebouwde recorder is wel heel erg eenvoudig, dus zonder cloudsync en dat soort fraais. Een goede app van een derde blijft dus een vereiste voor veel mensen.

0 Likes
am-investigatio
First Poster
Opties
Welk is dan de ingebouwde recorder ?
0 Likes
cbakkeren
Pathfinder
Opties

@am-investigatio  schreef:
Welk is dan de ingebouwde recorder ?

Die is nog niet zichtbaar in de telefoon. Zoek maar eens op "samsung call recorder" bij YouTube. Daar kun je zien waar de call recorder is, zodra Samsung hem met een update zichtbaar maakt.

 

Zoals eerder gezegd kun je hem nu alleen zichtbaar maken als je je telefoon root, maar dan ben je je garantie kwijt.

0 Likes
Boldsjit
First Poster
Opties

Ik heb de ACR weer geïnstalleerd, goeie tip!

Mooie professionele goed werkende app.

Tijdens het installeren begrijp je ook meteen waarom het (even) niet meer kon.

Ik had hem al opgegeven, geduld was dus de oplossing.

 

Thanx voor alle tips!

 

Community works

0 Likes
ianmacd
Explorer
Opties

  schreef:

 

Zoals eerder gezegd kun je hem nu alleen zichtbaar maken als je je telefoon root, maar dan ben je je garantie kwijt.

Dat is een wijdverspreide misvatting, in ieder geval voor zover het de EU betreft.

 

In de EU mag Samsung geen dienst weigeren op basis van geknoei met de software, en al helemaal niet als de garantie wordt aangesproken op basis van een hardwaredefect.

 

Zelf hanteert Samsung NL een iets strenger beleid, nl. dat een geroot toesel eenmalig onder garantie gerepareerd mag worden. Daarna zijn de kosten voor verdere reparaties voor de eigenaar, zeggen ze. Of dat standpunt juridisch stand houft, valt nog te bezien, maar het aantal gebruikers dat tot twee keer toe een toestel opstuurt voor reparatie onder garantie moet te verwaarlozen zijn, denk ik.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

@ianmacd  schreef:

  schreef:

 

Zoals eerder gezegd kun je hem nu alleen zichtbaar maken als je je telefoon root, maar dan ben je je garantie kwijt.

Dat is een wijdverspreide misvatting, in ieder geval voor zover het de EU betreft.

 

In de EU mag Samsung geen dienst weigeren op basis van geknoei met de software, en al helemaal niet als de garantie wordt aangesproken op basis van een hardwaredefect.

 

Zelf hanteert Samsung NL een iets strenger beleid, nl. dat een geroot toesel eenmalig onder garantie gerepareerd mag worden. Daarna zijn de kosten voor verdere reparaties voor de eigenaar, zeggen ze. Of dat standpunt juridisch stand houft, valt nog te bezien, maar het aantal gebruikers dat tot twee keer toe een toestel opstuurt voor reparatie onder garantie moet te verwaarlozen zijn, denk ik.


Dat dit een misvatting zou zijn, is juist een misvatting voor de meeste EU landen ;). Wettelijke garantie, de garantie die je bij de verkoper afdwingt, mag inderdaad niet geweigerd worden op basis van een geroot toestel, maar de fabrieksgarantie is een extra service die niet bij wet geregeld is. Dan zijn de voorwaarden van de fabrikant, in dit geval Samsung, bindend. Zie bijvoorbeeld: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie; "U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie."

 


kevin-sig
0 Likes
ianmacd
Explorer
Opties

@KevinW  schreef:

@ianmacd  schreef:

  schreef:

 

Zoals eerder gezegd kun je hem nu alleen zichtbaar maken als je je telefoon root, maar dan ben je je garantie kwijt.

Dat is een wijdverspreide misvatting, in ieder geval voor zover het de EU betreft.

 

In de EU mag Samsung geen dienst weigeren op basis van geknoei met de software, en al helemaal niet als de garantie wordt aangesproken op basis van een hardwaredefect.

 

Zelf hanteert Samsung NL een iets strenger beleid, nl. dat een geroot toesel eenmalig onder garantie gerepareerd mag worden. Daarna zijn de kosten voor verdere reparaties voor de eigenaar, zeggen ze. Of dat standpunt juridisch stand houft, valt nog te bezien, maar het aantal gebruikers dat tot twee keer toe een toestel opstuurt voor reparatie onder garantie moet te verwaarlozen zijn, denk ik.


de fabrieksgarantie is een extra service die niet bij wet geregeld is. Dan zijn de voorwaarden van de fabrikant, in dit geval Samsung, bindend. Zie bijvoorbeeld: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie; "U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie."

 


Je hebt gelijk.

 

Het belangrijkste voor de consument blijft echter dat Samsung er zelf niet moeilijk over doet, en neemt dus ook geroote toestellen ter reparatie aan.

0 Likes
eross
Explorer
Opties

I installed the G965FXXU1BRE5 / G965FOXM1BRE3 / G965FXXU1BRE3 update on S9+. The update provides the built-in recording of the phone. You can choose automatic or manual recording, and wether to save on local storage or SD card. However, if you use a third party app like ACR or Boldneast , the internal program does not work. Only one can record at a time.

0 Likes
cbakkeren
Pathfinder
Opties

@eross  schreef:

I installed the G965FXXU1BRE5 / G965FOXM1BRE3 / G965FXXU1BRE3 update on S9+. The update provides the built-in recording of the phone. You can choose automatic or manual recording, and wether to save on local storage or SD card. However, if you use a third party app like ACR or Boldneast , the internal program does not work. Only one can record at a time.


I also installed these updates today but there is no built-in recording of the phone here in the Netherlands. Luckely the third party apps of Boldbeast and ACR are still working. Still very strange that its working now on phones in England but not on phones in the Netherlands.

 

Ik heb deze updates vandaag ook geinstaleerd, maar de ingebouwde callrecorder van de telefoon werkt niet. Gelukkig werken de apps van Boldbeast en ACR nog wel. Wel erg vreemd dat het bij de Engelse telefoons wel werkt, maar in de Nederlandse telefoons niet. Mocht er iemand in Nederland zijn waarbij het wel werkt, dan verneem ik graag hoe die persoon het werkend heeft gekregen.

0 Likes
rd1osb
First Poster
Opties

Hier werkt call recorder pro  op een samsung 9 met de update van de week deed ie het gewoon voorheen niet alleen me zelf hoorde ik nu beide kanten 😉

0 Likes