Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Batterij s9 snel leeg

(Onderwerp aangemaakt op: 17-05-2018 10:30 PM)
15617 Weergaven
Björn92
Journeyman
Opties

Goedenavond,

Ik ben sinds twee weken in het bezit van de S9+.

Nu twee weken verder valt mij op, en irriteert het mij zelfs, dat de batterij gigantisch veel sneller leeg is dan dat het geval was bij mijn vorige S7. Met mijn S7 haalde ik met normaal gebruik het einde van de dag nog wel. Dit in tegenstelling tot nu wanneer ik na het avondeten de telefoon alweer aan de oplader kan hangen.

Is hier iets aan te doen d.m.v. een toekomstige update of heb ik het er maar mee te doen?

Groet,

Björn

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi Björn,

zou je eens als je accu op 20-25% zit en je de hele dag niet hebt bijgeladen aan Bixby kunnen vragen: What is my Battery Usage? En dan graag een screenshot maken vanaf: Recent Batterijverbruik en die hier plaatsen aub? Dan kunnen we even kijken wat er zoveel stroom vreet!
Stars-Moderator-signature-800x200-2

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
John531
Journeyman
Opties

Het bleek dat indien ik de Bluetooth op de S9+ uit had gezet, het verbruik van de batterij van de Gear S3 weer normaal was (van ca. 18% per uur naar ca. 1,5% per uur). Ik heb daarna de Gear-app "WEAR" van de S9+ verwijderd en weer geinstalleerd. Het probleem is daarmee verholpen. De BT kan nu weer aan bij normaal verbruik. Ik denk dat de app  WEAR corrupt is geraakt en de BT continue aktief hield.    

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
36 Antwoorden
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi Björn,

zou je eens als je accu op 20-25% zit en je de hele dag niet hebt bijgeladen aan Bixby kunnen vragen: What is my Battery Usage? En dan graag een screenshot maken vanaf: Recent Batterijverbruik en die hier plaatsen aub? Dan kunnen we even kijken wat er zoveel stroom vreet!
Stars-Moderator-signature-800x200-2
John531
Journeyman
Opties

Ik heb eenvergelikbaar probleem. Als mijn Gear S3 verbonden met de mobiel S9+ is, is hij binnen 5 uur leeg (van 100% naar 10%). Tot ca. een maand geleden had ik de Gear S3 verbonden met een Samsung telefoon S5. De batterij ging toen makkelijk 2 dagen mee (nog 40% over). Sinds ik de S9+ heb gekocht en met de Gear S3 heb verbonden ging de batterij zeer snel leeg. Van alles geprobeerd. Het enige dat helpt, is de verbinding verbreken met de S9+ (op vliegtuigstand zetten).  Dan gaat de batterij wel 4 dagen mee. Maar daarvoor heb ik Gear S3 niet gekocht. Als test weer aangesloten op de telefoon S5 (rest hetzelfde gehouden, uiteraard wel met verbinding aan). Batterij gaat dan weer lang mee.  Opnieuw met de S9+ gekoppeld nadat, volgens een update een algoritme voor de batterij verbeterd zou zijn. Helaas is het probleem dan weer terug (om 16:00 uur 98%, 2,5 uur later om 18:30 uur nog maar 43%). 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Heb je voor het verbinden met de S9 de Gear al eens gereset, John?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
John531
Journeyman
Opties

Nick, dank voor je reactie. Ja, na de reset en de Gear weer verbinden met de S9+ (om 10:00 uur), was de batterij 78%, 2 uur en 45 min later (om 12:45 uur) was er nog maar 37% over. Na de reset heb ik de Back-up NIET terug laten zetten en ook geen apps of wijzerplaten geladen. De Gear was conform de fabrieks-settings, uiteraard wel de BT-verbinding laten maken. Als ik de Bluetooth op de Gear uitzet is het verbruik weer normaal.  

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Je hebt verder ook geen watchfaces veranderd of iets anders? 

---------
Signature-Note10
0 Likes
Oplossing
John531
Journeyman
Opties

Het bleek dat indien ik de Bluetooth op de S9+ uit had gezet, het verbruik van de batterij van de Gear S3 weer normaal was (van ca. 18% per uur naar ca. 1,5% per uur). Ik heb daarna de Gear-app "WEAR" van de S9+ verwijderd en weer geinstalleerd. Het probleem is daarmee verholpen. De BT kan nu weer aan bij normaal verbruik. Ik denk dat de app  WEAR corrupt is geraakt en de BT continue aktief hield.    

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Fijn om te lezen dat het opgelost is! Bedankt voor de terugkoppeling. 

---------
Signature-Note10
0 Likes
Poort83
First Poster
Opties

Mijn batterij van mijn s9 is mega snel leeg. Wat kan ik hieraan doen. Laatst ging die gewoon ineens van 60% naar 3%. 

Wat kan ik hieraan doen?Bijna niet gebruikt mijn telefoon die dagBijna niet gebruikt mijn telefoon die dag

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Hoe vaak gebeurt zoiets, Poort? Want dit is inderdaad niet zoals het hoort. ^Nick

---------
Signature-Note10
0 Likes