Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Android Auto instabiel

(Onderwerp aangemaakt op: 29-12-2022 04:02 PM)
1959 Weergaven
R-ene
Explorer
Opties
Sinds het begin hebben mijn S10e en de S10 van mijn vrouw verbindingsproblemen met Android Auto. De auto is compatible volgende de Android lijst en de dealer. De iPhone 11 van mijn zoon kent geen enkel probleem met Apple CarPlay in onze auto. Dat sluit connectors en bedrading in de auto uit. 

Ik heb alle tips op diverse fora opgevolgd met beide telefoons. Niets helpt. Het probleem is dat op willekeurige momenten de verbinding met Android Auto verbroken wordt en soms herstart deze vanzelf en hersteld de verbinding zich. Soms moet de auto van contact en de Android app cache gewist worden om het weer werkend te krijgen. Kortom erg instabiel. 

Er zijn verder geen andere problemen, niet met de hardware en niet met de software van zowel de S10 als de S10e.

Graag jullie advies.
16 Antwoorden
R-ene
Explorer
Opties
Helaas, heeft niet geholpen. Het leek even goed te gaan (rit van een uur) door wat met de instellingen te spelen. De dag erna was het weer het oude liedje met diezelfde instellingen en werd regelmatig de connectie verbroken. Ik heb mijn hoop nu gevestigd op toekomstige Android Auto updates. Of op toch maar een iPhone, want die werkt wel.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

Het is daarnaast ook belangrijk om dit bij de app ontwikkelaars aan te kaarten zodat ook zij dit verder kunnen onderzoeken.

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
R-ene
Explorer
Opties
Ik zal dit bij een volgende, langere rit proberen. Dank voor jullie hulp.
R-ene
Explorer
Opties
Om het foutrapport te kunnen indienen moet ik de Samsung Members app rechten geven tot media en bestanden. Media kan wel, maar voor bestanden zie ik geen mogelijkheden (zie bijlage).

Het lijkt toch gelukt te zijn en de foutrapportage is verzonden.

Vanavond ging het weer mis met Android Auto en werd de verbinding weer verbroken. Hopelijk kunnen jullie in de logging achterhalen wat er misgaat en misschien zelfs een oplossing vinden. Dat zou geweldig zijn. Ik ben zeer benieuwd.Screenshot_20230207_220046_Permission controller_20659_1675803682.jpg
R-ene
Explorer
Opties
Is er bij Samsung inmiddels nieuws omtrent dit probleem? Android Auto is inmiddels 2 versies verder en staat nu op versie 8.9. Gisteren in een rit van 20 minuten werd Android Auto 5 keer onderbroken, maar herstelde zich wel zelf. Een nieuwe collega heeft een Samsung 22 en herkende mijn verhaal volledig. Hij rijdt toevallig ook een auto uit de VAG-groep (VW) en ik een Seat. Mogelijk ligt daar de sleutel?
0 Likes
R-ene
Explorer
Opties
Is er bij Samsung inmiddels nieuws omtrent dit probleem? Android Auto is inmiddels 2 versies verder en staat nu op versie 8.9. Gisteren in een rit van 20 minuten werd Android Auto 5 keer onderbroken, maar herstelde zich wel zelf. Een nieuwe collega heeft een Samsung 22 en herkende mijn verhaal volledig. Hij rijdt toevallig ook een auto uit de VAG-groep (VW) en ik een Seat. Mogelijk ligt daar de sleutel?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@R-ene 

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

Daarnaast is het ook belangrijk om dit bij de app ontwikkelaar aan te kaarten zodat ook zij dit verder kunnen onderzoeken 😇

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes