op 27-03-2018 09:54 PM
Aangezien ik inmiddels heb begrepen, dat mijn aangeschafte app ACR Call recording Pro door Samsung wordt geblokkeerd op mijn nieuwe Galaxy S9+, verneem ik gaarne welke Call Recorder app uit de Galaxy apps store ik wel een werkend krijg op mijn nieuwe Galaxy S9+. Of moet ik na 20 jaar Samsung telefoons, waaronder alle Galaxy S modellen, overstappen op een ander merk. Een Call Recorder app is voor mij nl. een must.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-02-2019 01:52 PM
Nee denk ik niet hoor, al sinds Android Marshmallow heeft Google de official call-recording API verwijderd. Developers moesten toen al hun eigen truukjes toepassen om het mogelijk te maken. Dit ging lang goed, omdat het prima werkte zonder de API, of eigenlijk nog stukken beter, maar nu is het dus niet meer mogelijk. CallRecorder – ACR and BoldBeast Android Call Recorder bevestigen dat het juist Google was die de deur nu helemaal dichtgetimmerd heeft, dus de oude truukjes werken nu ook niet meer. Nu kan je voor zover ik weet alleen nog je handset rooten en de oude apps gebruiken of dus de microfoon het omgevingsgeluid laten opnemen (wat trouwens nog best aardig werkt, zeker als je het gesprek op speakerphone zet).
op 13-03-2019 09:45 AM
Ik gebruik ook Call recorder op mij Samsung note 8 en in en uit gaande gesprekken worden tegen partij niet opgenomen is echt jammer was voor mij een geheugensteun
op 09-11-2019 07:02 PM
Na 20 jaar Samsung toch overgestapt naar een ander merk. De Oneplus 7 pro. Ook op deze telefoon werkt de ACR unchained 32.8. Mijn vrouw heeft mijn oude Galaxy s10+ en daar werkt het ook op bij normaal bellen, dus zonder oortjes. Na de udate van mijn Oneplus 7 pro naar Android 10 werkt ook de ACR Unchained 32.8 niet meer. Ik ga er vanuit dat dit straks ook geldt voor de Galaxy S telefoons.
Op Google vond ik een manier om bij mijn Oneplus 7 pro de ingebouwde call recorder vrij te maken zonder de telefoon te rooten. Zelfs bellen met oordopjes wordt nu opgenomen. Het werkt helaas niet om op die manier de ingebouwde call recorder van Galaxy s vrij te maken.
Wel vond ik een andere call recorder app die op mijn Oneplus 7 pro met Android 10 werkt en dat is de Cube ACR app. Te vinden op de navolgende link:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.catalinagroup.callrecorder
Deze werkt ook op de S10+ van mijn vrouw welliswaar nog op Android 9, maar wellicht straks ook op Android 10, zoals ik het bij mijn Oneplus 7 pro heb uitgeprobeerd. Nu maak ik bij mijn Oneplus 7 pro gebruik van de interne call recorder. Hopelijk kunnen jullie wat met deze info.
op 09-11-2019 07:45 PM
09-11-2019 07:51 PM - bewerkt 06-12-2019 11:03 AM
Heb je al Android 10 op je Note 10+? Vast niet. Zoals ik al zei, mijn vrouw heeft S10+ met Android 9 en daar werkt ACR ook nog op. Maar op mijn Oneplus 7 pro na de update naar Android 10 werkt ACR niet meer.
op 06-12-2019 11:03 AM
Even een update. Gisteren (5-12-2019) de Galaxy s10+ geupdate naar Android 10. Cube acr werkt met het opnemen van gesprekken op de luidspreker. Wellicht ook zonder luidspreker. Met oortjes heb ik niet geprobeerd. Ik moest na de update wel Cube acr eerst verwijderen en opnieuw instaleren, maar deze app werkt goed. Beide kanten goed te horen.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.catalinagroup.callrecorder