op 27-03-2018 09:54 PM
Aangezien ik inmiddels heb begrepen, dat mijn aangeschafte app ACR Call recording Pro door Samsung wordt geblokkeerd op mijn nieuwe Galaxy S9+, verneem ik gaarne welke Call Recorder app uit de Galaxy apps store ik wel een werkend krijg op mijn nieuwe Galaxy S9+. Of moet ik na 20 jaar Samsung telefoons, waaronder alle Galaxy S modellen, overstappen op een ander merk. Een Call Recorder app is voor mij nl. een must.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-03-2018 08:11 PM
Had ik eerder moeten weten. Dan had ik de S9+ nooit gekocht en die voor mijn vrouw ook niet. Het is dus het laatste wat ik van Samsung gekocht heb. Naast mobiele telefoons ( mijn vrouw en ik) dus ook geen tv, ijskast en beeldscherm voor mijn computer meer. Ik was dus een totaal klant. Ik bepaal nl. graag zelf welke apps ik wel en niet wil gebruiken. Het gebruik van een Call Recorder app is nl. niet verboden in Nederland. Daar heb ik geen Samsung voor nodig.
Blijft wel vreemd dat jullie Call Recorder apps. aanbieden in de Galaxy apps store. Zo halen jullie je eigen beleid onderuit en bieden jullie apps aan die je vervolgens blokkeert. Te belachjelijk voor woorden.
op 27-03-2018 10:15 PM
Hoi @cbakkeren,
Ik heb er voor een andere vraag ook een aantal getest, en de call recorders werken op dit moment inderdaad niet. Wellicht heeft dit te maken met de nieuwe dual audio speakers en moet er een update voor de call recorder apps worden uitgebracht, of is het een nieuwe privacy feature. Ik heb hier nog geen definitief antwoord over ontvangen en beide opties zijn even goed mogelijk, dus ik raad je aan nog even geduld te hebben. Mogelijk komen de eerste call recorders binnenkort met een update, of komt Samsung met een statement.
op 27-03-2018 10:37 PM
Ok, ik zal nog wat geduld hebben. De kosten van een S9+ zijn niet van dien aard, dat je na een paar weken alweer een nieuwe mobiel gaat aanschaffen. Had ik het echter geweten, dan had ik de aanschaf uitgesteld en ook de nieuwe Huawei p20 pro afgewacht, maar dat is helaas te laat.
27-03-2018 10:40 PM - bewerkt 27-03-2018 10:46 PM
Hoi @Kevin,
Sorry zie dat mijn antwoord toch is geplaatst
op 27-03-2018 10:43 PM
op 29-03-2018 01:17 PM
Goeie vraag! Zie hier ons antwoord, het klopt dus dat deze functie niet meer werkt.
op 29-03-2018 08:11 PM
Had ik eerder moeten weten. Dan had ik de S9+ nooit gekocht en die voor mijn vrouw ook niet. Het is dus het laatste wat ik van Samsung gekocht heb. Naast mobiele telefoons ( mijn vrouw en ik) dus ook geen tv, ijskast en beeldscherm voor mijn computer meer. Ik was dus een totaal klant. Ik bepaal nl. graag zelf welke apps ik wel en niet wil gebruiken. Het gebruik van een Call Recorder app is nl. niet verboden in Nederland. Daar heb ik geen Samsung voor nodig.
Blijft wel vreemd dat jullie Call Recorder apps. aanbieden in de Galaxy apps store. Zo halen jullie je eigen beleid onderuit en bieden jullie apps aan die je vervolgens blokkeert. Te belachjelijk voor woorden.
op 30-03-2018 09:04 AM
30-03-2018 02:34 PM - bewerkt 30-03-2018 02:37 PM
Ik heb het uitgezocht en Samsung is van plan om dit ook uit te rollen naar oudere modellen. Opnemen mag niet ivm de regels van Google en lokale wetgeving. Ik heb de S9+ een week in huis en ik ga deze niet rooten omdat de garantie dan vervalt en er nog grote problemen zijn met niet goed werkende touchscreens en wegvallende gesprekken. Samsung blokkeert dus de mogelijkheid om gesprekken op te nemen. Luister hier eens naar: https://112android.nl/Samsung-Support.mp4 De telefoon is netjes ingepakt en gaat a.s. dinsdag terug naar T-Mobile...
op 08-04-2018 08:49 PM
Dat het niet mag van de lokale wetgeving is onzin. Het is in Nederland zonder beperkingen toegestaan om gesprekken op te nemen. Kennelijk wil Samsung van zijn klantenbestand uitdunnen en zich meer richten op USA, want daar is het opnemen van gesprekken gewoon mogelijk. Wil je graag gesprekken opnemen, dan dwingt Samsung je om over te stappen naar een ander merk b.v. de Huawei P20 pro. Die staat het opnemen van gesprekken gewoon toe.