op 02-07-2018 12:17 AM - laatst bewerkt op 21-03-2019 01:14 PM door RobertS
Ik heb mijn galaxy s6 (32 gb) nu al iets meer dan een jaar. Hij werkt nog prima op een punt na: mijn systeem neemt te veel geheugen in beslag, als ik bij systeemonderhoud kijk en op 'opslag' klik krijg ik te zien dat er 29/32 gb in beslag is en vervolgens kan ik met een simpel optel sommetje alle categoriën bij elkaar optellen (apps, foto's, video's etc.) Dit komt uit op ongeveer 9.5gb ik er blijft dan dus nog 20 gb over voor het systeem wat, om eerlijk te zijn onacceptabel is. Hebben jullie hier een oplossing voor of moet ik mijn telefoon misschien resetten?
op 02-07-2018 10:43 AM
op 04-07-2018 04:29 AM
op 04-07-2018 06:43 AM
Naast de tip van @Marliss, wat zeker een goede tip is, is het ook handig om van al je apps het cachegeheugen eens te legen. Dit kan onder Instellingen >> Apps (Applicatiebeheerder) >> [naam van app] >> Opslag >> Cache legen. Het zal je verbazen hoeveel cache sommige apps na verloop van tijd verzameld heeft!
In tegenstelling tot een reset, verwijder je hier geen persoonlijke gegevens mee. Het probleem met een reset is dat je systeem na het terugzetten van een back-up weer is zoals voor de reset, dus je zal ook een vergelijkbare hoeveelheid GB overhouden.
Als je ziet dat er ook veel gegevens zijn verzameld in de app, kun je deze hier ook wissen. Met name bij apps als Spotify is dit vaak heel handig gebleken. Met deze handeling worden wel persoonlijke gegevens gewist. Denk aan instellingen en inloggegevens; de app is als het ware alsof-ie net geïnstalleerd is. Pas hier dus wel mee op.