Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Telefoonnummer wijzigen samsung account

(Onderwerp aangemaakt op: 05-03-2023 09:58 AM)
4222 Weergaven
gabriel_knight
Journeyman
Opties

Ik wil inloggen op een Samsung account, maar kom niet voorbij de 2 factor autorisatie. Er wordt een sms gestuurd naar een 06 nummer dat ik niet meer heb. Kan dus niet inloggen op dat account.

Backup codes van dat account heb ik ook niet meer. 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi, @gabriel_knight, goedemorgen.

Is het je nog gelukt om het telefoonnummer te wijzigen in het account? Stuur mij anders een privé bericht (https://bit.ly/3BoC5B0) met je persoonsgegevens en de informatie van het Samsung device wat aan het account gekoppeld zit.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
13 Antwoorden
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi, @gabriel_knight, goedemorgen.

Is het je nog gelukt om het telefoonnummer te wijzigen in het account? Stuur mij anders een privé bericht (https://bit.ly/3BoC5B0) met je persoonsgegevens en de informatie van het Samsung device wat aan het account gekoppeld zit.

Groeten,

Martijn

0 Likes
David Zwart
Apprentice
Opties

Ha Martijn,

Mijn vriendin heeft een S22 en kan niet inloggen bij Samsung vanwege precies dezelfde redenen.
Het 06 nummer/IMEI nummer die zij ooit heeft gekoppeld bestaat niet meer. Sterker nog ze kan niet eens inloggen op dit forum om deze vraag te stellen.
Support via WhatsApp laat haar ook gewoon hangen... zeggen "nah sorry is niet mogelijk".

Wat nu?

Gr,
David names Britt

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @David Zwart, goedemiddag.

Dankjewel voor je berichtje. Ik heb gesprek erbij ook bij gezocht met mijn collega. Wij hebben wel de mogelijkheid om de 2-staps verificatie van het Samsung account tijdelijk uit te schakelen echter hebben we dan wel ook de informatie van het gekoppelde toestel nodig. Zonder een IMEI of een typenummer kunnen we dit helaas niet uit laten schakelen en zal er een nieuw Samsung account aangemaakt kunnen worden, wel zal hiervoor een ander e-mailadres gebruikt moeten worden 😇

Groeten,

Martijn

0 Likes
David Zwart
Apprentice
Opties

Beste Martijn,

Ik als techneut snap hier de redenatie (denk ik) wel. Het probleem zit hem in de matige uitvoering op twee fronten.
Ten eerste, het feit dat jullie haar nu geen recht tot herroeping/verwijderen van privédata toestaan als terugvaloptie. Immers is Samsung verplicht het verwijderen van accountdata mogelijk te maken op aanvraag van de client, zodoende ook haar account. Dit zou een alternatieve oplossing zijn... overweeg het alstublieft.
Ten tweede heeft zij geen ander e-mail adres en is het totaal bizar dat dit de vereiste stap is. Jullie zijn geen 'eigenaar' van haar account en blokkeren effectief haar account zonder geldige juridische reden.

Op dit moment wordt mijn vriendin geblokkeerd in het volledige gebruik van haar nieuw-gekochte telefoon. In die trant is is het ongehoord dat zij geen manier toegereikt krijgt om zichzelf op andere manier te identificeren (ID/paspoort, wat dan ook!). Gelieve dit alternatief door te nemen met je leidinggevende. Dit is geen geval van social engineering, waar jullie, in mijn optiek, in de basis tegen strijden met deze 2FA-blokkade. Dit is een echte klant.

Argumentatie voor hogerop: geen mechanisme heeft haar destijds gevraagd om op haar werktelefoon te klikken op een "weet je zeker dat dit apparaat 2FA geschikt is en zal blijven?"-verificatie. Dit dwingt de Samsung Android af zonder enige waarschuwing over de benodigdheden om Samsung 2FA te omzeilen.

Ik ga ervan uit dat jullie meer gaan betekenen om deze situatie te verhelpen.

Gr,
David

MartijnK
MegaStar
Opties

Wij hebben helaas geen mogelijkheden om de 2-staps beveiliging van het Samsung account te verwijderen zonder de informatie van het toestel welke aan het account is gekoppeld. 

Wellicht kan je de informatie van dit toestel nog wel via de werkgever achterhalen.

Groeten,

Martijn

David Zwart
Apprentice
Opties

Beste Martijn,

Waar kan ik klachten rapporteren? Dit gaat niet om jouw afhandeling specifiek, ik merk dat je simpelweg geen uitweg hebt. Wij zitten in ieder geval klem en dit wil ik melden.

Gr,
David

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wij zijn via verschillende kanalen te benaderen. Voor het tijdelijk uitschakelen van de 2-staps verificatie hebben we de informatie van het account nodig maar ook van het toestel wat hieraan gekoppeld is. Om na te gaan of dit ook lukt zonder een type, IMEI en serienummer van het account kunnen we in ieder geval wel een ticket inschieten. Graag ontvangen wij de volgende gegevens, je kan deze via een privé berichtje(https://bit.ly/3BoC5B0) doorsturen.

Naam: 
Adres:
Postcode/Woonplaats:
Telefoonnummer oud:
Telefoonnummer nieuw:
E-mailadres Samsung account:
Geboortedatum:
Typenummer gekoppelde apparaat: niet beschikbaar
Serienummer: niet beschikbaar
IMEI-nummer: niet beschikbaar

Wij kunnen hier op voorhand geen beloftes indoen.

Groeten,
Martijn

0 Likes
Marso_777
First Poster
Opties

hey martijn ik heb ook de probleem met het 06 nummer bij samsung maar ik heb informatie van het toestel is er een uitweg ?

0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Hi @Marso_777,

Om deze optie te kunnen uitvoeren, heb ik wat gegevens nodig:

Naam: 
Adres:
Postcode/Woonplaats:
Telefoonnummer oud:
Telefoonnummer nieuw:
E-mailadres Samsung account:
Geboortedatum:
Typenummer gekoppelde apparaat: 
Serienummer: 
IMEI-nummer: 

Dit mag je doorsturen via een privé bericht.

Groetjes,

Daphne

0 Likes