op 26-02-2021 06:59 PM
Samsung Soundbar HW-J550 gekoppeld aan Samsung TV (6 serie) via HDMI-in3.
In D.In verschijnt dan TVarc - dus die koppeling voldoet. Na enige ogenblikken komt steeds surround sound on/off op het display, het geluid stottert dan, en de melding surroundsound on/off blijft maar komen. Het lukt mij ook niet op de afstandsbediening de surroundsound uit te schakelen.
Heb zowel TV als Soundbar gereset (pause-play 5 seconden) maar dat heeft het probleem niet opgelost.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 01-03-2021 02:53 PM
Hi @AABMP, goedemiddag.
Goed dat je ons een berichtje stuurt. Je geeft dat het resetten van je TV en de soundbar niet heeft geholpen, heb je dit ook als je een nieuwe HDMI kabel aansluit tussen je soundbar en TV?
Is de soundbar en TV vcerder helemaal up-2-date?
Groeten,
Martijn
op 01-03-2021 04:18 PM
ik zal het inderdaad nog maar eens proberen met een nieuwe hdmi kabel. Het rare is dat een en ander is ontstaan nadat ik een nieuwe mediabox van Ziggo heb gekregen; op zich zou het daar toch niets mee te maken moeten hebben?
op 01-03-2021 07:49 PM
Beste Martijn,
De optie om met een nieuwe HDMI-kabel te proberen heeft geen oplossing gebracht. Ik zal mijn handelingen nog een keer uiteenzetten:
Nieuwe mediabox van Ziggo gekregen.
Alles opnieuw aansluiten: Hdmi-kabel in de HDMI (arc) uitgang verbonden met de soundbar. TV geluid omgezet naar de optie Samsung soundbar.
De soundbar springt keurig op D.IN - TC ARC en geeft het goed geluid, mijn subwoover springt op blauw. Daarna komt voortdurend de melding surround sound on voorbij. Op mijn afstandsbediening zet ik deze uit, maar dat helpt niet, de melding blijft komen en iedere keer valt daardoor even het geluid uit.
We hebben dit al een keer eerder meegemaakt toen er een algemene stroomstoring was en de soundbar voortdurend terugviel naar de televisieluidspreker.
Ik heb ook nog een andere optie geprobeerd: een verbinding maken met een optische kabel. Dan krijgt ik voortdurend de melding blue tooth on, en dezelfde geluidsstoringen. Ook als ik de blue tooth power heb uitgeschakeld. Zelfs als ik de soundbar uitschakel, springt ie uit zichzelf aan in modus BT. Vreemd allemaal.
Ik heb vandaag de televisie ge-update en gereset. Ook de soundbar opnieuw geinitieerd, maar helaas het probleem is niet opgelost. Ik zou niet weten wat ik verder nog zou moeten, een update van de soundbar? Hoe doe je dat?
op 03-03-2021 11:05 AM
Wellicht dat er in de ontvanger een instelling aanwezig is welke je dient aan te passen, neem hiervoor even contact op met je provider. Via onze website kun je een bestand downloaden om deze vervolgens via een USB-stick te installeren op je soundbar. Kijk hier voor meer informatie over jouw soundbar: https://bit.ly/3uPvEUv
Groeten,
Martijn
op 03-03-2021 12:20 PM
ok, dank je voor de support, ik ga verder met proberen!
op 07-03-2021 12:24 PM
Helaas hebben alle aanwijzingen niet geholpen. Ook de update heeft er niet toe bijgedragen dat de voortdurende verspringing ophoudt. Ik ga ervan uit dat de software niet meer te resetten of te updaten is. Ik heb er voor gekozen een nieuwe soundbar aan te schaffen (HW-T550). Die staat ondertussen keurig muziek te verspreiden.
op 08-03-2021 04:28 PM
op 06-12-2024 08:09 PM
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb net een nieuwe Neo QLED 4K Smart TV 55QN86D (2024) geïnstalleerd en sindsdien werkt mijn HW-J550 niet goed meer. Ik ervaar dezelfde problemen als hierboven beschreven. Surround on/ off heel de tijd. Terwijl deze soundbar perfect werkte met mijn vorige Samsung TV, die hier nog in de gang staat. Dus hij is zeker niet stuk. Dit is een probleem van interface volgens mij tussen de nieuwe TV en de ouder Soundbar. Ik begrijp niet goed waarom dat zou zijn en waarom daar geen oplossing voor is.
op 06-12-2024 10:22 PM
Het probleem is bij mij opgelost door enkel de Optische kabel te gebruiken. De HMDI kabel moet ik verwijderen met of zonder eARC werkt het niet en blijf ik die onderbrekingen krijgen. Zo snel als ik de HMDI kabel verwijder zijn de problemen weg. 1 Nadeel de soundbar gaat niet mee uit automatisch. (Want dit gaat via HDMI).