Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Smart Switch - Contacten naar Outlook (PC) synchroniseren

(Onderwerp aangemaakt op: 30-12-2018 07:28 PM)
2645 Weergaven
niels_w
Journeyman
Opties

Beste

Ik wil mijn contacten van mijn Samsung Galaxy A5 synchroniseren met mijn Outlook-programma op de PC.

Hiervoor zocht ik al enkele dingen op, namelijk ook dat Smart Switch hier ideaal voor was.

Wanneer ik Smart Switch open en mijn telefoon  met de computer heb verbonden, klik ik vervolgens op 'Outlook synchroniseren'. Daarna krijg ik het scherm waarin ik kan aanduiden wat ik wil synchroniseren. Ik duid 'Contacten', 'Alle contacten', 'Alleen toepassen voor Outlook' aan en klik op 'OK'. Ik klik vervolgens op 'Nu synchroniseren', maar daarna blijft hij gewoon op 10% staan (met de tekst: ''Groepsinformatie van Contacten laden in Niels ...'' en gaat niet meer verder.

Op mijn telefoon komt er 'Synchroniseren...' te staan, maar er gebeurt verder niets.

Jammer, want normaal werkt Smart Switch héél goed!

Wie helpt?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
niels_w
Journeyman
Opties

Hoi Rohit

Na nog wat gepruld te hebben, heb ik uiteindelijk de oplossing gevonden...

Ik heb op mijn GSM de contacten nogmaals proberen te importeren, daarna moest ik een account kiezen en koos voor Microsoft Exchange Service (Outlook).

Dit gedaan te hebben, kwamen sommige contacten dubbel in mijn contactenlijst van de GSM te staan, dit kwam doordat de naam van de contacten niet precies hetzelfde was. Dit heb ik aangepast waardoor hij ze automatisch samenvoegde.

Omdat mijn contacten nu via mijn GSM gekoppeld zijn aan zowel Google, Whatsapp én Outlook (Microsoft Exchange Service), staan mijn contactpersonen nu ook in mijn Outlookprogramma op mijn PC.

OPGELOST!

Merci voor het proberen oplossen van het probleem!

Groetjes

niels_w

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Kan je niet gewoon het outlook account op je toestel instellen en contacten laten synchroniseren?

En het slimste is eigenlijk om de contacten op te slaan op je gmail account. Mocht je ooit een ander toestel nemen en je voert het gmail account weer in komt alles namelijk weer terug.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
niels_w
Journeyman
Opties

Hoi Rohit

Het feit dat ik best mijn contacten op een Google-account heb staan, heeft mijn GSM zelf al opgelost, toen ik alle duplicaten heb laten verwijderen door een app. Die app heeft ervoor gezorgd dat die contacten in het Google-account zijn terecht gekomen.

Ik heb op mijn GSM al een Outlook-account aangemaakt (bij mijn mail-app van Android). Nu heb ik net de Outlook-app geïnstalleerd, maar daar synchroniseert hij de contactpersonen niet mee, terwijl bij de Accounts op mijn GSM de synchronisatie 'Contactpersonen' bij Microsoft Exchange Service wél aanstaat...

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes

niels_w

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Misschien een app gebruiken die je hierbij helpt?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kn.ContactMasterKit

Maar ik snap het verhaal rondom je gmail nog niet? Waarom wil je alle contacten naar je Outlook? Als er ook mail adressen instaan en je regelmatig je contacten mailt dan kan ik het wel begrijpen. Maar als het alleen voor de backup van je contacten is zou ik niet aanraden om dit via outlook te doen.
0 Likes
niels_w
Journeyman
Opties

Het zit dus zo:

Ik gebruik mijn Google-account enkel en alleen voor apps te kunnen downloaden op mijn Android-telefoon.

Mijn Outlook-account gebruik ik voor mijn e-mails te verzenden, dus NIET het Gmail-account.

Toch heeft die app (om duplicaten te verwijderen) mijn contactpersonen omgezet naar 'Contactpersonen' in mijn Google-account.

Nu zou ik graag willen, omdat ik Outlook gebruik & nog altijd wil gebruiken in de toekomst, de contactpersonen in Outlook zetten zodat ik die in Outlook kan gebruiken.

MAAR hetgeen ikzelf nog vreemder vind, is dat mijn contacten niet in mijn adresboek staan bij Outlook, maar wel zichtbaar zijn als ik e-mail aanvang ('Aan: ...'). Hopelijk snap je wat ik bedoel?

Groetjes

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Voor de backup van je contacten is het handig om die op te slaan op je gmail account. Je hoeft er niet mee te mailen maar het is wel handig. Dus ik raad je sowieso aan om alle contacten standaard altijd op te slaan op je gmail account.

Op de computer kan je outlook gewoon blijven gebruiken, met de app die ik eerder aan je voorstelde kun je de contacten exporteren naar Outlook. Dan importeer je daarna de contacten in Outlook zodat ze bij de contactpersonen komen te staan. de "aan" adressen die je ziet zijn auto aanvul adressen. Omdat je waarschijnlijk ooit een mail hebt verstuurd naar dat adres onthoudt hij dat.
0 Likes
niels_w
Journeyman
Opties

Ik ga het sowieso proberen!

De back-up in Google heb ik sowieso al hé... Alle contacten staan in Google ingegeven.

Wist je dat mijn probleem ging over het Outlookprogramma op de PC & niet de Outlook-app? Op het Outlookprogramma komen de contactpersonen niet te staan.

Ik probeer nu even...

0 Likes
niels_w
Journeyman
Opties

Knipsel.PNG

Dit krijg ik trouwens te zien als ik mijn contacten die ik uit Google heb geëxporteerd wil importeren in Outlookprogramma...

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoe heb je ze geëxporteerd?
0 Likes
niels_w
Journeyman
Opties

Hoi

Geëxporteerd naar Outlook (.csv).Knipsel.PNG

Dat is toch het juiste??

Ik probeerde de vCard ook, maar dan neemt hij maar één visitekaartje over... Telkens enkel het eerste 😉

Groetjes, Niels

0 Likes