op 06-10-2017 11:34 AM
Heey iedereen,
Ik ben al een tijdje on het bezit van een Gear S3 nu zou ik daar graag mee willen betalen dit zou met Samsung pay kunnen maar dat is nog steeds niet in Nederland op diverse sites wordt al 3 jaar geroepen dat het komt maar helaas tot op heden niets van dat alles.
weet iemand hier iets meer over?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 09-10-2017 10:52 AM
Hoihoi, leuk dat je de Community hebt gevonden!
Over Samsung Pay in Nederland is helaas nog niets bekend. Dit heeft onder meer te maken met de regels en de banken 😉
Ik hoop met je mee dat het binnenkort wel beschikbaar is!
op 14-11-2017 10:44 AM
Hey @dhrMulder, als de app nog niet beschikbaar is voor de Gear, dan ligt dit bij de app-ontwikkelaar (in dit geval de bank). Deze moet de app beschikbaar maken voor Tizen. Helaas hebben wij daar geen invloed op.
op 09-10-2017 10:52 AM
op 13-11-2017 04:14 PM
Hi,
ik heb ook een S3 watch en S8 phone en wil graag de Rabo wallet app gebruiken met de S3.
Daar, naar mijn beste weten, de OS van de S3 geen android is maar Tizen, is nog maar bijzonder de vraag of Rabobank hiervoor een app gaat ontwikkelen. Dus met Samsung Pay is het mogelijk wel te koppelen...
Vraag is ligt het 'probleem' bij Samsung NL of bij de Nederlandse banken (Rabobank/ ABN Amro/ ING etc)?
Groet,
een Samsung fan
13-11-2017 04:41 PM - bewerkt 13-11-2017 04:42 PM
- verwijderd - te snel gelezen - Sorry!
op 14-11-2017 10:44 AM
Hey @dhrMulder, als de app nog niet beschikbaar is voor de Gear, dan ligt dit bij de app-ontwikkelaar (in dit geval de bank). Deze moet de app beschikbaar maken voor Tizen. Helaas hebben wij daar geen invloed op.
13-01-2018 12:57 AM - bewerkt 13-01-2018 12:58 AM
@Tim dat vind ik een beetje een slecht argument. Samsung is degene die flink loopt te promoten met het contactloos betalen en in vele artikelen dat het "snel" naar nederland zou komen, dan mogen zij dat ook wel eens gaan onderbouwen. Of op z'n minst eraan gaan meehelpen dat banken een tizen app gaan maken (samsung wil immers zelf zo nodig hun eigen OS hebben ipv een globaal bekend / gebruikt OS zoals Android Wear).
Maar, lekker makkelijk om het af te schuiven op de banken als je klanten het product al gekocht hebben Geld is al binnen, dus de service is niet meer nodig.
Laatste keer dat ik ooit een samsung product koop!
op 13-01-2018 10:06 AM
@xorinzor, Een ontwikkelaar gaat over zijn eigen product. Samsung kan moeilijk met een wapen het hoofdkantoor van je bank binnenlopen en de aanwezige ontwikkelaars dwingen een Tizen app te maken
Samsung werkt natuurlijk wel samen, maar het zijn uiteindelijk de ontwikkelaars die hierover gaan. En zeker met een betaalapp, dit moet natuurlijk superveilig zijn en uitgebreid getest worden, gaat hier (hier is zowel het maken als de beslissing om met het maken te beginnen) tijd overheen.
Overigens heb ik geen communicatie gezien vanuit Samsung waarin gesteld wordt dat Samsung Pay snel uitgerold wordt in Nederland. Wel heb ik er roddel en achterklap over gelezen, maar de officiele communicatie is zoals ook in dit topic staat: onbekend.
op 13-01-2018 06:15 PM
Dank voor je reactie
Snap het, vraag is even hoe we (Samsung gebruikers) landelijke banken kunnen enthousiasmeren...
op 07-12-2020 10:40 AM
op 07-12-2020 12:14 PM