Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy verbinden met Bluetooth Carkit

(Onderwerp aangemaakt op: 03-10-2021 12:18 PM)
1855 Weergaven
Stanley74
Apprentice
Opties

Ik ondervind probleem met ''handenvrij'' bellen met mijn Samsung A32. De telefoon verbindt met de wagen, Skoda octavia. Maar als ik via de radio een gesprek wil starten en dus op de contactpersoon druk, gaat het gesprek nog altijd via de luidspreker van de telefoon. Ik moet dan handmatig een toetsje drukken op het telefoontoestel.  Dit ook bij oproepen ontvangen: beltoon komt door luidsprekers van de wagen maar als je dan het gesprek via het scherm in de wagen aanneemt, komt het geluid door de luidspreker van de  telefoon.   Je moet dan in de haast op zoek naar je telefoon en daar de bluetooth van je auto aanklikken.

Ik heb hierover reeds contact gehad met Samsung via Messenger en daar werd me verteld dat dit standaard zo staat ingesteld. Bij vorige telefoons, andere merken, Xiaomi bvb werkte dit perfect.

Ik zie totaal het nut niet in van deze ''standaard''instelling! 

Iemand een oplossing aub?

19 Antwoorden
Ansempsen
Student
Opties
Ik heb sinds februari een nieuwe auto waarin er Ford Sync aanwezig is. Een dikke maand geleden werkte deze plots niet meer. Mijn gsm schakelde zelf verbinding voor audio uit. Plots werkte het weer wel. Nu weer opnieuw niet meer. Andere gsms kunnen wel zonder problemen verbinden. Ik heb ook al de radio volledig gereset maar dit helpt niet. Het lijkt echt aan de gsm zelf te liggen. Hoe kan dit en vooral wat kan ik er zelf aandoen? Dit is eigenlijk zeer vervelend. 
Se7n
Hotshot
Opties
De bluetooth verbinding van je samsung telefoon uit je Ford Sync gooien. Daarna je netwerkinstellingen op je telefoon resetten en opnieuw connecteren.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Ansempsen,

Welkom op de Community!

Is het nog gelukt om de netwerkinstellingen te resetten? Dat doe je zo:

Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je wifiverbinding weet.

rsz-846676
0 Likes
Ansempsen
Student
Opties
Is gelukt, maar heeft niet geholpen.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Kun je eens in de Veilige Modus kijken hoe dat gaat? Dat doe je zo: https://bit.ly/2JQrwvP

En om welk toestel gaat het precies?

rsz-846676
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond / nacht,

Zou je de volgende dingen willen proberen?

In de auto het systeem waarmee je verbind terugzetten naar fabrieksinstellingen en op de telefoon de netwerkinstellingen resetten.

Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.

Gaat het nu beter?

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Staney74, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community!

Heeft de tip van @Patrick je hierbij nog geholpen?

Als je op je telefoon gaat naar Instellingen > Verbindingen > Bluetooth en dan op het tandwieltje tikt bij je auto, schakel hier de optie voor Oproepen in.

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Stanley74
Apprentice
Opties
Goedenavond, ik heb de tip van Patrick nog niet gaat gedaan. Ik vind het wel een groot risico om.de navigatie/bluetooth van mijn wagen terug naar fabrieksinstellingen te brengen. Dat zal dan de reeds gedane updates aan het systeem teniet doen. De kans is klein dat dit zal helpen als er op de klantendienst gezegd wordt dat dit een ''standaard''instelling is bij Samsung?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Een fabrieksherstel doet niks met je updates. Het reset alleen de software naar fabriekswaarden. Je behoud je huidige firmware gewoon.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick