op 10-12-2020 03:46 PM
Ik heb problemen met de diverse Samsung sites waar ik kan inloggen. Als ik inlog op de "Samsung account" die gekoppeld is aan mijn telefoon dan zie ik maar een deel van de producten die ik heb geregistreerd via de site
https://my-samsung.com/nl/mysamsung/
Hier moet ik nog een keer inloggen met "mijn samsung" account. Dan krijg ik alle producten te zien en kan ik nieuwe producten registreren.
Log ik direct in op mijn Samsung account dan krijg een aantal producten die ik ooit heb geregistreerd te zien waarvan 0 geregistreerd volgens deze site.
Heel vaag allemaal. Ik zou graag bij één en dezelfde site éénmalig willen inloggen en van daaruit alles kunnen doen: producten registreren / geregistreerde producten zien en support aanvragen en daarnaast naar de community gaan en hier berichten kunnen posten zoals ik nu doe.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-04-2022 03:11 PM
Hi @Theoflubber, goedemiddag.
Goed dat je ons een berichtje stuurt. Als je nu gaat naar de Samsung website, kan je rechtsboven inloggen met je Samsung account. Kies dan voor Mijn Pagina en ga naar het tabblad Mijn producten, hier kan je je apparaten registreren.
Om te voorkomen dat je je producten niet meer kan terugvinden kan je voor je telefoon ook gebruik maken van SmartThings Find 😉
Groeten,
Martijn
op 14-12-2020 09:58 AM
op 14-12-2020 04:16 PM
Had ik nog niet gedaan, maar zojuist wel. Heel handig deze app, maar helaas had ik deze app nog niet toen ik mijn andere Samsung producten kocht. Van de producten die ik bij Samsung heb geregistreerd zie ik in de app alleen mijn S9, zelfs niet producten die ik later dan de S9 heb geregistreerd. Het probleem blijft dat er blijkbaar geen centrale database is of was voor product registraties.
op 15-12-2020 01:35 PM
op 15-12-2020 07:26 PM
Ik gebruik een password manager en heb in de kluis hiervan 2 sites: één voor de Samsung Account (https://account.samsung.com/membership/index.do) en één voor de MySamsung website (https://my-samsung.com/nl/mysamsung/). Beide entries hebben dezelfde login naam. De lijst van producten met bijbehorende foto's die wordt getoond door de eerste site is trouwens heel erg vreemd (zie foto). Rare productnamen en veel dubbelen terwijl ik toch echt alles maar één keer heb geregistreerd. Als ik direct op de Samsung Account inlog heb ik blijkbaar 0 geregistreerd producten maar bij verder klikken blijkt wel dat ik 4 "ingelogde" apparaten heb. Hier geen dubbelen maar wel ontbreekt mijn laatst geregistreerd product (de Galaxy Buds+).
Mijn producten MySamsung site
Mijn producten Samsung Account
17-12-2020 09:32 AM - bewerkt 17-12-2020 09:33 AM
op 17-12-2020 11:28 AM
Blijft over mijn andere probleem, het inloggen. Zoals gezegd gebruik ik een password manager. Telkens wanneer ik op een site inlog dan vraagt deze manager of ik deze site wil opslaan, wat ik doe. In mijn kluis wordt dan de URL van de site, mijn gebruikersnaam en wachtwoord opgeslagen. Vervolgens kan ik op het betreffende item in mijn kluis klikken en ik wordt automatisch ingelogd. Dat werkt zo bij de meeste sites, maar niet bij de MySamsung account. Als ik hierop klik wordt ik doorverwezen naar een andere pagina waar ik handmatig moet inloggen. Ik begrijp ook niet waarom ik steeds weer op een andere Samsung website terecht kom. Ik kwam eerdere op een MySamsung site terecht die kennelijk is vervangen door een nieuwe want de oude werkte een korte tijd geleden opeens niet meer.
op 17-12-2020 11:40 AM
17-12-2020 12:11 PM - bewerkt 17-12-2020 12:14 PM
Ik gebruik LastPass en dat werkt normaal uitstekend.
Ik heb zojuist in LastPass een item aangemaakt voor de community (https://eu.community.samsung.com/) . Hier heb ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld. Als ik op dit item klik ga ik wel naar de Community maar ben dan niet ingelogd. Klik ik vervolgens op "inloggen" dan krijg ik weer die gevreesde pagina voor mij waar ik moet inloggen met mijn Samsung Account. Hier moet ik handmatig het wachtwoord invullen. In wezen dus hetzelfde als wanneer ik begin met in de MySamsung website. Waarom wordt ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd?
Ik zou heel blij zijn als er EEN Samsung site zou zijn waar ik EENMALIG kan inloggen en van daaruit naar mijn (geregistreerde) producten kan gaan en naar de community zonder telkens weer te moeten inloggen.
op 17-12-2020 12:23 PM