Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Kids-app - op zoek naar iets vergelijkbaars voor volwassenen

(Onderwerp aangemaakt op: 18-12-2017 10:58 PM)
583 Weergaven
8Note8
Helping Hand
Opties

Hallo, 

Nu ben ik erg gesteld op mijn privacy, waardoor ik Veilige Map zeer intensief gebruik, alleen loop ik hierdoor een paar handige functionaliteiten mis. Aan de Tasks Edge kan men bijvoorbeeld enkel voor de 'reguliere' versie van Samsung Internet - die buiten Veilige Map - een knop toevoegen voor het direct openen van een nieuw tabblad. 

Nu wil ik dus wat minder Veilige Map gebruiken, alleen zou ik het dan toch waarderen dat wanneer ik mijn toestel tijdelijk aan anderen afsta, ik wel vooraf kan instellen waar zij toegang toe hebben.

In het geval van kinderen is er een hele geschikte oplossing in de vorm van de Kids-app uitgebracht door Samsung. Is er iets vergelijkbaars voor volwassenen? :smileyvery-happy:  Mocht je bekend zijn met Veilige Map: eigenlijk doel ik op een soort Veilige Map vergrendeld 'naar buiten toe': zonder code/wachtwoord/patroon kom je er niet uit. 

Hopelijk is het duidelijk waar ik naar op zoek ben. 

Bedankt voor het lezen.

Groet 

0 Likes
5 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Ik snap wel wat je bedoelt, in het verleden hebben we wel de optie gehad om verschillende accounts met verschillende rechten in te stellen, maar daar zijn we in de loop der tijd vanaf gestapt en zie ik ook niet snel terugkeren. Smartphones zijn in de loop der tijd steeds meer een persoonlijke mini computer geworden, ipv iets dat door meerdere mensen in gebruik wordt genomen. Voor nu is het advies dan ook vooral om wellicht wat selectiever te zijn in aan wie je je telefoon uitleent :winking-face:

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
8Note8
Helping Hand
Opties

Bedankt voor de reactie.

Een optie voor een (gast)account met beperkte rechten zou voor mij inderdaad de oplossing zijn geweest. Grappig dat die optie er eerst wel was :smileyvery-happy:

Alhoewel ik het met je eens ben dat smartphones tegenwoordig voor persoonlijke computers kunnen doorgaan en apparaten zijn die bijna uitsluitend door één persoon worden gebruikt, zie ik dat ook als argument voor betere waarborging van de privacy. :smileytongue:

Wat dat betreft vind ik Veilige Map niet eens zo heel verkeerd hoor, het doet wat het moet doen. Alleen gaan daarmee (kleine) beperkingen gepaard die je niet zou hebben wanneer je een toegewezen 'omgeving' voor de gast kon creëren. 

Dat gezegd hebbende is het waarschijnlijk wel zo dat de 'container' van Veilige Map wat moeilijker te kraken is dan de 'algemene container'. Of is van dergelijke beveiliging pas sprake in het geval van Knox Workspace? Geen idee. :smileyembarrassed:

Weet jij toevallig het verschil tussen My Knox, Veilige Map/Secure Folder, en Knox Workspace? Van wat ik begrijp is Knox Workspace de zakelijke variant van My Knox, maar of er een verschil in sterkte van de beveiliging tussen die twee, of tussen My Knox en Veilige Map is, ben ik wel benieuwd naar.

Aangezien Samsung stopt met My Knox en voor de consument het alternatief Veilige Map biedt, vraag ik me af of het verschil meer dan cosmetisch is :smileyvery-happy:

Groet

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

In feite komen ze allemaal wel enigszins op hetzelfde neer inderdaad. Het is alleen dat we het principe van Knox zo aan moesten passen om te kunnen werken op nieuwe modellen en Android versies, dat we er net zo goed een nieuw programma van konden maken. Nu ook met alle nieuwe snufjes van de meest recente apparaten in het achterhoofd.

8Note8
Helping Hand
Opties

Duidelijk. Bedankt voor de reactie.

Ik heb me ooit laten vertellen dat de Nederlandse politie gebruik maakt van Veilige Map. Uit nieuwsgierigheid: weet jij of daar iets van waar is? :smileyvery-happy: Toevallig dezelfde versie die de particulier aangeboden krijgt, of toch enigzins aangepast? :smileytongue:

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dat zou ik zo niet weten, ik weet wel dat voor grote bedrijven er een aparte Knox-variant beschikbaar blijft, maar die wordt dan ook per bedrijf ingericht. Voor kleinere bedrijven en consumenten zal uiteindelijk toch Secure Folder overblijven voor een persoonlijke privé omgeving.