op 01-09-2019 02:13 PM
Bij gebruik van mijn Gear Sport werkt de hoogte meter redelijk nauwkeurig. Ik heb een originele hoogte meter meegenomen om te vergelijken. Bij het starten van de tocht calibreer ik de hoogte meter. Dan start ik Samsung Heath training. Bij terugkomst is de hoogte meting altijd ongeveer 40 tot 45 meter lager. Het hoogte verschil klopt wel. Overigens is de totaal uitkomst van stijgen en dalen dikwijls echt fout. Op de mobiele zie ik de laagste en hoogste hoogte. en als die bv 300 meter verschilt krijg ik in de berekening dan 220 stijging en vergelijkbare daling te zien. Niet echt belangrijk, maar de hoogte snap ik niet, als ik op de uitlezing kijk van health tijdens het trainen, en dan even naar de barometer/hoogte kijk zie ik ook dat verschil van 40 tot 45 meter. Heeft iemand hier ervaring mee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 17-09-2019 12:38 PM
Dan raad ik je toch aan om het horloge ter reparatie aan te bieden via onze Ophaalservice, of je kunt ermee langs een servicepunt van ons gaan.
op 03-09-2019 11:39 AM
op 03-09-2019 06:25 PM
Hi Bruce,
ik doe altijd alle updates doorvoeren. dus dat zal het niet zijn.
ook regelmatig calibreren van de barameter/hoogtemeter.
Met het programma run gps meet ik tijdens de touren ook altijd, en die zat altijd 40 meter te hoog, maar die is te corrigeren in de software instellingen.
op 04-09-2019 10:24 AM
op 05-09-2019 04:35 PM
Ik heb nu geresset, uiteraard ben je dan wat kwijt, maar ik ga het morgen weer testen.
op 16-09-2019 06:35 PM
De Gear een aantal keer getest, maar het probleem blijft gelijk. Nogmaals voor de duidelijkheid, de hoogte/barometer geeft de juiste gegevens, als ik die tussendoor bekijk, maar Samsung Health blijft te lage hoogten afgeven. Trouwens ook mijn vrouw laten meten met haar Gear fit2 Pro, en Samsung Health geeft daar ook de verkeerde gevens bij het uitlezen. We hebben geen gewone hoogte/barometer app op de Gear fit2 pro, omdat we die niet kunnen vinden, het mobiel van mijn vrouw is een Iphone, misschien daardoor.
op 17-09-2019 12:38 PM
Dan raad ik je toch aan om het horloge ter reparatie aan te bieden via onze Ophaalservice, of je kunt ermee langs een servicepunt van ons gaan.