Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Compliment!

(Onderwerp aangemaakt op: 01-05-2020 10:25 AM)
319 Weergaven
SjorsK
Maestro
Opties

Hoihoi! 

In het verleden ben ik (en menig andere Samsung klant) vrij kritisch geweest over het update beleid geweest van Samsung. Inmiddels is het een aantal jaar verder en ik heb gekeken tot hoe ver het verbeterd is en mijn antwoord is.... Aanzienlijk :smiling-face:

Voor de achtergrondinformatie, binnen Android zijn er 3 soorten updates die van belang zijn. 

1. Security Patches van het Besturingsysteem
  2. Updates (Feature en Security) van systeemapps via de Galaxy Market en de appstore. 
  3. Feature updates van het Besturingsysteem

Over nummer #2 zou ik me niet al te veel zorgen maken, dit is op zich prima geregeld. 

Daden zeggen natuurlijk veel meer dan mooie woorden dus ik heb gekeken naar het daadwerkelijke updatebeleid van de toptoestellen van Samsung, want laten we eerlijk zijn. Dure toestellen hebben een goede ondersteuning nodig :smiling-face:

Hier zijn een aantal voorbeelden van wat oudere toestellen

Galaxy S9

• Het toestel is inmiddels 3 generaties oud
  • Het toestel is volledig up to date met Security Updates 
  • Het toestel is volledig up to date met Android Feature updates. 

Galaxy S8

• Toestel is inmiddels 4 generaties oud. 
  • Toestel is volledig up to dat met maandelijkse security updates.
  • Qua Android feature updates loopt het toestel een versie achter, maar feature updates kunnen ook een impact hebben op de performance. 

Galaxy S7

• Toestel is inmiddels 5 generaties oud
  • Toestel wordt nog bijgewerkt met beveiligingsupdates (Laatste update: Maart). 
  • Toestel wordt niet meer bijgewerkt met feature updates. Mijn eigen ervaring met dit toestel is dat dit trouwens ook niet wenselijk is gezien het toestel dat veel te traag wordt. 

...Dit is natuurlijk zonder de verbeteringen van de Samsung Apps die op de achtergrond constant verbeterd worden :winking-face: 

Vergeleken met vroeger is dit een gigantische verbetering en het is duidelijk dat Samsung flink aan de weg heeft getimmerd, het kan natuurlijk altijd beter maar goede dingen mogen zeker gezegd worden. :smiling-face: 

1 Antwoord
Quiet_Wildcard
Navigator
Opties

Ik vind het anders nog altijd zwaar belabbert....

De galaxy app store is zo traag als dikke....P%#P met het leveren van updates ten opzichte van de Google Play Store.

Nu ook weer....

In de Galaxy App Store staat bijvoorbeeld Samsung Internet Browser bijgewerkt tot 11.1.2.2.
Terwijl heden dag in de Google Play Store al weer V11.2.1.3 klaar staat......

Wekt niet echt vertrouwen in de Samsung Galaxy App Store.....

0 Likes