Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Camera S23 ultra issues

(Onderwerp aangemaakt op: 02-09-2024 05:15 PM)
282 Weergaven
Ruudchen
Apprentice
Opties

Ik ben onlangs van Galaxy S9 overgestapt naar de Galaxy S23 Ultra, met het idee dat ik nu geweldige foto's zou kunnen gaan maken. Helaas blijkt de camera app op de S9 veel gebruiksvriendelijker te zijn dan wat er nu op mijn S23 Ultra zit.

Issues waar ik tegenaan loop:

-als ik op een object tik op de voorgrond om daar op scherp te stellen doet de camera dat niet. Hij blijft scherp stellen op de achtergrond.

-de camera maakt foto's automatisch lelijk, met van die lichtbanden rondom objecten en teveel contrast.

- de camera slaat niet het moment op waar ik de foto van maak, maar van een shot later. Het juiste shot is vervolgens niet terug te krijgen in de foto opties.

Deze problemen had ik bij de S9 allemaal niet. Is er een manier om de AI in de camera app van de Samsung 23 Ultra uit te zetten? Want het is een hoop A maar nul I. Ik heb nu enkel frustratie van mijn telefoon. Ik zou willen dat ik de camera app van de S9 op m'n S23 Ultra kon zetten. Op de S9 werkte alles prima. Objecten waar ik op tikte werden gefocust, het moment waarop ik tikte werd opgeslagen en ik bepaalde de belichting van de foto, niet AI. Op deze manier is dit mijn laatste Samsung en stap ik hierna over op Pixel of iPhone. 

7 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Ruudchen ,

Jammer dat je het zo ervaart. Het werkt met de S23 wel even iets anders dan de S9 aangezien dit een veel nieuwer toestel is. 

AI zou juist de foto's beter moeten maken. 

Je kan in de instellingen van de camera intelligente optimalisatie op minimaal zetten maar dat kan ik niet aanraden. Ik zou in 50 of 200 megapixel de meeste foto's maken tenzij je zoom nodig hebt dan in 12 megapixel. 

Als je het belangrijk vind om zelf de waardes aan te passen dan moet je in pro modus de foto's maken, dan heb je geen AI erbij. Je kan in de foto stand balk pro modus helemaal links zetten zodat deze altijd als eerste er staat. Op deze manier zou je geen problemen moeten ervaren.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Ruudchen
Apprentice
Opties

Hoi Patrick, 

Bedankt voor je reactie. Ik zal de pro instelling gaan proberen dan, als dat ervoor zorgt dat er geen AI meer is. De automatische fotostand zorgt voor te slechte foto's en te veel frustratie. Hopelijk gaat het met de pro stand beter als ik daar mijn weg in gevonden heb... Nogmaals bedankt voor je reactie.

Groet, Ruud

-Krys-
Pathfinder
Opties
Er is een optie in de instellingen van de camera-app genaamd Intelligente optimalisatie. Daar kun je veel aan hebben, volgens wat ik lees. In deze tijd gebruiken alle telefoons AI en andere optimalisaties om foto's aan te passen, dus ook Pixel en iPhone, maar het kan verschillen in stijl.
Frank dM
Journeyman
Opties

Klinkt goed ga ik proberen. Wel een beetje jammer dat de pro stand geen 200MP kan instellen.

0 Likes
Frank dM
Journeyman
Opties
De 200MP foto's doe ik maak gebruik ik dan om flink te compensatie waardoor ik dan het onderwerp over zou moeten houden. Helaas is het resultaat een zeer wazig geheel met veel overlap tussen onderwerp en achtergrond en totaal onbruikbaar. PS de pro stand ondersteund geen 200MP. 😮💨
0 Likes
Frank dM
Journeyman
Opties

PS ik gebruik de 200MP stand voornamelijk om te croppen naar het gewenste onderwerp. Helaas is het resultaat een wazig geheel waarbij elk detail verloren gaat. Ook zie je veel "overstraling" tussen onderwerp en achtergrond.

0 Likes
Ruudchen
Apprentice
Opties

Ik omzeil het probleem nu het makkelijkst door in panoramastand (1x, niet 0.6x) een heel kleine panorama te nemen, dan krijg je wel gewoon natuurlijke kleuren.

Ik ga experimenteren met de Google Pixel om te zien hoe de AI daar werkt en of hij daar wel uitgezet kan worden indien gewenst.

Indien het minder frustratie oplevert dan de gedwongen AI van Samsung is dit toestel mijn laatste Samsung. 

0 Likes