Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Camera

(Onderwerp aangemaakt op: 28-11-2023 06:12 PM)
899 Weergaven

Ik heb deze vraag ook!

Roslemar
Apprentice
Opties
Sinds de update naar android 14.0 werkt de camera niet meer zonder toestemming voor apparaten in de buurt. Zeer vervelend en ik beslis nog altijd zelf of ik wel of van niet verbinding wil maken met andere apparaten. Buren hebben niets te maken met de foto's die ik maak.

Dit probleem is op mijn S23 Ultra en mijn tab S9 Ultra.

Zonder toestemmig voor verbinding met andere apparaten in de buurt is het maken van een foto niet meer mogenlijk. Camera sluit als ik op niet toestaan klik. 

Op mijn tab S9 Ultra gaat de tablet spontaan over in liggende stand terwijl mijn instelling staand is en automatisch draaien uit staat. En met geen mogelijkheid is de stand staand te activeren. Al met al word ik hier niet vrolijk van. Zowel de S23 Ultra als de tab S9 Ultra zijn up to date met laatste updates van Samssung.

image

image

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Neo001
Legend
Opties

Je kunt feedback sturen naar Samsung Support via de Samsung Members-app > Ondersteuning.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
Neo001
Legend
Opties

Deze toestemming is vereist voor het vinden en verbinden met Bluetooth-microfoons om geluid op te nemen.

Ik ben het ermee eens dat het optioneel moet zijn, of dat de camera tenminste zonder deze toestemming moet kunnen starten.

0 Likes
Roslemar
Apprentice
Opties
Thanks, heel vervelend van Samsung dat je geen normale foto meer kan maken. Krijg heimwee naar mijn oude Huawei.
Oplossing
Neo001
Legend
Opties

Je kunt feedback sturen naar Samsung Support via de Samsung Members-app > Ondersteuning.

0 Likes
Roslemar
Apprentice
Opties
Denk niet dat dat veel zal helpen maar ga het morgen doen. Dank voor je hulp.
Roslemar
Apprentice
Opties
Net even uit geprobeerd. Toestemming gegeven aan de camera en bluethooth uitgezet. Joepie, kon gewoon een foto maken zonder de buurt mee te laten genieten.
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Met deze toestemming zal jou toestel echt niet zomaar met de buren verbonden zijn of andersom😉 Android 14 is heel erg goed als het gaat om privacy. Wat je nu ervaart was altijd al zo, het enige verschil is dat je nu de mogelijkheid hebt om er wel of geen toestemming voor te geven. Voorheen gebeurde het gewoon automatisch. Met Android 14 vind Google het belangrijk om de gebruikers meer inzicht te geven in wat er nou precies allemaal gebeurd en de optie om deze opties niet toe te staan bijvoorbeeld.

Apparaten in de buurt wordt voor heel veel toepassingen gebruikt. Het is vooral heel handig als je met een groep mensen bent en iedereen maakt foto's en je wilt deze snel met elkaar kunnen delen.

Je moet ook denken aan andere slimme apparaten zoals buds en watches. Alle slimme apparaten die je bezit en die verbonden zijn met je toestel gebruiken deze service.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Roslemar
Apprentice
Opties
Leuk, lief en aardig uitgelegd maar de gebruiker heeft in deze geen keuze. Toestemming weigeren, dan sluit de camera app gelijk af. In android 13 kon ik wel degelijk bij de machtigingen wel of geen toestemming geven. Nu wordt de gebruiker gewoon voor het blok gezet. Nee betekent verlies van 1 van de belangrijkste functies van de smartphone. En niet iedereen maakt gebruik van een smart watch of buts.