Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Android Auto verbindt niet S20 Ultra 5G

(Onderwerp aangemaakt op: 26-09-2020 08:55 PM)
5678 Weergaven
iJeanPaul
Student
Opties

Reeds heb ik een nieuwe Peugeot 208 gekocht met ondersteuning voor Android Auto. Bij de dealer heb ik mijn Samsung Galaxy S20 Ultra 5G aangesloten en deze werkte meteen. Maar helaas werkt Android Auto sinds gisteren niet meer. Heb het ongeveer één weekje niet meer gebruikt en heb ik ook een update op de telefoon ontvangen.

Heb meerdere kabels geprobeerd maar de telefoon blijft zeggen dat Android Auto aan het verbinden is. Ook als ik het verzoek accepteer om bestanden te delen. De auto speelt dan mooi "Over the Horizon" af via de USB en geeft dan aan dat hij geen verbinding kan maken met mijn Samsung. Bellen en muziek via Bluetooth werkt wel gewoon.

Ik heb iemand anders zijn Samsung (A30 als ik mij niet vergis) en iPhone geprobeerd en die werkte elke keer zonder problemen met dezelfde officiële Samsung kabel en natuurlijk de lightning kabel voor de iPhone. Dus neem ik aan dat het niet aan de auto ligt.

Ook heb ik geprobeerd in de ontwikkelaars opties de Standaard USB-configuratie aan te passen naar Android Auto en de Android Auto app te downgraden en cache leeg te halen zonder enig resultaat.

Is dit een bekend probleem met de Samsung Galaxy S20 lijn? En is hier misschien een oplossing of workaround voor?

Want vindt het toch jammer dat je met een flagship telefoon van €1.400,- opeens geen verbinding kan maken met Android Auto en met een goedkopere mid-range zonder problemen kan.

0 Likes
Spring naar oplossing
14 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Van 5g naar 4g wisselen hoeft niet dat gaat geen verschil maken.  Instellingen/ Algemeen beheer/ resetten / netwerkinstellingen resetten even doen. Dit reset namelijk ook Bluetooth.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
MauriceBouwens
Journeyman
Opties
ook dit heb ik uitgevoerd, het lijkt nu wat langer te duren voordat de melding verschijnt 'Telefoon reageert niet' en dan de verbinding wegvalt. even kabel uit en weer in laat weer een paar minuten werken zoals het hoort. maar daarna gaat het weer mis
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Heb je ook al eens een andere (originele) kabel geprobeerd? Wellicht dat dat nog wat uithaalt.

rsz-846676
0 Likes
Maerck
First Poster
Opties

Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn peugot 208 is in juli 2021 geleverd en kan niet verbinden met Android Auto. Garage en Importeur wijzen naar samsung terwijl volgens mij niet uitgesloten kan worden dat het probleem bij Peugot ligt. Ik heb het volgende getest:

Twee samsung telefoons, verschillende modellen, beide ge-update naar de laatste versie van Android.
Twee Peugots, een 307 uit 2019/2020 en een peugot 208 uit 2021

Beide telefoons vertonen geen problemen in de Peugot 307, en werken naar behoren.
Beide telefoons vertonen in de 208 dezelfde problemen.

Beide telefoons zijn in beide auto’s aangesloten met dezelfde kabel.

Met andere woorden; De geïnstalleerde Peugot software in de 307 kan wel communiceren met beide Samsung telefoons terwijl de geïnstalleerde software in de 208 dit niet kan. 

Peugot opperde vervolgens om te wachten op de update van hun eigen app, die zou het probleem moeten verhelpen. Uiteraard was dat niet het geval. 

Alles wat in dit ticket is voorgesteld heb ik al meerdere malen gedaan. Kabel aanpassen, resetten van telefoon en auto zoals hierboven omschreven, niets werkt. 

Ik kan of niet bellen in mijn auto, omdat ik een oude apple telefoon heb aangesloten om te navigeren, of ik kan wel bellen maar niet navigeren. Waardeloze combi. Ik ben nog in gesprek met Peugot maar tot op heden wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. 

Kunnen jullie wellicht antwoord geven op de volgende vragen:

1. Is er mogelijk nog een andere oplossing die nog niet eerder is vermeld in dit ticket
  2. Zijn er meerdere melding bekend, en zo ja hoeveel dan? Misschien dat ik dit weer terug kan koppelen naar Peugot

Alvast dank!

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Maerck, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community!

Bedankt voor je uitgebreide bericht en omschrijving. Het is natuurlijk niet handig wanneer je dit niet kunt combineren. Helaas hebben wij geen andere oplossing hiervoor aangezien beide toestellen naar behoren werken in de Peugeot 307 maar dit niet goed doen in je nieuwe auto, de 208. 

Wij hebben hier ook nog geen andere meldingen over gehad of gezien, wellicht kun je hiervoor nog in gesprek gaan met Google.

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes