Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Android Auto verbindt niet S20 Ultra 5G

(Onderwerp aangemaakt op: 28-09-2020 02:40 PM)
4557 Weergaven
iJeanPaul
Student
Opties

Reeds heb ik een nieuwe Peugeot 208 gekocht met ondersteuning voor Android Auto. Bij de dealer heb ik mijn Samsung Galaxy S20 Ultra 5G aangesloten en deze werkte meteen. Maar helaas werkt Android Auto sinds gisteren niet meer. Heb het ongeveer één weekje niet meer gebruikt en heb ik ook een update op de telefoon ontvangen.

Heb meerdere kabels geprobeerd maar de telefoon blijft zeggen dat Android Auto aan het verbinden is. Ook als ik het verzoek accepteer om bestanden te delen. De auto speelt dan mooi "Over the Horizon" af via de USB en geeft dan aan dat hij geen verbinding kan maken met mijn Samsung. Bellen en muziek via Bluetooth werkt wel gewoon.

Ik heb iemand anders zijn Samsung (A30 als ik mij niet vergis) en iPhone geprobeerd en die werkte elke keer zonder problemen met dezelfde officiële Samsung kabel en natuurlijk de lightning kabel voor de iPhone. Dus neem ik aan dat het niet aan de auto ligt.

Ook heb ik geprobeerd in de ontwikkelaars opties de Standaard USB-configuratie aan te passen naar Android Auto en de Android Auto app te downgraden en cache leeg te halen zonder enig resultaat.

Is dit een bekend probleem met de Samsung Galaxy S20 lijn? En is hier misschien een oplossing of workaround voor?

Want vindt het toch jammer dat je met een flagship telefoon van €1.400,- opeens geen verbinding kan maken met Android Auto en met een goedkopere mid-range zonder problemen kan.

0 Likes
14 Antwoorden
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Op de s 20 even de netwerk instellingen resetten en in je auto systeem ook even de boel resetten zorg dat er geen apparaten zijn gekoppeld. En probeer dan te verbinden.  

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
iJeanPaul
Student
Opties
Bedankt! Hij werkt weer. Hopelijk blijft dit nu ook zo
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Geen probleem! Als er nog meer problemen zijn gewoon hier posten 😁

0 Likes
SGATI
Apprentice
Opties
Help
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dit is wel erg beknopt @SGATI 

Heb je wat meer informatie over waar we je bij kunnen helpen?

rsz-846676
0 Likes
MauriceBouwens
Journeyman
Opties
Op welke wijze kan je dan alles resetten?
0 Likes
MauriceBouwens
Journeyman
Opties
even een toelichting.
ik had een S9+ verbonden met mijn Kia Niro via Android Auto. dit werkte prima.
heb nu een nieuwe telefoon. De S20+. wanneer ik deze met de USB kabel koppel wordt na enkele ogenblikken de verbinding verbroken. Ik krijg de melding 'Telefoon reageert niet'. ik heb al vanalles geprobeerd. AA gestopt, updates verwijderd, opnieuw gestart, updates geïnstalleerd. maar niets helpt. wie heeft de juiste oplossing. alvast bedankt.
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Heb je je auto systeem al is helemaal gereset?  Zodat alles op fabrieksinstellingen staat en er geen apparaten meer zijn verbonden.  

Vervolgens op de S20 even de netwerkinstellingen  resetten en dan proberen te verbinden. 

0 Likes
MauriceBouwens
Journeyman
Opties
Ja ik heb mijn auto systeem gereset. ik heb ook telefoon van 5g naar 4g gezet en weer terug, provider handmatig gezet en weer naar automatisch. allemaal zonder resultaat.
0 Likes