Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Agenda: oude gegevens en gebeurtenissen zijn verdwenen 😱

(Onderwerp aangemaakt op: 12-03-2023 10:55 AM)
10142 Weergaven
BirgitAV
Journeyman
Opties
Samsung Galaxy A8 (2018) 
Producttype: Telefoon 
Modelnaam: SM-A530F/DS 
Serienummer: R58K859XGPX Systeemsoftware: Android 9 
Agenda, Versie 10.6.06.5 

Tot mijn grote schrik heb ik ontdekt dat in mijn Agenda oude gegevens en gebeurtenissen zijn verdwenen. 
Hoe kan dit??? 
Ik heb altijd heel nauwkeurig mijn Agenda bijgehouden met echt heel veel informatie en ik vertrouwde er op als mijn complete archief. 
HOE kan ik al mijn oude Agenda-gegevens van september 2021 t/m toen ik ermee startte in 2018 of 2019 terugvinden en terugzetten? 
Er staat voor mij heel belangrijke informatie in. 
Hopelijk weet iemand de oplossing??? 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Mippie
Explorer
Opties
De prullenbak is zo te zien iets wat je uit en aan kan zetten, deze zal bij jou dan uitstaan denk ik helaas. Het aanvinken van de Samsung calendar onder de 3de agenda brengt je verloren afspraken ook niet heel toevallig terug?

Als je de afspraken echt onder "mijn telefoon" hebt aangemaakt, en nooit met andere accounts hebt gesynchroniseerd word het lastig ben ik bang. Laatste wat ik me kan bedenken wat mogelijk kan helpen is:
-toestel instellingen
-accounts and backup
-restore data
In het menu wat dan verschijnt kun je alles uitvinken en onder apps kijken of daar je Samsung agenda app tussen staat als app waarvan een backup beschikbaar is,mogelijk kun je het via die weg herstellen.

Als bovenstaande niet werkt zijn mijn ideeën op, dus dan hoop ik dat iemand anders nog wat slims weet te bedenken.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 Antwoorden
Mippie
Explorer
Opties
Als je de agenda app opent en linksbovenin het menu openklikt kun je verschillende agenda's uit en aanvinken. Heb je toevallig hier per ongeluk iets uitgevinkt?
BirgitAV
Journeyman
Opties
Niet dat ik weet... Weet ook niet waarom ik 4 Agenda's heb...
Heb 1 Agenda die uit stond aangezet en heb in 2020 gekeken, maar alles is nog steeds weg.
Dus zet ik die Agenda ook maar weer uit (?).
Btw er staat ook een Agenda die ik nooit meer zal gebruiken, kan ik die weggooien, hoe?

Nog een ander idee?
0 Likes
Mippie
Explorer
Opties
Als je meerdere agenda's in de app hebt staan komt dat meestal doordat je meerdere accounts op je toestel hebt die de agenda kunnen synchroniseren. Als je die agenda's dus uit de app wil halen kun je onder accounts in de instellingen van je telefoon deze accounts verwijderen als je de accounts helemaal nergens meer voor gebruikt.
Wil je ze puur uit de agenda app verwijderen, dan kun je ze het best in de instellingen van de agenda app onder agenda's beheren uitvinken, dan zie je ze verder in de app niet terug.

Wat betreft de verdwenen items, onder het menu van de agenda app zit ook een prullenbak, daar al in gekeken?

Weet je onder welk account je normaal je agenda items aanmaakt die zijn verdwenen? Als dat je Google account was kun je ook de Google calendar app eens downloaden, om te zien of ze daar nog wel zichtbaar zijn.
BirgitAV
Journeyman
Opties
Helaas kom ik niet verder, waarschijnlijk omdat ik niet zo digitaal kundig ben...

Niet onder het menu van de Agenda app, en ook nergens anders, vind ik een Prullenbak...

Ik denk dat ik de agenda items normaal aanmaak op de 1e Agenda: "Mijn telefoon", waaronder aangevinkt is: "Mijn agenda's"...
De 2e Agenda daaronder is in Google, waaronder aangevinkt is mijn gmail.com adres.
De 3e Agenda is mijn gmail.com adres, waaronder NIET aangevinkt is "Samsung Calender".
Iemand heeft mij geholpen om mijn 4e Agenda te verwijderen.

Denk je dat de oude afspraken uberhaupt nog terug te vinden en terug te zetten zijn?
0 Likes
Oplossing
Mippie
Explorer
Opties
De prullenbak is zo te zien iets wat je uit en aan kan zetten, deze zal bij jou dan uitstaan denk ik helaas. Het aanvinken van de Samsung calendar onder de 3de agenda brengt je verloren afspraken ook niet heel toevallig terug?

Als je de afspraken echt onder "mijn telefoon" hebt aangemaakt, en nooit met andere accounts hebt gesynchroniseerd word het lastig ben ik bang. Laatste wat ik me kan bedenken wat mogelijk kan helpen is:
-toestel instellingen
-accounts and backup
-restore data
In het menu wat dan verschijnt kun je alles uitvinken en onder apps kijken of daar je Samsung agenda app tussen staat als app waarvan een backup beschikbaar is,mogelijk kun je het via die weg herstellen.

Als bovenstaande niet werkt zijn mijn ideeën op, dus dan hoop ik dat iemand anders nog wat slims weet te bedenken.
FredSm
First Poster
Opties

Dag Birgit,

heb jij al een oplossing voor jouw agenda probleem ontvangen? Ik heb nu hetzelfde, maar wss omdat ik onlangs mijn MS of Office account heb aangepast.

Groet,

Fred

0 Likes
BirgitAV
Journeyman
Opties
Dag Fred,
Het is nog niet opgelost in de zin dat 2021 en 2020 weer zichtbaar zijn in de Agenda die ik gebruik.
Maar ik heb wel de gegevens gevonden, die bestaan gelukkig nog wel!
Ik had namelijk 4 agenda's (hoe en waarom weet ik niet), waarvan ik er 1 die ik nooit meer zou gebruiken heb kunnen verwijderen. Waarschijnlijk stond 1 van de andere 2 Agenda's (die ik nooit gebruik) gesynchroniseerd met mijn Agenda.
Te zien als ik op mijn laptop met Chrome naar Google ga, rechtsboven een blokje met 9 puntjes, en dan Agenda.
Hoe ik die dan in mijn Agenda op mijn mobiel krijg is nog de vraag...
Groetjes, Birgit
0 Likes
BirgitAV
Journeyman
Opties
Nog bedankt voor je reacties Mippie! Daardoor gaf ik de moed niet op en bleef ik verder zoeken.
Op mijn laptop zie ik in Chrome Google Agenda wel de gegevens van 2021 en 2020.
Nu nog ze op mijn mobiel in de Agenda die ik gebruik krijgen.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Ervaar je dit ook als een je een andere agenda app instelt? 

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200