Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

WF70FE3P4W/En foutcode 3E

(Onderwerp aangemaakt op: 07-06-2017 08:16 PM)
13972 Weergaven
NPE
First Poster
Opties

Ook ik heb elke keer een Foutcode3E. Fouttcode komt ergens gedurende het programma, niet gelijk aan het begin. Alle voorgestelde stappen gevolgd, maar zonder resultaat.

Uiteindelijk reparatieverzoek ingediend. Deze staat nu op reparatiestatus E0001. Iemand enig idee wat dit betekent? En wat is hetnormale proces bij reparatie. Komt er iemand langs, of moet je de wasmachine naar een service center brengen/sturen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Vervelend dat de tips van Mike niet van toepassing zijn 😞 Ik durf niet te zeggen waarom je nog geen reactie op je aanmeldingen hebt ontvangen en hoe lang het zal duren, maar ik zal je bericht doorsturen naar de klantenservice zodat het uitgezocht kan worden en dan krijg je zo snel mogelijk bericht! 

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
11 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @NPE,

Een foutcode 3E betekent dat er een probleem is met de motor. Je kunt de volgende zelfservice proberen om te zien of je de foutcode zelf kunt verhelpen:

• Controleer de stopcontacten die je gebruikt voor je wasmachine.
  • Controleer of er niet teveel wasgoed in je machine doet. Bij een overlading van je machine kan de foutcode 3E1 verschijnen. Haal wat kledingstukken uit je wasmachine en controleer of de foutcode verdwijnt.
  • In geval van een 3E melding wordt geadviseerd om gedurende 20-30 minuten de stroom te onderbreken.

Als na het uitvoeren van deze punten de foutmelding nog niet weg is,  ben ik bang dat er inderdaad een monteur zou moeten komen. Laat je nog weten hoe het gaat?

kevin-sig
0 Likes
NPE
First Poster
Opties

Dank voor je antwoord, Kevin.

Deze voorgestelde acties had ik zelf al meerdere malen doorlopen. Helaas zonder resultaat.

Inmidels al 2x een reparatieverzoek ingediend, maar nog niets gehoord.

In mijn profiel staat bij mijn produkten de reparatiestatus op E0001 ,bij mijn enquirys staat de vraag op status Wacht op antwoord.

Wat betekent dit? En hoe lang duurt hetnormaal gesproken voordat er reaktie komt?

Gr. niels

0 Likes
Mikes1986
Journeyman
Opties
Heeft u een wasmachine met koolstof motor?

Mijn machine had deze week ook dit probleem. Het bleek na zoeken online on blogs vaak te maken hebben met koolstof borstels die versleten zijn.
Ik heb nieuwe borstels gekocht online die bij mijn wasmachine en type motor horen.
Binnen 20 min heb ik de borstels vervangen vandaag en nu waar de machine weer.
De borstels moeten ca. 1.5 cm lang zijn. Bij mij was er 1 nog maar 3mm vandaar de foutmelding.

Op youtube kan je vinden hoe je deze kunt vervangen (Engels filmpje):
https://youtu.be/tNnqIK8AomM

Hopelijk lukt dit bij u ook.

Met vriendelijke groet
Mike Schuiling
NPE
First Poster
Opties
Bedankt voor je antwoord, MIke! Mijn vorige wasmachines hadden inderdaad wel koolstofborstels en dan was het vervangen hiervan meestal vrij makkelijk. Mijn huidige wasmachine heeft alleen geen koolstofborstels, dus ik ga ervan uit dat het aan de motor ligt, waar 10 jaar garantie op zou moeten zitten. Nu nog een Samsung monteur zien te regelen, die onder garantie de motor repareert of vervangt..
0 Likes
Mikes1986
Journeyman
Opties
Hoi

Ok jammer want bij mij was dat een goedkoper oplossing maar bij de koolstofloze motor zou deze veel minder onderhevig moeten zij aan slijtage.

Ik hoop dat het onder garantie valt voor u.

Fijne avond.
Mike Schuiling
0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Vervelend dat de tips van Mike niet van toepassing zijn 😞 Ik durf niet te zeggen waarom je nog geen reactie op je aanmeldingen hebt ontvangen en hoe lang het zal duren, maar ik zal je bericht doorsturen naar de klantenservice zodat het uitgezocht kan worden en dan krijg je zo snel mogelijk bericht! 

kevin-sig
0 Likes
Nouzha
Troubleshooter
Opties

Hi Niels, 

Dat is gek! Via welke link heb je een reparatieverzoek ingediend? Heb je een reparatienummer ontvangen? 

Kun je jouw NAWT-gegevens in een privébericht sturen?  

0 Likes
NPE
First Poster
Opties

Hoi Nouzha,

Gisteren is er ineens schot in de zaak gekomen en ben ik benaderd door selectro om een afspraak te maken. Ik denk dat de mail van Kevin naar klantenservice hierbij goed geholpen heeft!

Hopelijk wordt de wasmachine nu snel gerepareerd!

Het reparatieverzoek had ik trouwens via deze link gedaan:

https://eu.community.samsung.com/t5/Huishoudelijke-Apparatuur/How-To-Wat-moet-ik-doen-als-mijn-wasma...

Groetjes, Niels

0 Likes
Nouzha
Troubleshooter
Opties

Ah oké, ik hoop dat het snel wordt opgelost! Laat me weten hoe dat is gegaan. 

0 Likes