Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Wasverzachter of scheutje azijn handmatig toevoegen bij autodose?

(Onderwerp aangemaakt op: 29-08-2022 01:57 PM)
1320 Weergaven
Corine
First Poster
Opties

Sinds een half jaar hebben wij de Samsung WW90T534AAW/S2 wasmachine. Omdat ik voor iedere was een ander wasmiddel gebruik, voeg ik wasmiddel altijd handmatig toe. Ik gebruik altijd azijn i.p.v. wasverzachter. Ik heb deze ingesteld via de autodose. De eerste paar maanden ging dat prima. Nu pakt hij de azijn niet meer. (overigens ook geen wasverzachter). Hij geeft wel steeds aan dat de wasverzachter bijgevuld moet worden, ook als hij vol is. Kan ik de azijn ook handmatig toevoegen? 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Jacmo,

Mijn collega geeft aan om het voor de zekerheid zelf uit te zetten. Ecostand is inderdaad tussen de 40 en 60 graden. Dus als een keldingstuk tot max 30 graden mag worden gewassen raden we aan niet die stand ervoor te gebruiken. Het gewicht van de was wordt er echter niet weergegeven. Wellicht gebeurt dit wel bij toekomstige modellen maar dat kan ik niet voor zekerheid zeggen. 

Wanneer je meer informatie wenst, stuur mij dan gerust weer een bericht.

Met groet,

Ajay 

Community Manager

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
12 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Corine, goedemorgen.

Goed dat je ons een berichtje stuurt. Het is overigens niet aan te raden om azijn te gebruiken in één van de twee containers, dit kan schadelijk zijn voor de containers en de afdichtingen. Heb je de wasmachine ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Wanneer de containers ook na een reset niet willen doseren zal een serviceverzoek de volgende stap worden.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Corine
First Poster
Opties
Hoi Martijn,

Ja, dat hebben we inderdaad gedaan, maar dat heeft geen enkel effect.
Ik weet niet of ik deze wasmachine wel wil laten repareren, hoewel we hem pas sinds december hebben. Ik ben zo teleurgesteld in dat autodose systeem. Het is zo inflexibel. Ik lees uit jouw antwoord dat het dus onmogelijk is om een beetje azijn i.p.v. wasverzachter aan de was toe te voegen. Wij willen juist geen wasverzachter gebruiken omdat dit zo schadelijk is voor het milieu. Maar zonder azijn is de was wel heel hard.
Is er nog een mogelijkheid om deze wasmachine om te ruilen voor een wasmachine zonder dit systeem? 

Groet,
0 Likes
spito
First Poster
Opties

Hallo @MartijnK ,

Ter aanvulling op de vraag van Corine, is er bij de autodose dan helemaal geen mogelijkheid om azijn toe te voegen aan de wasbeurt? In de winkel hebben ze bij ons aangegeven dat dit wel kan per wasbeurt. Dank alvast voor je reactie.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Corine, goedemiddag. 

Wat jammer om te lezen dat het auto-dose systeem niet naar wens is. Heb je de aankoop via onze website gedaan dan kan je deze binnen 30 dagen terug sturen, jouw wasmachine is helaas al wat ouder en kan hierdoor niet omgeruild worden voor een andere. 

Het klopt inderdaad dat wasverzachter niet goed voor het milieu is en het gebruik van azijn is ook minder slecht is. Het is ook niet zo dat het onmogelijk is, wel dien ik aan te geven dat het niet is aanbevolen en het gebruik ervan op eigen risico is.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Jacmo
First Poster
Opties

Beste,

het is mij ook niet duidelijk wanneer kan ik handmatig was verzachter toevoegen of beetje azijn voor bij de handoeken. aangezien ik geen droger gebruik. 

kan ik deze toevoegen aan de lade na dat hij water heeft gebruikt voor het wassen ? komt er dan terug water in bij het spoelen voor deze te mengen met water. of moet ik wachten tot hij gaat spoelen. de deur krijg ik ook niet open in de spoel cyclus om het rechtstreeks in de trommel te doen. 

voor de rest gebruik ik minimaal was verzachter voor de kleren. met auto dose. 

zou handig zijn als ik een melding zou krijgen op de app wanneer ik deze kan toevoegen, bv net wanneer hij klaar is met wassen en centrifugeren. en dan kan toevoegen, en een optie om hier te wachten nog beter . maar die ga ik met een update niet zien verschijnen.

kan jij mij hier meer duidelijkheid over geven wanneer en hoe beste dit toe te voegen ?

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Jacmo,

Bedankt voor jouw bericht. Je kan de beste de instructies uit de handleiding voor de verdeelbakje opvolgen. Wat is de modelcode van jouw wasmachine?

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes
Jacmo
First Poster
Opties

Beste, alvast bedankt voor u snelle reactie met bovenstaande, mijn email was niet correct ingevuld.

hierbij een late reactie , mijn model is :

WW90DB7U94GBU3

want zou dit wel appreciëren hoe ik dit moet gebruiken als ik het in het middens Manuel bakje mag gooien net voor de spoeling als ik hem hoor centrifugeren na het wassen.

ook heb ik een klein lipje gekregen dat ik in mijn bakje zou kunnen steken voor vloeibaar wasmiddel. ik begrijp niet hoe ik deze in de lade moet steken, ook niets van in een manual , percies voor een ander model

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Jacmo,

Ik was zelf met verlof. Was je ondertussen geholpen door mijn collega?

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes
Jacmo
First Poster
Opties

Welkom terug, neen ik heb og geen direct antwoord gekregen. Op mijn  boven staande vraag. Ik wens dat ze een soort update doen dat het programma pauzeerd, en dan je wasverzachter/ azijn voor handdoeken kan ingooien. Net na het centrifuge,  en hij begint te spoelen.

0 Likes