Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wasmachine WW10H9600EW maakt lawaai bij het draaien

(Onderwerp aangemaakt op: 24-09-2020 10:10 AM)
957 Weergaven
Kielliger
Journeyman
Opties

Sinds aantal dagen maakt onze Samsung Eco Bubble wasmachine een behoorlijk kabaal tijdens het wassen. na de achterkant losgehaald te hebben en de aandrijfriem verwijderd, blijkt dat het geluid uit de lagers komt. Nu willen we de lagers vervangen, maar welk Artikel nummer hoort hierbij? En moet dan ook de rubber afdichting van de buitentrommel vervangen worden?  Het gaat om WW10H9600EW wasmachine van 5 jaar oud.  Heel slecht dat dan de lagers het al begeven van zo'n duur apparaat. 

9 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Kielliger,

Welkom op de Community. Ik zie niet direct het juiste artikelnummer terugkomen voor de lagers van deze wasmachine. Onze collega's van https://bit.ly/2caoTI8 kunnen je hier ongetwijfeld bij helpen. Als het manchet nog goed is, hoef je deze niet te vervangen 👍

Je kunt ze gewoon bellen een de modelcode van de wasmachine doorgeven. Laat je weten hoe het is gegaan?

rsz-846676
0 Likes
Kielliger
Journeyman
Opties

Het buitenlager komt overeen met de meeste lagers die ik tegenkom. De 6206.  Ik ga er vanuit dat binnenlager en rubber lager seal hetzelfde zijn in de kit.  Heb een kit kunnen bestellen via Ebay met het lager 6205 en 6205 (Samsung Lagersatz Kugellager 6205 6206 Wellendichtung 35x65,55x10/12 DC6200008A).

Via de Samsungparts.net heb ik de het drumrubber besteld. Kosten zijn nihil, dus neem de gok dat het allemaal past.  Hoop volgende week te kunnen gaan monteren.

Lagerset.jpg

Kielliger
Journeyman
Opties

Helaas was het binnenlager niet correct geleverd.  In deze wasmachine gingen lagers 6206ZZ en 6207ZZ en niet de 6205ZZ.  Inmiddels de goede set gevonden in GB en geleverd gekregen. Gisteren de lagers gemonteerd in de buitentrommel en vandaag de wasmachine weer in elkaar geschroefd.  En hij is weer fluister stil, zoals we gewend waren.

Probleem was een lekkende kerring in de binnentrommel waardoor er vocht bij het binnenlager is gekomen en deze is gaan roesten.  het buitenlager was in principe nog goed maar voor de zekerheid ook vervangen.  Kosten waren €50 voor de lagerset met keerring en buitentrommel rubber. Alternatief was een buitentrommel met lagers die door Samsung wordt aangeboden voor net geen €200.  Klus is gemakkelijk zelf te doen als je een beetje handig bent. Een paar extra handen om te helpen wordt aangeraden. Keerring 45.5x84x10/12Keerring 45.5x84x10/12Binnenlager 6207ZZBinnenlager 6207ZZIMG_8270.JPGIMG_8256.JPG

Marcel K
First Poster
Opties

Ook wij hebben een storing en geratel als de trommel draait met deze wasmachine. Precies 5 dagen na het verlopen van de garantie. Ben het met Kielliger eens dat dit voor deze prijs machine toch niet mogelijk moet zijn. Teleurstellend. 

Ben best handig maar dit ziet eruit als een complexe klus, met vaak de vraag hoe gaat tie los ;-).

Iemand een handleiding oid?

0 Likes
Kielliger
Journeyman
Opties

Als je handig ben, is het goed zelf te doen hoor.!  Zorg wel dat je de goede lagers hebt. Advies is eerst de oude lagers eruit halen om te zien wat er precies in gaat.  Je hebt er geen pers voor nodig als ik het me goed kan herinneren.  Bij ons doet de wasmachine het nog steeds goed na het herstel.

0 Likes
Marcel K
First Poster
Opties

Heb je die video nog die je erbij had staan? 

Ziet er indrukwekkend uit, maar ik ga een poging wagen 😉

0 Likes
Kielliger
Journeyman
Opties

Volgens mij bestaat de video uit alleen het geruisloos weer draaien van de machine, maar dat moet ik nakijken. Wel heb ik nog meer foto's geloof ik, maar dan moet je even je mail adres geven, zodat ik deze kan toemailen.

0 Likes
Tata1960
First Poster
Opties
Hallo, ik sinds bijna 6 jaar een Samsung ww10h9600ew. Nu wil de trommel niet meer draaien. Snaar losgekoppeld. De lager is in orde, maar de moter maakt zeer kleine bewegingen om te gaan draaien. Ook bij het water geven lijkt de water klep open en dicht te gaan een paar keer achter elkaar.
Het is zeer slecht dat een machine van prijsklasse boven de €1200 in zo'n korte tijd defect gaat. Ben alleen en gebruikt hem 1 keer in de week.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Tata1960, goedemorgen. 

Het is natuurlijk niet fijn als je wasmachine het niet meer goed doet. Standaard bieden wij 2 jaar fabrieksgarantie op onze wasmachines en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Jouw wasmachine valt helaas buiten deze periode. We kunnen dan alsnog een reparatie uitvoeren, maar hier zitten wel kosten aan verbonden. Bij het berekenen van de reparatiekosten wordt overigens wel rekening gehouden met de leeftijd van je wasmachine. Een andere optie; wanneer je van mening bent dat deze niet aan de te verwachten levensduur voldoet, kun je hiervoor contact opnemen met de verkoper, mogelijk dat zij nog iets voor je kunnen betekenen. Je hebt naast de fabrieksgarantie ook een wettelijke garantie: https://bit.ly/2cewohi

Als je mij een privé berichtje (https://bit.ly/3BoC5B0) stuurt kan ik ook serviceverzoek voor je indienen. Het servicecentrum neemt vervolgens contact met je op voor het maken van een afspraak.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes