op 03-09-2020 09:07 AM
In 2011 heb ik de Samsung wasmachine WF0704F7V in bezit en gebruik ik deze naar volle tevredenheid. Nadat de wasmachine de laatste was met centrifugeren veel herrie maakte, maar wel gewoon zijn werk deed, ging het gisteravond mis. De wasmachine bonkte als een gek. Ik ben er maar bij gebleven want ik dacht dat hij uit elkaar zou vliegen. Uiteindelijk viel de wasmachine is storing (naar mijn idee véél te laat).
De trommel zat nog vol water en het leegpompen werkte slecht. Uiteindelijk, na een keer of 4-5 leegpompen kon ik de trommel openen. Deze zat compleet los en de machine en mijn was zitten vol stukjes metaal/kunststof/beton. Vermoedelijk kon de machine daarom ook niet goed leegpompen. Lang verhaal kort ben ik hier wel een paar uur zoet mee geweest.
Wat internetspeurwerk doet mij vermoeden dat het trommelkruis verpulverd is en daar de stukjes van zijn. Dat lijkt een veel voorkomend probleem.
De machine is 9 jaar oud en in mijn perceptie had ik mogen verwachten dat hij toch minimaal 10-15 jaar redelijk probleemloos zou moeten werken. Er kan best eens iets stuk gaan, maar nu lijkt de machine in 1x total loss, mede vanwege de (te) late storingsmelding.
Graag hoor ik hoe jullie hier in staan. Dit is voor mij mede bepalend of de volgende machine weer een Samsung wordt (want 9 jaar naar tevredenheid zijn werk gedaan), of dat ik de levensduur toch te kort vindt (want na 9 jaar total loss).
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Mvg, Bart V.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 18-07-2022 11:54 AM
Hi @dvbbox, goedemiddag.
Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Om dit te laten herstellen zal er een serviceverzoek aangevraagd kunnen worden. Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
op 03-12-2024 05:27 PM
Hallo @BakkerJurgen,
Bedankt voor jouw bericht. Je kan het dan inderdaad ook aanmelden voor een reparatie en ik kan je ook voorzien van toegang tot onze kortingsportaal. Laat weten of je hier interesse in hebt.
Met groet,
Ajay
op 04-09-2020 02:16 PM
Hi @Bart-V,
Welkom op de Community.
Kun je er eens foto's van sturen? Vaak als de trommel los komt, komt dit door teveel belading in de wasmachine. Na verloop van tijd zorgt het ervoor dat de trommel in onbalans komt, waardoor hij kapot kan gaan, zoals bij jou het geval is.
op 18-09-2020 08:12 PM
Hallo Bruce,
Dank voor je reactie. Inmiddels heb ik een nieuwe wasmachine aangeschaft en ben ik over de grootste teleurstelling heen. Geen foto's gemaakt, alleen een klein trauma als bewijs en een dochter die niet kon slapen van de herrie een etage lager.
Het is weer een Samsung geworden, met name vanwege de goede beoordeling op katoen wassen en centrifugeren van de consumentenbond. Hopelijk maakt de machine het waar.
Je geeft aan dat teveel belading mogelijk het probleem is geweest. Hoe kan ik echter weten wanneer de machine teveel beladen is? Ik vul de trommel maximaal driekwart. Mijn dekbed (lits jumeaux) centrifugeren lijkt me zwaarder voor de machine. En ik mag redelijker verwachten dat hij dat zonder problemen kan. Daar is het een wasmachine voor.
Bovendien is de machine in één keer total loss gedraaid. Dat er na 9 jaar wat stuk gaat kan ik prima mee leven. Dat de machine niet in de beveiliging schiet er daarom total loss is, vind ik bezwaarlijk. Voor wat het waard is, de heren die de nieuwe machine kwamen plaatsen bevestigden dat de machine overleden is.
Het lijkt me toch niet de bedoeling dat de machine in één keer total loss draait?
Met vriendelijke groet,
Bart V.
op 21-09-2020 11:29 AM
Dat lijkt mij in de loop der jaren opgebouwd en ik ga er niet vanuit dat hij in één keer total loss is, maar dat dit al langer aan de gang was en dit was schijnbaar de druppel.
Voor welke wasmachine ben je gegaan?
Kijk in de handleiding bij de beladingstabel, hier staat aangegeven hoeveel was je in de trommel kunt stoppen per programma. Houd je je hier niet aan, dan kan het zijn dat de machine het na verloop van tijd weer begeeft. Het is dus essentieel dat je het juiste programma gebruikt en de juiste belading in de trommel stopt.
op 03-11-2020 03:27 PM
Dag Bart, afgelopen weekend is bij mij exact hetzelfde gebeurd. Met veel geraas is de wasmachine vasgelopen. Het leek wel of er een aardbeving was. Zelfde type (SAM WF 0704Y7E1 WASM) maar deze pas 8 jaar oud.
Over het algemeen Er tevreden geweest met alle Samsung spullen die ik in huis heb. Ik had verwacht dat De machine toch wel 10 jaar zou halen (2pers huishouden).
Inmiddels is een nieuw Bosch bezorgd en de Samsung afgevoerd.
Het verhaal over de belading vindt ik overigens nergens op slaan. Dit lijkt op een onderliggend gebrek aan het product.
Deze Samsung heeft mij gemiddeld 6 euro per maand gekost. Ik verwacht dat de Bosch dat ook gaat halen.
op 16-07-2022 09:57 PM
Vandaag is die van mijn ook trommel los wasmachine is van mei 2015
en niet veel gebruikt 1 keer per week
op 18-07-2022 11:54 AM
Hi @dvbbox, goedemiddag.
Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Om dit te laten herstellen zal er een serviceverzoek aangevraagd kunnen worden. Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
op 10-01-2024 12:48 PM
beste Martijn,
Ik heb een identiek probleem als bovenstaande. De wasmachine is gekocht in 2012 en is er mee gestopt. U geeft aan dat er een serviceverzoek ingediend kan worden. Is dit kosteloos? De wasmachine is namelijk ruim 11 jaar, als de reparatie honderden euro's kost dan ga ik kijken naar een nieuwe wasmachine. Alvast dank
op 11-01-2024 03:52 PM
Hallo @ibiiee ,
Bedankt voor jouw bericht. Aangezien de garantietermijn is verstreken is het maken van een herstelafspraak niet kosteloos. Alleen al de administratie- en rijkosten zijn al rond de 100 Euro. Als je mij een privé bericht stuurt, kan ik je toegang geven tot onze kortingsportaal.
Met groet,
Ajay
op 30-11-2024 11:01 AM - laatst bewerkt op 03-12-2024 05:24 PM door Ajay-A
Goedemorgen, wij hebben deze onze trommel is ook los achter ziet het er goed uit, de trommel is aan de voorkant los.
Moet even kijken maar nog geen tien jaar oud