op 13-03-2018 11:30 PM
MIjn wasmachine (WF8604NHWG) pompt het water niet meer weg, ik heb het filter geleegd en de slang gecontroleerd.
Mijn eerste idee is dat het de pomp is, maar het gekke is dat ik overal op internet vind dat ik dan een ND (no drain) error zou moeten krijgen. Maar mijn machine geeft helemaal geen foutmelding, behalve dan het slotje dat ik de deur niet mag openen tot ik het water uit de machine heb laten lopen (via het slangetje aan de voorkant)
Kan ik hier iets uit opmaken?
Bijvoorbeeld dat het dan niet de pomp is maar een sensor of ander stuk electronica?
Ik zou het heel vervelend vinden om voor niets de pomp te vervangen.
Alvast bedankt,
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 10-07-2023 10:22 AM
Hi there, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Zo te lezen heb je zelf al het één en ander geprobeerd 👍 Omdat dit geen verschil heeft gemaakt zal een serviceverzoek de volgende stap worden, via onze website kan je de wasmachine aanmelden voor een reparatie.
Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3J4HpwQ
Groeten,
Martijn
op 15-03-2018 01:56 PM
Goeiemiddag @Timmeer en welkom op de Samsung Community. Als een functie van de wasmachine het af laat weten is het inderdaad gebruikelijk dat hij hier een error voor laat zien. Doordat hij dit niet doet zou ik eerst graag een aantal dingen met je willen checken.
Doet hij dit namelijk bij alle programma's/type belading? En zit de afvoerslang correct in de afvoerpijp? Wij raden hiervoor aan dat de slang tussen de 10 en 15 cm in de pijp zit, en ideaal zou zijn als de afvoerpijp zelf tussen de 60 en 90 cm lang is.
Daarnaast wil ik je nog vragen om te kijken wat er gebeurt als je de wasmachine met een lege trommel "Spoelen en Centrifugeren" laat draaien, voert hij het water dan wel af? Ik hoor graag van je!
op 06-07-2023 06:47 PM
Hallo ik kan geen antwoord zien maar die van ons die precies hetzelfde, niet!
Pomp reeds vervangen. Geen storingcode, niks. Na handmatig weg laten lopen gaat programma verder. Doet hij bij meerdere programma's!
type wf80f5e5p4w/en
op 10-07-2023 10:22 AM
Hi there, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Zo te lezen heb je zelf al het één en ander geprobeerd 👍 Omdat dit geen verschil heeft gemaakt zal een serviceverzoek de volgende stap worden, via onze website kan je de wasmachine aanmelden voor een reparatie.
Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3J4HpwQ
Groeten,
Martijn
op 18-10-2024 08:04 AM
Ik heb dit probleem ook. Iemand een oplossing gevonden??? Idd geen foutmelding.
op 29-10-2024 09:07 AM
Hallo @RobertvanKooij,
Bedankt voor jouw bericht, Zie e.v. de onderstaande link voor tips. Laat weten of je hiermee uitkomt.
Anders raden we aan een servicebezoek aan te vragen. Zie de onderstaande link hiervoor.
Met groet,
Ajay