Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wasmachine eco Bubble draait niet

(Onderwerp aangemaakt op: 26-09-2019 08:43 AM)
21167 Weergaven
Richard1707
First Poster
Opties

Hoi,

Ik heb een probleem met mijn wasmachine. Eco Bubble wf70f5e0q4w. Hij geeft geen foutmelding op het display aan en toch wil de trommel niet draaien. Hij pakt wel water maar ook dat stopt na een 1 minuut. Na die minuut blijft het programma ook op het resterende aantal minuten hangen.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd;

- Kalibreren (dan draait de trommel ook niet.

- spoelen en centrifugeren zonder was

- verschillende programma's op verschillende graden om te kijken waar hij wel draait

- stekker er een dag uit en opnieuw proberen.

-filter schoongemaakt

Helaas werkt niets, wie kan mij helpen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Als je deze foutmelding krijgt, zou er een monteur naar moeten kijken. Ik ben zelf geen monteur, dus durf niet te zeggen of je dit zelf kunt repareren.

Wel kan ik een reparatieverzoek voor je indienen. Als je dat ziet zitten, kun je mij een privébericht sturen met jouw adres- en contactgegevens en de volledige modelcode + het serienummer.

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
5 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Richard1707,

Even een aantal vragen en dingen die je kunt doorlopen:

- De belading:
Zit er bijvoorbeeld een dekbed in, kan dit zorgen voor onbalans en dat leidt tot het niet centrifugeren.
Per programma is er een beperkte laadcapaciteit.
In elke handleiding staat een tabel met de aanbevolen hoeveelheid KG per wasprogramma.
Vrijwel altijd kan de maximale laadcapaciteit alleen benut worden met het programma ‘Katoen’.
Als je de wasmachine vol stopt bij bijvoorbeeld ‘Dagelijkse was’, is het mogelijk dat dit probleem optreedt.

- Nakijken van het filter.
Laat eerst het water eruit lopen via het noodslangetje met een emmer of iets dergelijks eronder.
Wanneer je de grote dop hebt opengedraaid, zit er een ruimte met een propeller.
Hier zit vaak wat tussen waardoor de machine niet centrifugeert en afpompt.

- Zorg dat de afvoerslang niet dieper dan 15 cm in de afvoerpijp zit.

- Kijk of de machine stabiel staat.
Dit doe je door kruiselings op de hoeken van het bovenblad te duwen, de machine mag dan niet wiebelen.

De kalibratie heb je zelf al uitgevoerd, dus als bovenstaande stappen niet helpen, dan zou er een monteur naar moeten kijken.

rsz-846676
0 Likes
Richard1707
First Poster
Opties
Ik heb een foutmelding gevonden. OE. Fout in waterpeilsensor. Heb al de standaard zaken doorgelopen maar niks wil helpen. Nog suggesties?? Kan ik die sensor zelf vervangen??
0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Als je deze foutmelding krijgt, zou er een monteur naar moeten kijken. Ik ben zelf geen monteur, dus durf niet te zeggen of je dit zelf kunt repareren.

Wel kan ik een reparatieverzoek voor je indienen. Als je dat ziet zitten, kun je mij een privébericht sturen met jouw adres- en contactgegevens en de volledige modelcode + het serienummer.

rsz-846676
0 Likes
sjoerdsjoerd
Journeyman
Opties

Ook ik had precies hetzelfde probleem. De machine stopt met centrifugeren, maar probeert het wel een paar keer, hij beweegt een stukje, maar stopt vervolgens helemaal met het programma. Geen foutcode niks. Gelukkig vond ik dit topic op tweakers:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1761821

Er is dus een soldeercontact die heel snel stuk gaat op de printplaat. Als je deze zelf opnieuw soldeert dan werkt hij vaak weer prima. Dit werkte ook bij mij. Helaas moet je wel redelijk handig zijn met elektronica om dit te doen.

Dit blijkt dus vaker voor te komen, aangezien ik hier en op Tweakers meerdere topics erover vind. Ik vind het schandaling dat Samsung hier niks aan doet, want zoiets simpels als een soldeercontact mag niet breken na een paar jaar. Het is duidelijk een productie fout.

M1989
First Poster
Opties
Is het inmiddels gemaakt Richard1707 ?? Ben benieuwd wij hebben nu een soort gelijk probleem.
0 Likes