Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wasdroger foutcode HC2

(Onderwerp aangemaakt op: 06-08-2019 03:35 PM)
5712 Weergaven
MaartenG
First Poster
Opties

Ik heb een probleem met mijn wasdroger (WD81J6400AW). Wassen doet hij nog maar eenmaal hij moet drogen stopt hij, als ik dan terug op start druk draait hij voor een 10tal minuten waarna hij weer stopt. Na zo 2tal keren krijg ik de foutmelding HC2. Ik heb de stekker al uitgetrokken voor een nacht maar het probleem blijft. Kan iemand mij hiermee helpen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hey @nickert, goedemiddag. 

Goed dat je ons een bericht stuurt. Om de melding HE/HC op je het display van je droger te verwijderen, dien de volgende stappen te voltooien:

• De droger dient uit te staan, houd de knoppen vast die onderling verbonden zijn met een loep en schakel de droger in. Je krijgt de melding DE te zien of alle lampjes branden, laat de knoppen los en schakel de droger uit en vervolgens weer in.

Maakt dit geen verschil dan zal een serviceverzoek de volgende stap worden. Via onze website kan je de droger aanmelden voor een reparatie: https://bit.ly/3J4HpwQ

Groeten,
Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
30 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Is het mogelijk dat de melding ook lijkt op HE2? 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
MaartenG
First Poster
Opties

Ik zal een foto opladen, volgens mij is het wel degelijk HC maar het kan zijn dat het schermpje het niet goed weergeeft:

image1.jpeg

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Kun je de volgende knoppencombinaties testen voor mij, dit zal ervoor zorgen dat de wasmachine reset: 

• Anti-kreuk + gemengde was + power
  • Droogniveau + gemende was + power

Druk deze knoppen tegelijk in terwijl de machine uitstaat, dit duurt gewoonlijk een paar seconden. 

Je zult dan een waarschuwing (DC) in beeld krijgen, daarna kun je de machine normaal aanzetten. Zorg voordat je 't weer probeert wel voor dat alles qua filters etc. dan schoon is.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
MaartenG
First Poster
Opties

Ik heb de filter uitgekuist en de knoppen ingeduwed tot ik de DC melding kreeg maar het probleem blijft. De wascyclus loopt volledig en dan stop het programma wanneer hij begint te drogen. Ik kan hem dan terug opzetten maar na 10min stopt hij weer. Dit kan ik 2 keer doen en dan krijg ik de foutcode weer. 

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

@MaartenG Ik zou in dit geval een monteur voor je kunnen inplannen. Hoelang heb jij de wasmachine inmiddels in jouw bezit?

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
MaartenG
First Poster
Opties

Twee jaar en 6 maanden ongeveer.

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Dat houdt in dat 'ie wel buiten de twee jaar fabrieksgarantie valt en een reparatie dus niet kosteloos zal zijn. Over de kosten zelf kan ik ook geen uitspraak doen, omdat dit aan het reparatiecentrum is. Wil je dat ik alsnog de monteur voor je inplan?

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
MaartenG
First Poster
Opties

Je mag een technieker inplannen, het zou wel handig zijn om te weten hoeveel dit kost maar ik vermoed dat het minder zal zijn dan een nieuw toestel aan te schaffen.

In elk geval bedankt  voor de hulp!

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Ik kan de monteur inplannen voor je. Hierna zal het reparatiecentrum contact met je opnemen en kunnen ook de kosten eventueel worden besproken. Mocht je dat willen, dan mag je mij een privébericht sturen met jouw volledige NAWTE-gegevens, de modelcode, het serienummer én de aankoopdatum. 

0 Likes