Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Was-droogcombinatie eco bubble droogt niet goed

(Onderwerp aangemaakt op: 22-06-2019 12:11 PM)
9699 Weergaven
clogboy
Apprentice
Opties

Wij hebben een Samsung WD0804Y8E met eco bubble technologie. Een half jaar geleden zijn wij verhuisd, en sinds die tijd droogt de wasdroger niet meer goed. Vaak zijn er minimaal 2 droog cycli voor nodig om onze handdoeken goed te drogen. De droger is niet voller dan het voorgeschreven niveau. Wij gebruiken meestal het langste droogprogramma (4 uur en 30 minuten)

Wat ik merk is dat in de machine na het droogprogramma condens achter blijft op de deur. Direct na het drogen voelt de was vochtig en erg warm, met soms wat stoom. Als ik de deur dan open laat trekt het grootste deel wel weg, maar blijft de was toch een beetje vochtig. Ik verwacht dat de ventilatie tijdens het drogen niet goed werkt, maar ik hoor de ventilator wel.

Komt dit probleem vaker voor? Weet iemand een oplossing, of kan er beter een monteur bij komen?

0 Likes
10 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Wat is er verder veranderd qua locatie? Aangezien het na de verhuising is ontstaan. Staat de machine bijvoorbeeld echt in een hokje, terwijl er voorheen meer ruimte was?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
clogboy
Apprentice
Opties

Qua ruimte is er niks veranderd. Hij kwam van een riante badkamer in een doorsnee keukentje, nog steeds minimaal de voorgeschreven 46cm vrije ruimte aan de voorzijde. Ik geloof trouwens ook dat mijn regio (Almelo) harder water heeft. Maar dat zou niet zo'n plotselinge verandering teweeg mogen brengen, denk ik.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Apart! Heb je 'm ook weer gebalanceerd? Niet alleen met een waterpas, maar echt via het systeem? Zo nee, wat is de modelcode?

---------
Signature-Note10
0 Likes
clogboy
Apprentice
Opties

Ik heb hem zoveel mogelijk waterpas gezet (in de breedte, niet in de diepte). Hij heeft maar 1 verstelbare hoek voorzover ik weet.

Het model nummer staat in de eerste post. Kan ik in de handleiding vinden hoe hij gekalibreerd moet worden?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Thanks! Hier heb ik overheen gelezen. Dit model heeft verder geen kalibratieprogramma, dus dat is het niet. Hoe oud is de machine?

---------
Signature-Note10
0 Likes
clogboy
Apprentice
Opties

De machine is een jaar of zes oud.

We hebben een reparateur laten komen, en deze kwam tot de ontdekking dat de ventilator en het afvoerkanaal vol stof zaten. Dit was makkelijk opgelost en bood gelijk resultaat. Gelijk een duidelijke aanleiding om vaker het afvoerfilter schoon te maken, en de rubberen manchet (zowel binnen- als buitenkant). Het was geen dure reparatie en bespaart direct op onze stroomkosten, de droogtijd is nu zeker een uur korter afhankelijk van belading.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Ah, kijk eens aan. Fijn om te lezen dat het makkelijk op te lossen was. Geniet nog van de machine.

---------
Signature-Note10
0 Likes
Laura03
First Poster
Opties

Hoe is het reinigen van de ventilator en het afvoerkanaal gedaan? Ik zit met het hetzelfde probleem dus ben benieuwd of dit het bij mij ook zou oplossen.

0 Likes
clogboy
Apprentice
Opties

Het heeft goed geholpen. Ik heb een lokale wasmachine-reparateur laten komen, die alle stof uit het ventilatiekanaal en ventilator heeft gezogen. Werkt ook een stukje stiller.

Tegenwoordig probeer ik uitvoerig het stof uit de rubberen rand te poetsen (met keukenpapier), en wat ook helpt is dat de machine echt niet boven de aanbevolen lijn zit, dus alle dingen die je niet wil hoeven strijken gewoon even aan een droogrekje hangen.