Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Was - droog combi stopt na 15 min

(Onderwerp aangemaakt op: 21-11-2021 03:48 PM)
1207 Weergaven
DonaNijland
First Poster
Opties

Hallo, 

Ik heb nu 3 jaar een was/droog eco bubble van Samsung. 

Ik gebruikte de droger alleen voor voor mijn handoeken dat is 1x in de 2 weken.

Maar sinds een jaar als ik hem aan zet stopt die precies na 15 min er mee en kan ik ook gelijk de deur openen de handoeken zijn dan niet warm.

Op het scherm staat dan het restande tijd dat die nog aan had gemoeten.

Voor de rest geeft die geen foutmelding. 

Extra info : ik hou mijn wasdroger goed bij ik maak hem elke maand schoon inclusief de filter en rubbereband.

Weer iemand misschien wat die zou kunnen hebben en hoe ik het zou kunnen oplossen? 

Mvg Dona. 

0 Likes
46 Antwoorden
etnt
First Poster
Opties
Hi,

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Samsung WD90N642OOW/EN.
Weet iemand de oplossing hiervoor?
De machine kalibreren heeft voor mij niet gewerkt.
0 Likes
RochelleM
First Poster
Opties

Hoi Tessa,

Het model is hetzelfde als bovenstaande, wd80j6400aw/en. 
Het begon ermee dat ik meerdere malen een droogprogramma aan moest zetten voordat de was een beetje droog werd. Toen hebben we het filter onderin achter het klepje schoongemaakt, al was deze niet vies. Dit hielp niet. Daarna hebben we de bovenkap eraf gehaald en de ventilator losgehaald en schoongemaakt. Deze was wel vies, ook hebben we de bijbehorende luchtpijp voor zover mogelijk schoongemaakt. Hier zat een laag nattig stof in. Hierna heeft de machine voor ongeveer 1,5 maand weer goed gedroogd.

Echter stopt ie nu dus na precies 15 min ‘drogen’… het slot klikt dan open en de resterende minuten van het programma blijven op het scherm staan. Tijdens deze 15 minuten wordt de droger / trommel niet warm.

Hierdoor denk ik dat het aan het verwarmingselement ligt, al wordt de machine wel gewoon warm als ik een normaal wasprogramma draai. Heeft deze machine twee aparte verwarmingselementen? Eentje voor de droger en eentje voor de wasmachine? Ook hebben we nog de warmtesensor / thermostaat eruit getrokken en schoongemaakt. Dit hielp echter ook niet. 
We hebben nu een nieuwe sensor en verwarmingselement besteld, eens kijken of dit de oplossing is.

0 Likes
Tessa
Moderator
Moderator
Opties

@etnt Heb je naast het kalibreren ook al de filters schoongemaakt? Mocht dat nog niet helpen dan kunnen we een monteur langs sturen om het na te kijken. Stuur mij een privébericht met daarin jouw NAWTE-gegevens en gegevens van de was-droogcombinatie zodat we dat in gang kunnen zetten.

@RochelleM Hopelijk zullen de nieuwe onderdelen het verhelpen. Houd ons op de hoogte!

@etnt & @RochelleM Voor jullie beide; we kunnen nog proberen een HE error reset uit te voeren. Daar moet ik wel bijzeggen dat deze reset normaliter bestemd is voor een wasdroger en ik kan daarom niet garanderen dat het mogelijk is of werkt, maar is het proberen zeker waard.

he_error_reset.jpg

rsz-846676\
0 Likes
KarlijnH94
First Poster
Opties

Is er al een fatsoenlijke oplossing? Overal lees ik dezelfde problemen. Is er al een fatsoenlijke oplossing voor? Wij krijgen de boven klep er niet af, met de schroevendraaier lukt het niet om de schroeven los te krijgen.  De filter rechtsonder maken we maandelijks schoon maar de droger werkt al 1.5 niet meer

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @KarlijnH94, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community!

• Heb je de tips die hierboven staan ook geprobeerd?

• Krijg je een melding te zien op het display?

• Wat is het modelnummer van jouw was/droogcombinatie?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
SelmaB90
Apprentice
Opties

Beste Tessa, of anderen,

Ik heb exact hetzelfde probleem. De wasdroger (Samsung WD80J6400AW/EN) wordt niet warm en de droger stopt na 15 minuten. Heb het idee dat ook de normale wasprogramma's niet meer zo heet worden.

Wat ik heb gedaan:

* filter gereinigd

* stekker erin en eruit 

* kalibreren

Ook contact gehad met klantenservice telefonisch en deze stappen doornomen. Is er nog iets anders dat ik kan doen? De reset mode lukte mij niet. 

Hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt & groet, 

Selma

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

HI @SelmaB90, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Zo te lezen heb je al een hoop geprobeerd om dit te verhelpen 💪 Omdat dit helaas geen verschil heeft gemaakt zal een serviceverzoek de volgende stap worden.

Stuur mij anders een privé berichtje met je telefoonnummer en e-mailadres, dan zoek ik je gegevens erbij.

Groeten,

Martijn

0 Likes
KarlijnH94
First Poster
Opties

Hi Selma,

mocht je de oplossing hebben dan hoor ik het ook graag! 

0 Likes
harmbergh
Apprentice
Opties

Beste,

Dit lijkt wel een productie fout. Die zich dan weer net voordoet buiten de 24 maanden garantie.

Ook mijn machine is er afgelopen week mee begonnen.

Exact hetzelfde probleem. Na 15min droogprogramma stop hij ermee.

Was is niet warm en deur kan gelijk open.

De 60gr was word wel gewoon warm.

Ben benieuwd hoe ik dit kan oplossen en wat de oplossing is geweest bij de andere partijen.

PS.

Resetten etc werkt niet.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @harmbergh, goedemorgen. 

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je was/droogmachine het niet meer goed doet. Om dit te laten onderzoeken zal er een serviceverzoek ingediend dienen te worden. Standaard bieden wij 2 jaar fabrieksgarantie op onze wasmachines; jouw was/droogmachine valt helaas buiten deze periode. We kunnen dan alsnog een reparatie uitvoeren, maar hier zitten wel kosten aan verbonden. Bij het berekenen van de reparatiekosten wordt overigens wel rekening gehouden met de leeftijd van je wasmachine. Een andere optie; wanneer je van mening bent dat deze niet aan de te verwachten levensduur voldoet, kun je hiervoor contact opnemen met de verkoper, mogelijk dat zij nog iets voor je kunnen betekenen. Je hebt naast de fabrieksgarantie ook een wettelijke garantie: Welke garanties heb ik op een product? | Rijksoverheid.nl

Groeten,

Martijn

0 Likes