Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Vreemde "drop" in temperatuur Samsung vriezer

(Onderwerp aangemaakt op: 10-10-2023 12:18 PM)
286 Weergaven
PeterJ68
Student
Opties

Wij hebben een Samsung koel/vrieskast model RH57H90707F (dubbeldeurs, "Amerikaans" model). Een tijdje geleden viel me op dat het brood (wat we bovenin de vriezer bewaren) soms half-ontdooid (of iig, minder bevroren) aanvoelde. In eerste instantie dacht ik dat dit kwam door een deurrubber wat niet goed meer aansluit, maar nu heb ik een tijdje geleden een temperatuurmeter in de vriezer aangebracht, en daaruit blijkt dat ong eens in de 23-24 uur de temperatuur in de vriezer terugvalt naar zo'n -11 (hij staat ingesteld op -20). Zie bijgaande grafiek. Ik heb ook een temperatuurmeter in de koelkast aangebracht, en daar zie ik dergelijke afwijkingen niet. Is dit een bekend fenomeen voor de vriezer (is dit bv onderdeel van het no-frost mechanisme)? Ook de regelmatige pieken naar -23/-24 vallen op.  (de schommelingen op zaterdag 7 okt na 16u werden veroorzaakt doordat de deur vd vriezer even open gestaan heeft ivm boodschappen die een plekje moesten vinden in de vriezer/koelkast)

samsung vriezer temp.png

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @PeterJ68, goedemorgen. 

Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik heb dit nog niet eerder gehoord of gelezen. Er zijn een aantal stappen die je kan doorlopen: 

• Zorg dat de koelkast voldoende ruimte heeft om zijn warmte kwijt te kunnen. Wij adviseren tenminste 10 cm aan de achterkant en 5 cm aan de zij- en bovenkanten. Controleer ook of de achterzijde stofvrij is en verwijder dit zo nodig. 
• Is de koelkast/vriezer niet te vol? En hebben de ventilatiesleuven een vrije luchtdoorgang?

Mocht je hiervoor een serviceverzoek voor aanvragen dan kan je de foto's ook delen met het servicecentrum.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
3 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @PeterJ68, goedemiddag. 

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Je hebt zo te lezen zelf al een hoop geprobeerd om dit te achterhalen. Omdat dit niet gelukt is zal een serviceverzoek de volgende stap worden. Via onze website kan je de koelkast aan melden, kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3J4HpwQ

Groeten,

Martijn

0 Likes
PeterJ68
Student
Opties

Hi @MartijnK , dank voor je reactie. Ik was begonnen aan het serviceverzoek, maar ik begrijp dat dat 140/215 euro gaat kosten. Ik had de vraag gesteld in het forum omdat ik benieuwd was of dit gedrag niet al bekend was. Is dit nog nooit eerder gezien bij een dergelijke koelkast/vriezer combi? Als het een bekend probleem is, dan hoor ik dat graag, dan weet ik nl ook dat een bezoek van een monteur zin heeft. Als dit geen bekend probleem is (wat ik me bijna niet kan voorstellen, omdat het gedrag is volgens een zeer strak patroon), dan is het lastig om aan een monteur aan huis het probleem te laten zien, ik kan nl niet op commando het probleem laten zien, dit gebeurt volgens een patroon.

Ik heb overigens de temperatuurmeter nu in de onderste lade vd vriezer zitten, om te zien of de temperatuur misschien alleen in de bovenste sectie daalt, maar dat is niet het geval: ook in de onderste lade valt de temperatuur eens in de 22-24 uur terug van -20 naar -11/-14.

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @PeterJ68, goedemorgen. 

Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik heb dit nog niet eerder gehoord of gelezen. Er zijn een aantal stappen die je kan doorlopen: 

• Zorg dat de koelkast voldoende ruimte heeft om zijn warmte kwijt te kunnen. Wij adviseren tenminste 10 cm aan de achterkant en 5 cm aan de zij- en bovenkanten. Controleer ook of de achterzijde stofvrij is en verwijder dit zo nodig. 
• Is de koelkast/vriezer niet te vol? En hebben de ventilatiesleuven een vrije luchtdoorgang?

Mocht je hiervoor een serviceverzoek voor aanvragen dan kan je de foto's ook delen met het servicecentrum.

Groeten,

Martijn

0 Likes