op 11-04-2020 12:55 PM
Ik heb laatst mijn wasmachine binnen gekregen en succesvol weten te koppelen.
de volgende dag wilde het niet meer werken en heb ik de wasmachine opnieuw geprobeerd te koppelen.
Er verscheen een melding dat het toestel al gekoppeld was aan een account. Ik hen de stappen gevolgd om dat ongedaan te maken.
sindsdien lukt het niet om het toestel te registreren.
Hij blijft op 98% hangen en krijg dan de melding dat het toestel niet geregistreerd kan worden.
het netwerk signaal is uitstekend en heb deze voor alle zekerheid ook al reset.
Ik heb tevens een ander mobiel apparaat gebruikt om te proberen of ik hem daar mee kon registreren.
kan iemand mij vertellen hoe ik de wasmachine zelf kan resetten? Ik heb het vermoeden dat het probleem in de wasmachine zit.
mvg,
wesley
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 18-11-2024 04:38 PM
Hallo @Limb1975,
Bedankt voor jouw bericht. Heb je ook geprobeerd de stekker voor 30 seconden eruit te halen. Soms helpt het ook om de router/modem te resetten. Laat weten of het lukt.
Met groet,
Ajay
op 15-04-2020 04:51 PM
op 15-04-2020 08:21 PM
Bedankt voor je reactie maar ik heb al een ander apparaat geprobeerd en dat mocht niet baten helaas.
op 16-04-2020 10:47 AM
16-04-2020 12:46 PM - bewerkt 16-04-2020 12:47 PM
Ja, helaas heeft een herstart niet geholpen.
hij zend 2,4 en 5Ghz uit met een voorkeur voor 5Ghz (Unifi netwerk)
op 16-04-2020 03:38 PM
op 16-04-2020 06:52 PM
Nee, ze hebben dezelfde naam en inderdaad op IP-v4.
maar hij verbind ook prima met het netwerk. Het gaat allemaal goed totdat hij het toestel wil aanmelden.
ik denk dat dit niks met mijn netwerk temaken heeft maar met het toestel.
op 17-04-2020 10:05 AM
Okay, ik heb hier een stappenplan dat je kunt doorlopen. Begin even opnieuw:
1. Zorg dat de telefoon is aangesloten op wifi 2,4GHz geen 5GHz.
2. Download de SmartThings app en log in met het Samsung account
3. Doe de deur van de wasmachine dicht en houd 'Smart Control' knop op de wasmachine ingedrukt. Op het display komt nu AP te staan.
4. Druk op de + in de SmartThings App en ga naar Apparaten toevoegen, druk op het gewenste apparaat om toe te voegen.
5. Selecteer een locatie waar u uw apparaat heeft staan en selecteer een kamer.
6. Het verbinding proces begint, in sommige gevallen kan de app aangeven: is al geregistreerd bij een ander account. Druk op ''resetten''.
5. Indien het is gelukt staat de wasmachine in het overzicht van apparaten.
7. Sluit de deur, druk nu 1 keer op 'Smart Control', er komt nu rechts boven op de wasmachine een wifi teken te staan en deur gaat op slot.
8. Als je nu drukt op het wasmachine icoon op de app dan kunt u de wasmachine met de app bedienen.
18-04-2020 12:38 PM - bewerkt 18-04-2020 12:49 PM
Ik heb de stappen gevolgd maar helaas zonder resultaat:
ik ben nu geforceerd op 2,4 ghz.
ik heb de smarthings app opnieuw geinstalleerd maar hoefde geen UN en PW op te geven. Blijkbaar blijven die gegevens bewaard in de cloud van apple.
maar de app is wel opnieuw geinstalleerd.
apparaat uit de lijst geselecteerd en toegewezen aan de ruimte.
voor alle zekerheid zelfs een nieuwe woning en andere kamer toegevoegd en hem daar toegewezen.
hij blijft ook nu hangen op 98% terwijl de wasmachine wel verbonden is met het 2,4Ghz netwerk.
en vervolgens de bekende foutmelding:
is er echt geen manier mogelijk om de wasmachine te resetten? Ik denk echt dat het probleem in de wasmachine zit.
hij is prima verbonden met mn wifi netwerk. Het signaal is meer dan goed te nomen. Internet doet het perfect. Aan de stappen kan het niet liggen anders verbind de wasmachine niet met het wifi netwerk en toch wil het maar niet werken.
21-04-2020 02:20 PM - bewerkt 21-04-2020 02:20 PM