Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

SmartThings: wasmachine WW80K6405QW/EN Wil niet meer koppelen

(Onderwerp aangemaakt op: 18-11-2024 04:38 PM)
184 Weergaven
Raptile
First Poster
Opties

Ik heb laatst mijn wasmachine binnen gekregen en succesvol weten te koppelen.

de volgende dag wilde het niet meer werken en heb ik de wasmachine opnieuw geprobeerd te koppelen.

Er verscheen een melding dat het toestel al gekoppeld was aan een account. Ik hen de stappen gevolgd om dat ongedaan te maken.

sindsdien lukt het niet om het toestel te registreren.

Hij blijft op 98% hangen en krijg dan de melding dat het toestel niet geregistreerd kan worden.

het netwerk signaal is uitstekend en heb deze voor alle zekerheid ook al reset.

Ik heb tevens een ander mobiel apparaat gebruikt om te proberen of ik hem daar mee kon registreren.

kan iemand mij vertellen hoe ik de wasmachine zelf kan resetten? Ik heb het vermoeden dat het probleem in de wasmachine zit.

mvg,

wesley

0 Likes
75 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Miekje1973, goedemiddag.

Dankjewel voor je berichtje, maar dit is niet helemaal de juiste manier hoe dit opgelost zou moeten worden. Er zijn wel berichten voorbij gekomen waarin er wordt aangegeven dat er een update zal volgen voor de iOS-app echter wanneer dit is is ons (nog) niet bekend.

Als je mij een privé berichtje stuurt heb ik misschien ook nog wat voor je 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Annemiek1973
First Poster
Opties

Goedemorgen, inmiddels een nieuw inlogaccount verder (ik had een outlook account met communitynaam Miekje1973, inmiddels een nieuw account aangemaakt onder gmail. Ik heb Smartthings ook nog geinstalleerd op een laptop met Windows 11, dat was helemaal kansloos en uiteindelijk een Samsung Galaxy S8 gecharterd. En precies zoals ik al verwachte, kon ik daarmee prima connectie maken met mijn wasmachine. Conclusie, de wasmachine is niet stuk, er hoeft geen monteur te komen. De IOS app is gewoon schandalig slecht zo ook de app voor Microsoft Windows. Interessant feitje. Ik ben het nog verder aan het testen, maar ik heb inmiddels via de Samsung telefoon mijn wasmachine gekoppeld. en opnieuw de Smarthings app op mijn iphone geinstalleerd en ingelogd met mijn nieuwe account waar de wasmachine al in gekoppeld is. De iphone app geeft mijn wasmachine nu ook weer en ook hoelang de wasmachine er nu nog over gaat doen, er lijkt dus een daadwerkelijke verbinding te zijn. De volgende stap gaat nu zijn om via de iphone de volgende was te starten. Dus lieve Samsung medewerkers ga alsjeblieft aan de slag met de iphone app en/of ga bij de verkoopgegevens vermelden dat alleen Samsung telefoongebruikers de extra's van de machine kunnen ervaren en iphone gebruikers niet. Wel zo eerlijk toch? Ik laat nog even weten of het mij nu ook nog lukt om via mijn iphone de wasmachine te starten. Ander interessant feitje, de samsung telefoon was nog geinstalleerd en daarbij had diegene een gmail account op zijn telefoon. Het is dus niet mogelijk om met een ander gmail account de samsung smarthings app te starten. Uiteindelijk hebben we de telefoon moeten terugbrengen naar fabrieksinstellingen om met een ander gmail account te kunnen inloggen op de smart things app. Ook niet echt ideaal he.

0 Likes
Limb1975
Explorer
Opties

Ik reageer op een oud bericht omdat ik hetzelfde probleem heb. Tot voor kort heeft het allemaal goed gewerkt icm Iphone 13, maar ineens was de verbinding weg tussen mijn wasmachine en de smartthings app. Ik heb alle stappen gevolgd, heb een wifi reset gedaan en heb zelfs de machine terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar ik vrees dat het weer aan de iphone app zal liggen. Ik heb ook nog een ander issue aangekaart in 2021 (ander topic op dit forum wat ging over am/pm en niet kunnen kiezen voor 24 uurs bij uitgesteld starten) en dat is tot op heden ook nog niet opgelost.....Ik begin langzamerhand mijn conclusies te trekken

0 Likes
Miekje1973
Apprentice
Opties

Hi Limb1975, ik heb de moed inmiddels opgegeven. Ik heb wel een soort van verbinding met mijn wasmachine, maar het enige voordeel wat ik daarvan heb is dat ik weet wanneer mijn wasmachine klaar is. Uitgesteld wassen kan gewoon echt niet met deze smartthingsapp en uitgesteld wassen was echt het ding waarom ik deze machine gekocht heb en dat werkt dus niet. Ik zit mijn tijd wel uit. Wat is de gemiddelde levensduur van een wasmachine, tegenwoordig toch een jaar of zeven ofzo?? 🙂 en dan snel eentje aanschaffen waar gewoon weer een knop op zit waarmee ik uitgesteld kan wassen. Succes Limb1975, maar die conclusie van jou... die klopt wel vrees ik.

0 Likes
Limb1975
Explorer
Opties

Nou het heeft een tijd goed gegaan om mijn machine via de smartthings app te bedienen met mijn Iphone en ineens was het weer mis. Ik heb het al ik weet niet hoe vaak geprobeerd en dan ineens zie ik even het wifi teken en dan staat de machine ook in de smartthings app en dan is de wifi ook weer weg. Diagnose uitgevoerd via de smarttings app en dan blijkt er iets mis te zijn met de verbinding met de cloud van smarttings ofzo. Uiteindelijk weer opnieuw proberen en dan ineens krijg ik foutcode 15-300......Voor mij geen samsung wasmachine meer als deze versleten is

0 Likes
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Limb1975,

Bedankt voor jouw bericht. Heb je ook geprobeerd de stekker voor 30 seconden eruit te halen. Soms helpt het ook om de router/modem te resetten. Laat weten of het lukt.

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes