Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung wasmachine WW80J5426FW

(Onderwerp aangemaakt op: 07-12-2019 01:54 PM)
5182 Weergaven
jerryy
Student
Opties

Hi beste mensen,

 

Ik heb een wasmachine gekocht namelijk een Samsung WW80J5426FW (8kg). Soms als ik mijn beddengoed was, blijft de machine hangen bij de laatste 9 minuten van de progamma.  De wasmachine probeert te configureren maar dat lukt niet. Hij probeert dat dan 10-15 min lang. Maar het is een wasmachine van 8kg, mijn beddengoed is echt niet 8kg waardoor hij niet wilt configureren omdat het te zwaar is. Wat kan ik hier aan doen? 

 

Als ik een normale was draai, gebruik in de programma katoen. Maar die duurt dan 3 uur en 20 minuten, maar hallo.... Dat duurt toch te lang? Ik heb nog nooit een wasmachine gehad die 3 (!!!!) uur lang duurt. Kan ik ipv katoen ook een ander programma gebruiken voor ongeveer 6/7 kg, die dan niet zo lang duurt. Een dagelijks was is dan bedoeld voor ongv. 2 kg was. 

Hoor het graag. 

Thanks! 

0 Likes
3 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @jerryy,

 

Goedemorgen! Wanneer je wasmachine blijft hangen bij de laatste 9 minuten heeft dat vaak te maken met een onbalans in de wasmachine zelf. Hij zal dan inderdaad proberen om de was in de trommel beter te verdelen en alsnog te gaan centrifugeren. Enkel het programma Katoen (eco) is geschikt voor de maximale belading, Voor alle andere programma's kun je in de handleiding de belading tabel bekijken. 

 

Ik ben het met je eens dat een programma van ruim drie uur wat aan de lange kant is echter heeft dit als voordeel dat het programma enorm zuinig is, de wasmachine heeft dan veel meer tijd om het water op te warmen. Bij het verwarmen wordt namelijk het meeste stroom gebruikt. 

 

Bij het wassen spelen volgens de volgende 4 factoren een rol:

  • chemie 
  • beweging (mechanische kracht) 
  • tijd
  • temperatuur

Deze factoren hebben alle invloed op elkaar. Als één factor groter wordt, worden de andere kleiner.

Bijvoorbeeld: er zit kalkaanslag op jouw douchekop. Je kunt dan heel hard gaan boenen met een vochtig schuursponsje. De factor beweging is groot; de factoren tijd, chemie en temperatuur zijn kleiner.

Als je een schuurmiddel op jouw schuursponsje doet, hoef je minder hard te boenen en ben je sneller klaar. De factor chemie wordt groter, de factoren beweging en tijd kleiner.

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
jerryy
Student
Opties

Hi MartijnK,

 

Bedankt voor je antwoord. Is er geen oplossing als hij bij de 9 minuut blijft hangen? Want als het na 20 minuten nog steeds op 9 minuten staat, dan zet ik hem meestal uit en doe ik het in de droger.😅

 

Groet, Jerry

MartijnK
MegaStar
Opties

Je kunt natuurlijk ook je wasmachine kalibreren.

Je zet hiervoor je wasmachine uit, maakt de trommel leeg en doe het deurtje dicht.

Houd nu de toetsen uitgesteld einde en temperatuur gelijktijdig vast waarna je de wasmachine inschakelt.

Op je display verschijnt dan de melding CB of CLB, druk nu op start. Je wasmachine gaat zich nu opnieuw ijken en op zoek naar de ideale balans. 

 

 

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200