op 04-02-2023 03:48 PM
Ik heb een Samsung AE160RXYDGG/EU warmtepomp en wil het opgenomen vermogen graag beinvloeden om zo veel mogelijk van mijn eigen zonnestroom te consumeren.
Ik merk dat als ik dat probeer door temperatuursetpoints van mijn water tank of direct de ingestelde temperatuur van de uitlaat van de warmtepomp in te stellen deze heeeeeeel traag reageert. Om die reden zoek ik een andere methode.
In de handleiding van de wired remote controller MWR-WW10N / Control Kit MIM-E03CN staan 2 methodes aangereikt op pagina 41:
Methode 1: Begrenzen van het compressor toerental met een 0-10V signaal (zonder polariteit van het signaal te vermelden)
Methode 2: Demand Ratio Control door een Modbus signaal (zonder nadere uitleg hoe).
Zou iemand met kunnen uitleggen hoe beide methodes werken?
Hoe zit het bij methode 1 met de polariteit van het aan te leveren 0-10V signaal?
Ik heb reeds een INMBSSAM004O000 verbonden maar die geeft (net als de Samsung eigen modbus interface) geen register in de handleiding voor demand ratio control
op 07-02-2023 12:59 PM
Hi @MartijnHinderdael, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! De ondersteuning van de warmtepomp en klimaatbeheersingssystemen verloopt niet via ons. Deze divisie is een aantal jaar geleden overgenomen door Ambrava. Je kan hen ook contacten voor je vragen en ondersteuning hierbij, kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3agkSNK
Groeten,
Martijn
op 07-02-2023 04:24 PM
Hoi @MartijnK (dag naamgenoot!),
Ik wil die route wel bewandelen maar heb een kleine uitdaging daarmee, vandaar dat ik dacht ik zet het op een Samsung Community forum. Hopende zo ook (net als bij de Siemens community voor de PLC) gewoon op 1 plek met experts en andere gebruikers in aanraking te komen.
Mijn warmtepomp is door mijn installateur geimporteerd uit Kroatie en de Samsung support uit Kroatie is zacht uitgedrukt langzaam. Ambrava heeft me met wat eerdere vragen wel geholpen (en ronduit goed!) maar geeft aan dat het eigenlijk zo hoort te lopen dat de partij die importeert van Samsung de support hoort te leveren aan de installateur.
In mijn geval heb ik vragen die de kunde van de installateur blijkbaar te boven gaan en ik dus -denk ik- eigenlijk bij een importerende partij eindig. Degene die me zou moeten helpen (ik denk Samsung Kroatie?) heeft per vraag meerdere weken nodig en bij de huidige vraag begin ik me af te vragen of er uberhaupt antwoord komt. Vandaar dat ik op een Samsung forum maar eens de bal op gooi.
Wat is voor mijn geval nu de beste route?
Vriendelijke groet,
Martijn
op 07-02-2023 04:41 PM
op 07-02-2023 05:20 PM
Dank voor je snelle antwoord!
Ik ga van kastje terug naar de muur en zien wat er gebeurt. Jij bedankt voor je inspanning. Over hoe Samsung dit georganiseerd heeft met Ambrava heb ik mijn mening gegeven in het feedback formulier dat ik voorgeschoteld kreeg.
12-02-2023 04:34 PM - bewerkt 12-02-2023 04:35 PM
Ik krijg een verzoek hier te reageren op de geboden oplossingen en eentje te markeren als de geaccepteerde oplossing.
Ambrava heeft mij half geholpen door 1 van de 2 vragen te beantwoorden en ik moet nog gaan ontdekken of hun advies het juiste is.
Helaas heb ik een uitdaging waarbij ik vrij diep in het functioneren van een Samsung product moet graven en als je dan de benodigde info half of niet vindt is dat lastig.
Probleem is dus nog niet opgelost en ik ga dus ook nog niets markeren als werkende oplossing