Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Vaatwasser DW60M5050BB/EN Deurschakelaar defect

(Onderwerp aangemaakt op: 28-02-2024 05:39 PM)
700 Weergaven
HendriksA
Apprentice
Opties
Beste Samsung,

Vorige week vrijdag (23-2-2024) bij het openen van de deur van de vaatwasser hoorden wij een geluid alsof iets afbrak. Sindsdien wilt de deur niet meer sluiten.
Het lijkt erop alsof het binnenwerk van de deurvergrendeling afgebroken is (plastic pin met veer in de deur). Vrijdag via whatsapp meteen contact opgenomen en bericht terug gehad van Sanne of ik een filmpje kon maken. Dit heb ik meteen gedaan en sindsdien krijg ik geen reactie meer.
Maandag telefonisch contact gehad, werd aangeraden om 1-2 dagen te wachtten. Vandaag wederom telefonisch contact gehad maar kon niet verder geholpen worden m.b.t. whatsapp klacht. Enige wat gedaan kon worden was een vrijblijvende reparatie aan te vragen.

Mijn vraag is nu hoe is de stand van mijn klacht? (Vaatwasser is net 3 jaar oud dus afbreken van een fundamenteel binnenwerk mechanisme lijkt te duiden op een productiefout).

Bovengenoemde geeft mij als klant een gevoel van niet gehoord te worden, ik hoop dat er snel een oplossing komt.
0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @HendriksA ,

Normaal gesproken moet je bij de leverancier zijn i.m.v. wettelijke garantie.
De leverancier is namelijk wettelijk verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
https://conformiteit.nl/  Helaas is BCC failliet en is er dus geen koopovereenkomst meer.
Dus ook geen wettelijke garantie meer. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie.
Binnen deze termijn worden technische defecten kosteloos hersteld.
Ook na deze periode kan de vaatwasser gerepareerd worden.
Hier zullen echter wel kosten voor worden berekend.
Je kunt de vaatwasser hier voor reparatie aanmelden:

https://www.samsung.com/nl/support/repair/booking/

Je krijgt van tevoren eerst een prijsindicatie waarmee je niet akkoord hoeft te gaan.
Het servicecentrum houdt uiteraard wel rekening met de leeftijd van je vaatwasser.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond!     

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie HendriksA,

Ik heb een ticket aangemaakt voor de betreffende afdeling, binnen een aantal dagen wordt je gecontacteerd. Was het nog gelukt om het nieuwe onderdeel te installeren?

Met groet,

Ajay

Community Manager

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @HendriksA ,

Waar is deze vaatwasser toentertijd aangeschaft?

signatureee
Groet, Dick

HendriksA
Apprentice
Opties

Hallo Dick,

Bij BCC dus dat is ook handig. Op 8-1-2021 is de vaatwasser geleverd. Heb bovengenoemde ook in de app doorgegeven.

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @HendriksA ,

Normaal gesproken moet je bij de leverancier zijn i.m.v. wettelijke garantie.
De leverancier is namelijk wettelijk verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
https://conformiteit.nl/  Helaas is BCC failliet en is er dus geen koopovereenkomst meer.
Dus ook geen wettelijke garantie meer. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie.
Binnen deze termijn worden technische defecten kosteloos hersteld.
Ook na deze periode kan de vaatwasser gerepareerd worden.
Hier zullen echter wel kosten voor worden berekend.
Je kunt de vaatwasser hier voor reparatie aanmelden:

https://www.samsung.com/nl/support/repair/booking/

Je krijgt van tevoren eerst een prijsindicatie waarmee je niet akkoord hoeft te gaan.
Het servicecentrum houdt uiteraard wel rekening met de leeftijd van je vaatwasser.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond!     

signatureee
Groet, Dick

HendriksA
Apprentice
Opties

Beste Dick,

Contact gehad met reparatie bedrijf, repareer kosten zijn met korting alsnog 170euro (zonder 220 euro..). Helaas geen korting als je onderdeel besteld en zelf vervangt. Uiteindelijk gekozen om voor 78,26 euro onderdeel te bestellen en zelf te vervangen. Als goed is komt deze morgen binnen. Zie hieronder foto van het "zwakke" onderdeel dat duidelijk tekenen van plastic moeheid weergeeft.

Kreeg vandaag het volgende bericht in de whatsapp : "Automatisch bericht: 24(+) uur zijn verstreken sinds jij jouw vraag hebt gesteld. Door de drukte zijn we nog niet aan jouw bericht toegekomen. Heb je nog steeds hulp nodig, reageer dan op dit bericht en we doen ons best om je zo snel mogelijk te helpen."

Vond dat wel een beetje raar is namelijk al 7dagen geleden dat ik voor het laatst reactie heb gehad. Zelf wel dagelijks bericht gestuurd maar 0 reactie.

Probleem is dus als het goed is "opgelost", maar als klant ben ik zeker niet tevreden.

IMG_20240301_173441970.jpg

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @HendriksA,

Bedankt voor jouw bericht. Als je wilt kan ik een dossier voor je aanmaken voor onze escalatieafdeling. Ze kunnen dan eventueel vragen om het kapotte onderdeel op te sturen zodat ze het kunnen onderzoeken. Vind je dat goed? Laat ook weten of de reparatie is gelukt.

Met groet,

Ajay 

Community Manager
HendriksA
Apprentice
Opties

Beste Ajay,

Dat klinkt als een goed idee, dat wil ik wel doen. Kan jij het in gang zetten?

Zal een update posten zodra de reparatie gelukt is.

0 Likes
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie HendriksA,

Ik heb een ticket aangemaakt voor de betreffende afdeling, binnen een aantal dagen wordt je gecontacteerd. Was het nog gelukt om het nieuwe onderdeel te installeren?

Met groet,

Ajay

Community Manager
HendriksA
Apprentice
Opties

Beste Ajay,

Van het weekend onderdeel binnen gekregen en vervangen. De vaatwasser doet het weer. Top dan kijk ik uit naar het contactmoment (ik neem aan e-mail?).

Bedankt voor de hulp, hopelijk word het allemaal netjes afgehandeld.

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Dat is mooi om te lezen HendriksA,

De betreffende afdeling gaat je meestal eerst proberen te bellen en daarna sturen ze jou een e-mail.

Met groet,

Ajay

Community Manager