op 04-10-2017 11:32 AM
Goedemorgen,
Er is gisteren bij ons een technicus in opdracht van Samsung geweest. Hij heeft geconstateerd dat de compressor defect is en niet rendabel te repareren. De koelkast is eind mei 2011 bij Mediamarkt gekocht. Ik word van 't kastje naar de muur gestuurd want Samsung geeft aantaal dagen nodig om het rapport te verwerken en de technicus is "vergeten" te vermelden waarom de koelkast niet meer doet (dat gaan ze op mijn verzoek alsnog vermelden en opnieuw aan me mailen). Omdat de koelkast ouder dan 6 jaar is zal de technicus geen advies bij Samsung indienen over de passend oplossing hiervoor... Zit er 10 jaar garantie op de compressor van de koelkast? Kan iemand me hierover advieseren aub?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Oleksandr
op 16-08-2019 03:50 PM
op 16-08-2019 04:13 PM
Erg vervelend inderdaad. Ook in mijn geval wordt de situatie afgedaan, als: "Het is een kwestie van pech, het is immers techniek"
In mijn geval is de conclusie: Het zal wel een verstopping zijn waardoor de vriezer niet optimaal vriest.., reparatie niet mogelijk..!!?
En,oh ja... Graag nog wel even de onderzoekskosten aftikken a EUR 95,-
Dan vraag ik mij af: Hoe verhoudt zich een garantieduur van 10 jaar op een compressor als de koelkast deze levensduur niet haalt en afgekeurd wordt op een "mogelijke" verstopping van het koelsysteem.?? Ik begin wel weg na te denken over de kwaliteit van dit product, aangezien bij een eerste zoekopdracht van de week op markplaats een paar van dit model koelkasten op marktplaats aangeboden werd met als reden (koelt of vriest niet meer(of voldoende...??)..
op 16-08-2019 04:37 PM
03-02-2020 01:28 PM - bewerkt 03-02-2020 01:32 PM
Hallo,
bijna hetzelde verhaal hier, 13-10-2010 een Samsung amerikaanse koelkast gekocht, met 10 jaar Samsung garantie op de compressor. December 2019 is de koelkast ermee opgehouden, aangemeld bij Samsung, die heeft hun reparatie bedrijf (Servilux) gestuurt (103,40 EURO), Servilux heeft geconstateerd dat het waarschijnlijk compressor is, kon ook een printplaat zijn, en zouden offerte sturen voor 1. compressor vervanging 2. printplaat vervaning.
Maar par dagen later hebben zij gemeld, dat er geen onderdelen meer te krijgen zijn en dat zij niet gaan repareren. Zowel tegen Servilux als tegen Samsung heb ik meerderen keren gezegd dat het niet kan om 10 jaar garantie geven en vervolgens zeggen dat het onderdeel niet meer te krijgen is.
Servilux reactie is min of meer, niet ons probleem , ga naar Samsung.
Samsung reactie is, als ons reparatie bedrijf zegt niet te kunnen repareren omdat er geen onderdelen zijn, is het einde verhaal.
Ik heb dit al gemeld bij Autoriteit Consument & Markt, hier de URL: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer