op 05-08-2021 10:44 PM
Hallo,
Sinds een klein jaar hebben we bovenstaande koelvriescombinatie, sinds een paar dagen lekt deze en ik ontdekte net een laag ijs op de bodem van de vriezer. Deze laag heb ik net verwijderd, heeft iemand een idee hoe dit kan?
op 05-08-2021 11:37 PM
op 06-08-2021 01:03 PM
Hallo, klopt maar het is een no frost model. Heb nu even helaas geen foto maar het is bij de voorpoten van het toestel, voornamelijk rechts.
op 09-08-2021 12:48 PM
Hi @WesleyK86,
Welkom op de Samsung Community!
Als er water lekt op de grond bij je koelkast kan dit te maken hebben met een installatiefout of er kan iets mis zijn met het lekbakje. Loop eerst onderstaande stappen door voordat je contact opneemt met het reparatiecentrum.
Open de deur 30 à 40cm en controleer of de deur automatisch dichtvalt.
Controleer of de deurrubbers goed sluiten. Doe dit door de stekker 2 minuten uit het stopcontact te trekken terwijl de deuren openstaan. Doe hierna de stekker in het stopcontact en sluit de deuren. Voel langs de rubbers of er geen lucht naar binnen wordt gezogen.
Controleer of de koelkast 10 cm van de muur staat en of de luchtgaten aan de binnenkant niet bedekt zijn.
op 19-08-2021 06:15 PM
Hallo, een tijdje leek het goed te gaan, maar nu toch weer veel ijsvorming onder de onderste la van de vriezer. Ook komt er een vreemd tikkend geluid uit de achterkant van de koelkast. Wat zou dit kunnen zijn?
op 23-08-2021 09:30 AM
Hi @WesleyK86, goedemorgen.
Wanneer de tips van mijn collega geen verschil maken, kunnen we je koelkast aanmelden voor een reparatie. Stuur mij een privébericht met je NAWTE-gegevens, het serienummer en de datum van aankoop.
Deze gegevens zetten wij door naar het servicecentrum welke vervolgens contact met je gaan opnemen voor het inplannen van een afspraak.
Groeten,
Martijn
op 17-09-2023 07:15 PM
toevallig kwam ik deze melding tegen, ben erg benieuwd wat het probleem bleek te zijn. Ik heb namelijk al een tijdje precies hetzelfde probleem, ook met dat tikkende geluid, met hetzelfde type koelkast
op 20-09-2023 08:40 AM
Hi @Members_XZY5ecY, goedemorgen.
Wat is het modelnummer van jouw koelkast? En heb je de koelakst ook al eens goed ontdooid? Soms kan er ijsvorming ontstaan welke je niet (goed) kan zien. Maakt dit geen verschil dan kan je via onze website een serviceverzoek aanvragen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3J4HpwQ
Groeten,
Martijn
op 03-01-2024 12:46 PM
Ik heb al jaren exact hetzelfde probleem. Tikkende geluiden en veel ijsvorming onder in de la van de diepvries. Water komt via luchtgaten achter in de binnenkant van de diepvries, de diepvries ingelopen. Ik moet minimaal 1x per maand een grote klomp ijs verwijderen. Onderste la is hierdoor stuk gegaan doordat hij vastgevroren zat. En ik heb deze combinatie juist om de no frost gekocht. Ik heb alles al geprobeerd. Het zou erg behulpzaam van Samsung zijn om de daadwerkelijke oorzaak te benoemen zodat ik niet vastzit aan dure reparatiekosten. Nu worden mensen via DM geholpen zonder dat er een oorzaak genoemd wordt. Ik wil het graag zelf oplossen. Gaat om model RB31FERNDSA.
Groeten,
Paul
op 05-01-2024 11:42 AM
Hi @Members_XM53DbP,
Dat is vervelend! Een mogelijke oorzaak is dat de koelkast en/of de vriezer te vol is, te vaak/te lang open gedaan wordt of dat de deur niet goed sluit. Wellicht heb je iets aan deze informatie: https://bit.ly/47qFOx5.
Laat je me weten of dit helpt?
Groetjes,
Laurens